Güncelleme Tarihi:
Emirates, 17 yıldır birlikte çalıştığı British Airways ile bu şekilde yollarını ayırırken, İngiliz şirketin kendisine yeni bir ortak aradığı ifade edildi.
10 yıllık ortaklık, geleneksel kod paylaşımı, yani koltukların karşılıklı olarak satıldığı sistemden öteye geçiyor. Qantas, uzun mesafeli uçuşlar için Asya’daki merkezini Sinpapur’dan yeni partneri Emirates’in anavatanı Dubai’ye taşıyor.
Şirketler aynı zamanda, sık sık uçakla seyahat edenlere özel yaptıkları promosyonları da birleştiriyor.
Emirates Başkanı Tim Clark, “Bu anlaşma ortaklıkta deprem yaratacak bir gelişme” diye konuştu.
DUBAİLİ ŞİRKETİN TARİHİNDE BİR İLK
Bu anlaşma, rakipleriyle işbirliğine girmekten kaçınan Emirates’in tarihinde önemli bir değişim ve dünyanın en büyük uluslararası yolcu taşıyıcısı olma yolunda attığı ciddi bir adım olarak değerlendirildi.
Emirates’in strateji değişikliğine gitmesinin temel nedeni ise, Abu Dabi şeyhine ait Etihad Airways ile girdiği rekabet. Etihad, son dönemde Avustralyalı Virgin Havayolları dahil, Avrupa ve dünya genelinde birçok şirketi bünyesine geçirdi.
Clark, “Ekonomideki canlanma, güçlü dolar ve Avustralya’nın zekice hazırlanan turizm kampanyaları bu kararı vermemizde etkili oldu” dedi.
ZARARINI KAPATMAYA ÇALIŞACAK
Qantas için bu anlaşma, uzun zamandır yüksek yakıt fiyatlarından ve rekabetten dolayı geçirdiği zorlu günlerinden üstesinden gelme anlamına geliyor.
Qantas CEO’su Alan Joyce, “Qantas Group’un bugüne kadar imzaladığı en önemli ortaklık anlaşması” dedi.
Qantas’ın uzun mesafeli uçuşlar biriminde yaşadığı sıkıntılar, şirketin bilançosuna geçen ay 249.7 milyon dolar net zarar yazmasına neden oldu. Bu şirketin son yirmi yılda yaptığı ilk zarar olarak gösteriliyor.
Anlaşmanın Qantas’ın gelirlerine yaklaşık 90 milyon dolar katkı sağlaması bekleniyor.
BASKI YARATACAK
Bu birleşme en çok Singapur Havayolları ile British Airways üzerinde baskı yaratacak.
Qantas’ın Emirates ile ortaklığı, 12 yıllık British Airways işbirliğini sona erdirmesi anlamına geldi. Bu ortaklık İngiliz şirket için Avustralya ile Londra arasındaki kârlı rotanın da sona erdirdi.
ABD’li Bank of America Merrill Lynch’e göre, Singapur Havayolları yolcularından elde ettiği gelirin yüzde 25’inden fazlasını, 40 bin koltuk sunduğu bu rota üzerinden kazanıyor.