Güncelleme Tarihi:
Bu yıl Paris’te düzenlenen Passenger Terminal Expo’ya (PTE) katılan TAV’ın, portföyüne yeni havalimanları ekleyerek ve servis şirketlerinin küresel ayak izini genişleterek büyümeye odaklandığını söyleyen Kaptan, “Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tahminlerine göre 2040’ta trafiğin iki kattan fazla artarak 19 milyar yolcuya ulaşılması bekleniyor. Bu artış beraberinde 2.4 trilyon dolarlık havalimanı yatırımı ihtiyacı getirecek. TAV olarak bu ihtiyaca cevap verecek tüm yetkinliğe sahibiz. Özellikle büyümenin yüksek olacağı gelişmekte olan pazarlara odaklanıyoruz” dedi.
6.5 MİLYAR YOLCU
“Havacılık sektöründe 2019’da 9.2 milyar olan küresel yolcu trafiği 2020’de 3 milyara düştükten sonra 2021’de 4.4 milyara ulaştı. Bu yıl ekonomik ve politik belirsizliklere karşın 6.5 milyar yolcuya ulaşması bekleniyor” diyen Serkan Kaptan, “Havalimanı işletmesinin her adımında hizmet veren entegre iş modelimiz sayesinde farklı ihtiyaçlara uygun en iyi çözümleri sunabiliyoruz. Yılın ilk beş ayında 2019’un yüzde 76’sına ulaştık. 2023’te pandemi öncesini yakalayacağız. 2025’te 102 ila 107 milyon yolcuya ulaşacağımızı öngörüyoruz. 1997’de Tepe ve Akfen ortaklığında kurulan TAV bugün sekiz ülkede 15 havalimanı işletiyor. İştiraklerimiz bizim işletmediğimiz 21 ülkedeki 65 havalimanında da ürün ve hizmetleriyle yer alıyor. TAV’ın portföyündeki havalimanlarının trafiğini artırmak, portföye yeni havalimanları eklemek ve servis şirketlerinin genişlemesine dayalı üç ayaklı bir büyüme stratejimiz var. Nijerya’da dört havalimanı ihaleye çıktı, inceliyoruz. Yine Karadağ’da iki havalimanının ihaleye çıkmasını bekliyoruz. Hedef bölgemizdeki tüm fırsatları değerlendiriyoruz” bilgisini verdi.
ANTALYA VE ALMATI’DA YATIRIM BAŞLADI
Pandemi döneminde Almatı Havalimanı’nı portföyüne ekleyen ve ortağı Fraport’la birlikte Antalya’da işletme süresini 2052’ye kadar uzatan TAV, iki projeyle birlikte ortalama işletme süresini sekiz yıldan 30 yıla çıkardı. Serkan Kaptan konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “Antalya ihalesini 7.25 milyar Euro artı KDV ile kazandık. Küresel ekonomideki belirsizliklere karşın 1.812 milyar Euro’luk ön ödemeyi de yurtiçi ve yurtdışından finansman bularak gerçekleştirdik. Yolcu garantisi olmayan bu projede kısıtlı zamanda finansman bulmuş olmamız şirketimize, Antalya’ya ve Türkiye turizmine duyulan güvenin ciddi bir göstergesi. İlk etapta 600 milyon olmak üzere toplam 765 milyon Euro yatırım yapacağız. Kapasite iki katına, 80 milyona çıkacak. 2024 yazında yeni dış hatlar terminalini hizmete açacağız” dedi. Almatı’nın şimdiden pandemi öncesi trafiği yakaladığını vurgulayan Kaptan “Orada da 200 milyon dolarlık yatırıma başladık. Bizim Orta Asya’ya açılan kapımız oldu. Çin’in dünyaya açılan ticaret rotasını oluşturan bölgede yeni fırsatları değerlendiriyoruz” değerlendirmesini yaptı.