Güncelleme Tarihi:
2014 yılı Yatırım Programı'ndan derlediği bilgiye göre, Avrupa'nın tek, dünyanın dördüncü, deniz üzerine inşa edilen havalimanı olma özelliği de taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı'nda çalışmalar 2011'de başladı.
Altyapı işlerinin maliyeti 190 milyon lira, üst yapı işlerinin maliyeti ise 100 milyon lira olmak üzere toplam proje tutarı 290 milyon lira olarak öngörülen havalimanında, altyapı çalışmaları için geçen yıl 142 milyon 118 bin lira harcandı.
Bu yıl ortalarında bitirilmesi planlanan altyapı çalışmalarına, 34 milyon 441 bin lira kaynak ayrıldı. Geçen yıl ihaleye çıkılan üstyapı çalışmaları için 10 milyon lira ödenek öngörüldü. Üstyapı çalışmalarını yapacak Altındağ, Piramid ve İntim iş ortaklığı, yer tesliminin ardından çalışmalara başlayacak.
Trabzon ve Samsun havalimanlarının her ikisine de yaklaşık 170 kilometre mesafedeki havalimanında, toplam 36 bin 500 metrekare kapalı alan (terminal binası, giriş kontrol binası, teknik blok, kule, güç-ısı merkezi, emniyet-itfaiye binası, iş makineleri ve oto garajı, katlı otopark, regülatör binası, arıtma tesisi) bulunuyor.
Ordu-Giresun Havalimanı hizmete açıldığında, yıllık 2 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak.