Güncelleme Tarihi:
HAVACILIK sektörünün dört devi, uçak parçası ve hizmet alımlarını internet üzerinden yapmak üzere anlaştı. Aralarında Boeing ve Lockheed Martin'in de bulunduğu dört şirketin yıllık alım miktarı 71 milyar dolara ulaşıyor.
OTOMOBİL firmalarından sonra, havacılık kuruluşları da mal alımlarını internet üzerinden gerçekleştirmek için işbirliği yapma kararı aldı. Aralarında Boeing ve Lockheed Martin'in de bulunduğu havacılık sanayinin dört devi, internet üzerinden uçak parçası ve hizmet alım satımı yapmak üzere ortaklık kuruyorlar.
Boeing ve Lockheed'in yanı sıra Raytheon ve İngiliz BAE Systems'in de katıldığı ortaklıkta dört şirket ortak hisseye sahip olacak, ayrıca hisselerin yüzde 20'lik bölümü de ortaklığa katılacak diğer firmalara ayrılacak.
Dört şirketin New York'ta düzenlediği basın toplantısında yapılan açıklamaya göre ortaklık için bir protokol imzalandı.
Bu ortaklık sayesinde bütün havacılık sektörü tek bir elektronik pazarda buluşacak, üreticiler, havayolu şirketleri, hükümetler ve servis sağlayıcılar arasındaki alışveriş çok daha ucuza gerçekleşecek.
Elektronik pazar bütün havacılık ve savunma şirketlerine, havayollarına ve bu kuruluşlara mal ve hizmet sağlayan bütün firmalara açık olacak. Bu yeni alışveriş ortamı sayesinde irili ufaklı bütün şirketler global rekabetin içinde yer alma imkanına kavuşacak.
Elektronik havacılık pazarı Microsoft teknolojisi ve Commerce One'ın desteğinden yararlanacak.
Dört büyük şirketin açıklamasına göre havacılık sanayinin bir yıl içinde yaptığı ticari ve askeri satışlar 400 milyar doları buluyor. Bu dört büyük şirket, dünyanın dört bir yanında 37 bin firma, yüzlerce havayolu şirketi ve hükümetle iş bağlantısı içinde bulunuyor.
Boeing bir yıl içinde 38 milyar dolarlık mal ve hizmet satın alıyor. Lockheed Martin 13 milyar dolar, BAE Systems 11 milyar dolar, Raytheon ise 9 milyar dolarlık alım yapıyor. Böylece, 4 şirketin yıllık alımı 71 milyar dolara ulaşıyor.
İnternetten alım neden daha kárlı?
İnternet, alım yapılacak ürünlerin sürekli güncellenmesini sağlıyor. Böylece, satın alacağınız ürünle ilgili yenilikler konusunda anında bilgilendiriliyorsunuz.
Çok daha fazla üreticiye ulaştığınız için, alacağınız ürünle ilgili seçenek daha fazla.
İnternet üzerinden mal alımının kırtasiye gideri çok daha az.
İnternet üzerinden alım, klasik yöntemlere göre daha hızlı.
İnternet üzerinden, alım yapacağınız şirketin stoklarını on-line izleyebiliyorsunuz.