‘Hava yükü’nde bir numara oldu Türkiye’de yeni fırsatlar arıyor

Güncelleme Tarihi:

‘Hava yükü’nde bir numara oldu Türkiye’de yeni fırsatlar arıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2010 00:00

DHL Global Forwarding Ortadoğu ve Afrika CEO’su Enver Moretti, “Türkiye’de hava taşımacılığında bir numarayız. Denizde almamız gereken yol var. Türkiye, bizim için fırsatlar ülkesi” dedi.

DHL Global Forwarding Ortadoğu ve Afrika CEO’su Enver Moretti, Türkiye’yi bir fırsatlar ülkesi olarak gördüğünü belirterek, “Türkiyede hava taşımacılığında şu anda bir numarayız ama deniz taşımacılığında almamız gereken bir mesafe var. Bu boşluğu doldurmak için yeni pazarların gelişimine ek olarak Türkiye’de enerji üzerine konsantre olacağız” dedi. Dünyanın en büyük lojistik şirketi DHL, Türkiye ile Güney Asya Pasifik arasındaki hatta ticari taşımacılık hacmindeki artışın 2009’da dünyadaki en büyük orana ulaştığını açıkladı.

Yeni, büyük ticaret hattı

DHL Global Forwarding Ortadoğu ve Afrika CEO’su Enver Moretti, Türkiye’de 2003’ten beri hizmet veren genç bir şirket olduklarını hatırlarak, ancak Türkiye ile ilişkilerinin ajanslar aracılığıyla uzun yıllara dayandığını belirtti. Enver Moretti, “Ama deniz taşımacılığında henüz kat etmemiz gereken bir mesafe var. Bu boşluğu doldurmak için yeni pazarların gelişimine ek olarak Türkiye’de enerji üzerine konsantre olacağız çünkü Türkiye enerji konusunda çok önemli bir rol oynayacak. Aynı zamanda kimyasal ve ilaç endüstrisine konsantre olacağız” dedi.

Stratejik birleşmeler, ittifaklar yapmayı planladıklarını söyleyen Enver Moretti, yatırımın büyüklüğüne ilişkin açıklama yapmazken, görüşmeleri sürdürdüklerini belirterek “Yeni fırsatlar arayışındayız. Dolayısıyla profesyonel insanlara yatırım yapmayı planlıyoruz” demekle yetindi.

Bir numara olacağız

Enver Moretti, gelecek 3-4 yıl içinde Türkiye’de bir numaralı lojistik tedarikçisi olmayı amaçladıklarını da vurguladı. Aynı zamanda pazara daha iyi girişlerini sağlayacak stratejik birleşmeler, ittifaklar yapmayı planladıklarını söyleyen Enver Moretti, “Türkiye’de özellikle Güney Sahra Afrikası arasındaki ticaret hattını güçlü şekilde desteklemeyi planlıyoruz. Çünkü Türkiye’den bu bölgeye uçuşlar gerçekleşiyor” diye konuştu.

Moretti, 78 ülkeden oluşan gelişmekte olan pazarlarda Türkiye, Mısır ve Güney Afrika’nın en önemli rolü oynadığını belirterek, “Çünkü ithalatın yanında aynı zamanda çok güçlü endüstriyel kaynakları, varlıkları bulunuyor. DHL taşımacılık olarak İstanbul’u, Avrupa ve Ortadoğu arasında bir bağ olarak görüyoruz” dedi. Moretti Türkiye’yi enerji açısından gelişmekte olan bir pazar olarak gördüklerini belirtti.

2009 zordu ama 2008’i geçtik

DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç, 2009’un tüm havacılık sektörü için çok zor geçtiğini anlatırken, “Buna rağmen DHL Forwarding Türkiye olarak 2009’da 2008’e göre daha fazla yükleme ve tonaj ihrac ettik. 200)7da 2008 rakamlarının üstüne çıktık” diye konuştu.

Asya dışında ilk moda merkezi Türkiye’ye

DHL Global Forwarding Güney Asya Pasifik CEO’su Amadou Diallo, Türkiye’de moda yetkinlik merkezi açacaklarını duyurdu. Moda endüstrisi açısından yetkinlik merkezi oluşturmalarının çok önemli olduğunu belirten Amadou Diallo, “Bilişim araçları, IT araçları, fizibiliteyi artıracak araçlar üzerinde çalışıyoruz. Moda için paketleme çözümleri oluşturacağız” dedi. Pakistan, Sri Lanka, Vietnam ve Bangladeş’te moda yetkinlik merkezi açtıklarını belirten Diallo, “Asya ülkeleri dışındaki ilk moda yetkinlik merkezini Türkiye’de açacağız çünkü buranın önemli bir pazar olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!