Güncelleme Tarihi:
TURKCELL, afet bölgesinin kalkınması ve iyileşmesi için Gönül Bağı projelerini hayata geçiriyor. Mart ayında bin 100 kişiye iş imkânı sağlamak için seferberlik başlatan Turkcell’in, bu kez Hatay Kırıkhan’da Turkcell Global Bilgi’yle kuracağı Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi’yle ilgili planları yerinde anlatıldı.
Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi’nin kurulacağı alandaki törene Kırıkhan Kaymakamı Fikret Dağ, Kırıkhan Belediye Başkanı Ayhan Yavuz, Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Aksu, Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan ve Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Çağatay Aynur’un yanı sıra davetliler katıldı. Törende Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi’nin ilk çalışanları olacak depremzedeler de yöneticileriyle birlikteydi.
250 KİŞİYE İŞ, 5 BİN KİŞİYE EĞİTİM
Merkez, hem depremzedelere istihdam sağlayacak hem de iş gücüne meslek edindirme eğitimleriyle katkı sunacak. Gönül Bağı projesi kapsamında inşa edilecek Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi, ekim ayı başında hizmete açılacak.
Aynı zamanda Turkcell Akademi’nin teknik ve kişisel gelişim programlarıyla 5 bin depremzedenin meslek edinmesine ön ayak olunacak. Bu eğitimleri alanlar yazılım, yazılım test uzmanlığı, robotik kodlama, bulut teknolojiler, satış ve pazarlama eğitimleriyle nitelikli işgücüne kazandırılacak. Bölge halkı için sosyal donatılarla bir yaşam kompleksi olacak merkezde derslikler, toplantı ve çalışma odaları ile dinlenme ve sosyalleşme alanları yer alacak. Yıl içinde faaliyete geçecek merkez toplamda 250 kişiye iş imkânı sağlayacak.
‘UMUDU UNUTTURMAYACAĞIZ
Törende konuşan Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Aksu, “İyileşmek için önce umutları yeşerteceğiz” vurgusu yaparak şunları söyledi: “Kardelenler, Van İçin Türkiye Kumbarası, Engelsiz Eğitim ve Geleceği Yazanlar gibi pek çok alanda gerçekleştirdiğimiz sosyal sorumluluk projelerinin güçlü mirasıyla bir kez daha yola koyulduk. Deprem bölgesinde ‘Gönül Bağları’ kurmak için yine, seferberlik ruhuyla harekete geçiyoruz. Çünkü ‘Burası Bizim Memleketimiz’. Bölgeyi her ziyaret ettiğimizde bambaşka duygular yaşıyoruz. Deprem bölgesi tamir ve tedavi döneminde. Biz de sorumluluğumuzun bilinciyle sahadayız. Her işimizin odağında insan var. Önce istihdam dedik. Umut etmeyi unutmasınlar istedik. Bunun için buradayız, umudu unutturmayacağız. Çağrı ve Eğitim Merkezimizin bölgemize şimdiden hayırlı ve uğurlu olmasını dilerim.”
HEDEFİMİZ ACILARI HAFİFLETMEK
Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi projesinin detaylarını anlatan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan ise şöyle konuştu: “Afet bölgesiyle ilgili yol haritalarımız açık. Her gün üzerine katarak ilerliyoruz. İlk adımı istihdamla attık. Mart ayında bin 100 kişiyi iş sahibi yapacağımızı duyurduk. Bugün de 2 bin metrekarelik bir alanda faaliyet gösterecek olan Çağrı ve Mesleki Eğitim Merkezi için Hatay’dayız. Burada ilk aşamada 50 kişinin istihdamıyla başlıyoruz. Hedefimiz bu merkezdeki sayıyı 250’ye çıkarmak. Merkezimiz bölgedeki iş gücüne Turkcell Akademi’nin meslek edindirme eğitimleriyle de katkı sağlayacak. Bu eğitimleri alanlar yazılım, yazılım test uzmanlığı, robotik kodlama, bulut teknolojiler, satış ve pazarlama eğitimleriyle nitelikli iş gücüne kazandırılacak. Burası bölge halkı için sosyal donatılarla bir yaşam kompleksi olacak. Merkezde derslikler, toplantı ve çalışma odaları ile dinlenme ve sosyalleşme alanları yer alacak. Tek hedefimiz yaşanan büyük afetin acılarını hafifleterek, bölgede hayatın tekrar normale dönmesine her açıdan destek olmak.”
GÜVENLİ BİNAYA İSTASYON ŞART
DEPREM bölgesinde de 5 bine yakın kişiye eğitim vermeyi planladıklarını anlatan Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Aksu, sanılanın aksine sadece yazılımcılara odaklanmayacaklarına dikkat çekti. Aksu şöyle konuştu: “Çalışanlarımıza verdiğimiz temel bazı eğitim setleriyle içerikleri farklılaştıracağız. Mesela satış eğitimlerimizi satış kanalımıza veriyoruz. Yapay zekâ, yazılım, yazılım otomasyon, robotik ile ilgili eğitimler veriyoruz. Bunların içinde başarılı olan bin 100 kişiyi Turkcell grubunda istihdam edeceğiz. Geri kalanların da aldıkları eğitimlerle çok rahatlıkla piyasada iş bulabileceklerine inanıyoruz. Çalışanlarımızın tamamı İstanbul’da değil, Türkiye’nin dört yanına yayılmış durumda, dolayısıyla bu bölgede yaşayanlar için de uygun bir model. Projenin bölgede fark oluşturacağını; buradaki gençlere, kadınlara ciddi katma değer sağlayacağını düşünüyoruz. Buradan çalışmak isteyenler için avantaj olacak.”
Depremin ardından bölgede altyapıyı istenilen düzeye getirmek için toplam 1 milyar TL’lik yatırım gerçekleştirmeyi planladıklarını belirten Aksu “Ayrıca depremde ve sonrasında yaptıklarımızla; örneğin tahsil edilmeyen faturalarla ve sağladığımız diğer faydalarla da 1.5 milyar TL civarında bir maliyetimiz oluştu. Bunlardan ayrı olarak, Türkiye Tek Yürek kampanyasına da 3.5 milyar TL bağış yapmıştık” dedi. Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, beklenen Marmara depremi için de hazırlık yaptıklarının altını çizdi. ‘İstanbul’da 7.0-7.5 şiddetinde deprem olursa’ başlıklı planların güncel olarak çalışıldığını vurgulaya Erken, şu bilgileri verdi: Yönetim kurulumuzda risk komitemiz var. Bütün riskleri orada değerlendiriyoruz. Binaların güvenliği konusunda kamu kurumlarıyla birlikte çalışmalıyız, istasyonları güvenli binalara kurmalıyız.
Örneğin bir istasyon ortalama 5 bin kişiye hizmet ediyor. İstasyon ihtiyacı için nüfus bölü 5 bin kişi hesaplamak lazım. O kadar istasyonun kuleye mi binanın üzerine mi konulacağına karar verilmeli. Deprem bölgesinde kuleler yıkılmadı.Önemlerini gördük ama şehir içine kule yapamıyorsunuz. İstanbul’da bugün 2 bin 500 ilave kuleye ihtiyaç var. Nereye yapacaksınız? Kamu izin vermiyor, vatandaş da istemiyor. Belediyeye gidiyorsunuz, halk istemiyor diye kule koyacak yer vermiyor. Vatandaş baz istasyonu, kule istemiyor.”