Güncelleme Tarihi:
“Dün gece 00.00’da kampanya başladığında beklentilerimizden daha fazla; 1 dakikada 3 bin kişinin aynı ürünü istediği, yüksek bir ilgili ile karşı karşıya kaldık. hepsiburada’ya gelen bu yoğun ilgiliyi tüm ekiplerimiz gün boyunca izledi. Dün gece 200 kişi ana ofiste müşterilerimizin talepleriyle ilgileniyordu. Depolarda ekipler kampanya ya destek vermek üzere aralıksız çalıştılar. İyi bir işi ancak bu şekilde işini gönülden seven ekipler yaratabilir. Büyük bir heyecanla çalıştık. Bu bana şunu gösterdi. Hepsiburada çalışanları gibi, müşterilerimizde aynı şekilde bize gönül vermiş. Bu bizi çok mutlu ediyor” diyen Hanzade Doğan Boyner’e TOBB Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu sorular yöneltti.
Hanzade Doğan Boyner, “Sabah kalktığınızda işinize severek gidiyorsanız, doğru yerdesiniz” dedi ve hepsiburada’nın müşteri ihtiyaç ve beklentilerine paralel sürekli dönüşüm içersinde olduğunu anlattı. Kurum kültürlerinde samimiyet, şeffaflık ve adaletin önemli olduğunu vurgularken de, “Yanlış giden bir şeyi söylememek, hataların üzerini örtmemek gerekiyor. Biz bunu çok önemsiyoruz” dedi. “İş hayatında duyguya yer yoktur” sözüne hiç inanmadığını da açıklayan Hanzade Doğan Boyner, “Ben bir çok kararı kalbimle vermişimdir. Hayatımızın yarısından çoğu işte geçiyor, sevmeden yapılacak bir şey değil” diyerek şunları söyledi: “Üretmenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yöneticilik yaptığım her şirkette biz müşterilerimize ne fayda sağlıyoruz, iş ortaklarımızın hayatına ne katkı yapıyoruz, buna odaklanıyoruz. hepsiburada’da bu bakış açısı var. Müşterilerimizin memnuniyeti ön planda. Vakitten tasarruf eden, istediği ürünü en avantajlı fiyata bulan müşterilerimiz iyi ki hepsiburada var diyor mu? Bizim için önemli olan bunu dedirtmek. Eğer müşterilerimizde bu hissiyatı sağlıyorsak, ne mutlu bize. Şirket büyümesi iyi hizmetin bir sonucu olarak geliyor.”
Hanzade Doğan Boyner, hepsiburada’da kadın çalışanlara da pozitif ayrımcılık uyguladıklarını söyledi. Kadın yönetici oranın dünyada da düşük olduğunu, Türkiye ve Amerika’daki kadın yönetici oranının yakın olduğunu anlatan Hanzade Doğan Boyner, “Ben hepsiburada da aynı pozisyon için bir kadın bir de erkek başvurduysa ve eşit katkılar sunacaklarsa kadına öncelik veriyorum. İnsan kaynakları politikalarımız ile de annelere doğum izni ve emzirme dönemlerinde olduğu gibi bir çok alanda gerekli esneklikleri sağlıyoruz” dedi. “3 sene sonra hepsiburada’yı nasıl görüyorsunuz? Yurtdışında da olacak mısınız?” sorusu üzerine de Hanzade Doğan Boyner, “Dağıtım kanalında aynı gün randevulu teslimat, bizden sipariş et, başka noktalardan teslim al şeklinde farklı hizmet çözümleri üzerinde çalışıyoruz. 2017’de buna benzer birçok yeniliği yapıyor olacağız. Yıllardır kişiselleştirme çok konuşuluyor. Ancak biz müşterilerimize kişiselleştirmede yani beklentiye uygun, kişiye özel ürün hizmet teklifleri sunmada fark yaratabileceğimiz noktaya gelmiş durumdayız. Bizimle çalışan 7 binin üzerinde ki tüm marka ve işletmelere her gün nasıl daha fazla değer katacağımıza bakıyoruz. Coğrafi açılım konusunda ise biz şu anda Türkiye’nin potansiyeline inanıyoruz. Önce Türkiye diyoruz. Yurtdışı bazı pazarları da göz ardı etmiyoruz inceliyoruz” yanıtını verdi.
KALPTEN İSTEYİN
Hanzade Doğan Boyner, “Girişimcilere ne önerirsiniz?” şeklindeki soruya da, “Tavsiyelerde bulunmak gibi değil ama öncelikle kalpten istemelerini söylerim. Girişimcilik tabii ki bir moda, akıma uymak olmamalı. İçinizde güçlü bir başarma güdüsü ve vazgeçmeden koşma arzusu olmalı. Engellere takılmadan hiçbir hedefe ulaşmak mümkün olmuyor. Her konuşmamda söylüyorum, burada da söyleyeceğim. Müşteriden başlayın. Ben şunu satacağım, demek yeterli değil. Önce müşterinizi tanımlayın. Müşterinin ihtiyacını anlayıp oradan geriye, sunacağınız değer teklifine gelin. İşi tasarladık dan sonra müşteri gelir demekle olmuyor, müşteriyi mutlaka merkeze koymak gerekiyor” diye yanıt verdi. Alanında dünya devi Amazon’un Türkiye’ye gelmesi halinde bir planlarının olup olmadığı şeklindeki soruya da Hanzade Doğan Boyner; “Amazon perakendeyi yok ederek büyüyor. Bizim temel farkımız, bizim birleştirici bir yaklaşımız var. Türkiye de perakende ile birlikte iyi bir takım olarak, perakende de bizim ile çalışan markalara Pazar Yerimizde satış imkanı ve müşteriler ile bağlarını güçlendirecek birçok imkanı, altyapı ve teknoloji imkanlarını da sunarak Türkiye’de birlikte dijital dönüşümü sağlama yolunda adımlar atıyoruz. Bu farkımız, güçlü yapımız bizi her zaman müşterilerimiz nezdinde önde tutacaktır” dedi.