Güncelleme Tarihi:
Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley ve Porsche markalarının Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv, Türkiye’nin 46 ilindeki 565 adedi aşan yetkili satış ve servis noktasında ‘hamili kart yakınımdır’ dönemini bitirdi. Başlattıkları ‘Drive’ projesiyle sadece genel merkezinde görev alan çalışanlarını değil, aynı zamanda Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış 8 bin aşkın yetkili satıcı ve servis çalışanları da hedefleniyor. Yani bu projeyle birlikte bayi sahipleri veya o ilin ileri gelenleri ricayla veya kendi istekleri ile eleman alımı yapamayacak. Tüm işe alımlar, Doğuş’un ‘Drive’ sisteminden geçerek onaylanacak.
Doğuş Otomotiv’in Yüce Auto ile Türkiye distribütörlüğünde ortak olduğu Çek marka Skoda, bu projeye dahil olan son marka oldu.
KALİFİYE İŞGÜCÜ
Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “Drive projesiyle gerek kendi bünyemize gerekse de yetkili satıcılarımıza eleman alımında bazı kriterler oluşturularak daha kalifiye iş gücü elde etmeyi amaçlıyoruz. İş başvuruları ve uygunlukları profesyonel çerçevede değerlendiriliyor. Yani artık herhangi bir bayimizde işe biri alınacaksa bu bu sistemden geçmeden olamayacak. Bunu o bayinin patronu bile yapamayacak. Tanıdığa iş verme dönemi bitti. Eğer o işte aranan şartlar uymuyorsa kim olursa olsun o pozisyona alınmayacak. Bu sayede yoğun rekabetin yaşandığı otomotiv sektöründe daha verimli iş gücüne kavuşacağız” dedi.
Drive ile yetkili satıcı ve servislerin insan kaynakları alanında kurumsal yapılarının etkinleştirilmesi ve bunun sonucu olarak da müşteri memnuniyetinde artış ve iş sonuçlarında sürdürülebilir başarının sağlanması hedeflendiğini kaydeden Senyücel şunları söyledi: “Tüm Türkiye çapında Drive ekibi tarafından yürütülen işe alım faaliyetleri ile performans ve iş gücü kalitesini yükselteceğine inanılan yeni çalışanların bünyeye katılması hedefleniyor. Bu alanda, yetkili satıcı ve servislere verilen ilan desteğinin yanında, alanında ekip yöneten çalışanlara işe alım ve mülakat teknikleri eğitimleri verilmesi, özel hazırlanan test ve envanterler kullanılarak belirlenen işe alım kriterleri dahilinde sahada verilen işe alım desteği de, toplam kaliteyi arttırma yönünde yapılan önemli çalışmalar olarak dikkat çekiyor. Doğuş’un geçtiğimiz yıl başlattığı bu projede 1570 çalışanı kapsayan pilot çalışma grubu oluşturuldu. Bu yıl sonunda proje 3 bin çalışanı kapsayacak.”
LÜKS MARKALARDAN BÜYÜK ÇIKIŞ
Son dönemde Avrupa’da ve Türkiye’de atağa kalkan Skoda, lüks otomobil pazarına da göz dikti. Skoda, ağustosta satışa sunulan amiral gemisi Superb’le birlikte lüks markalardan pay almayı hedefliyor. Yeni Superb’in marka algısına büyük bir sıçrama yaptığını söyleyen Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, 2015’te 2 bin 800 adeti yeni nesil olmak üzere toplam 4 bin 500 adet Superb satışı hedeflediklerini söyledi. 2016 hedefinin daha yüksek olduğunu anlatan Senyücel, “Yenilenen Superb modelimize gösterilen yoğun ilgi Skoda’nın marka algısının yükselmesine katkı sağladı. Adeta marka elçisi haline geldi. Üst sınıfta standartları yeniden belirleyecek donanımlara sahip Superb, lüks markaları rahatsız edecek. Lüks segmentten müşteri alacak” dedi. Şubatta bir ziyaret için Türkiye’ye gelen Skoda Başkanı Winfried Vahland da, dünyanın en zengin ülkelerinden İsviçre’nin ünlü kayak merkezi
Davos’ta bile yüzde 11 pazar payı elde ettiklerini anlatmıştı.
HER ŞEYE RAĞMEN REKOR GELİYOR
İlk 7 ayda yüzde 86.7 ile pazarın yaklaşık iki katı büyüme yakalayan Skoda’nın satışları 12 bin 609 adete, pazar payı yüzde 3.22’ye yükseldi. Skoda, filoda da hızlı bir büyüme yakaladı ve en çok tercih edilen ilk 10 marka arasına girdi. Skoda’nın 1993’te toplam 23 bin 500 adetle satış rekoru kırdığını hatırlatan Tolga Senyücel, şunları söyledi: “Ancak, bunun içinde ticari araç da vardı. 2014’te toplam 14 bin 500 adet otomobil satmıştık. Bu rakama ilk 7 ayda ulaştık. 2015 sonunda tüm yaşanan olumsuzluklara, kurdaki artışa rağmen 20 bin ve üzeri satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Böylece rekoru yenileyeceğiz. Ancak Skoda’nın potansiyeli 25 bin adet.”