Güncelleme Tarihi:
ATA Group bünyesinde bulunan ve Burger King’in Türkiye Master Franchise’ı olan TAB Gıda, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde 2 bin 728 restoran arasında markaya değer katma ve satış (Building Brand ve Sales) şampiyonu oldu. 2011 EMEA Global Fuarı’nda ödülünü Burger King EMEA Başkanı Jose Cil’den alan TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, yıl sonuna kadar satışları yüzde 30 artırarak 1 milyar liraya ulaşabileceklerini söyledi.
Liderlik göründü
Burger King EMEA Başkanı Jose Cil ve TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Berlin’de düzenlenen 2011 EMEA Global Fuarı’nda sohbet toplantısı düzenledi. TAB Gıda’nın Burger King’in dünyadaki en büyük franchise olduğunu dile getiren Burger King EMEA Başkanı Jose Cil, “Türkiye pazarı çok dinamik, verimli ve hızlı gelişen bir pazar. Türkiye Burger King dünyasında lider duruma geliyor” dedi.
En büyük franchise şirketi
Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde 416 frachise’ın faaliyet gösterdiğinin altını çizen Cil, dünya genelindeki en büyük franchise şirketinin TAB Gıda olduğunu söyledi. 1995 yılında Türkiye’de ilk restoranın açılmasına rağmen şu anda 393 Burger King restoranının hizmet verdiğine dikkat çeken Cil, “15 yılda çok hızlı yol alındı. Türkiye, Burger King dünyasında yıldan yıla lider duruma geliyor. Bunun parayla bir ilgisi yok. Tamamen zihniyetle ilgili. Bizde TAB Gıda’nın bu zihniyetini diğer franchise’larımıza anlatıyoruz” diye konuştu.
Bölge için model
TAB Gıda’yı bölge için model olarak gösteren Cil, şunları dile getirdi: “Burger King dünyasında ulaşmak istediğimiz zihniyet tam da bu. Burger King Rusya, 2010 yılında açılmış olmasına rağmen şimdiden 32 restorana ulaştı. Burger King Türkiye, tek franchiser’a bağlı bulunan restoran sayısı bakımından lider durumda. Türkiye,bizim için parlayan yıldız. TAB Gıda, sistemde 393 restoran ile birinci sırada. Avustralya’nın 350 restoranla ikinci. Kuzey Amerika’da 7 bin 500 franchise restoran var. Ancak, en geniş zincire sahip olan franchiser’a bağlı 300 restoran var. Burger King, dünyayı ele geçirmek istiyor. Bu zor bir plan değil. Çünkü müşterilerimiz bizi istiyor.”
1 milyar lira ciro hedefliyor
Dünya çapında 12 binden fazla Burger King restoranı arasında en yüksek işlem hacmine sahip 50 restoran sıralamasında Türkiye’den 4 restoranın bulunduğuna dikkat çeken TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Burger King Türkiye’nin Afrika, Avrupa ve Ortadoğu bölgesinde ‘En hızlı büyüyen ülke’ seçildiğini dile getirdi. 2010 yılında franchise’lar ile birlikte TAB Gıda olarak 750 milyon TL ciro gerçekleştirdiklerine işaret eden Dikici, “Burger King, Popeyes, Arby’s ve Sbarro, dört markada toplam 578 restorana ulaştık. TAB Gıda olarak istikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. 2011 yılı sonunda 1 milyar TL ciro hedefliyoruz” dedi.
78 farklı ülkede 12 bin 300 restoran
EMEA Başkanı Jose Cil, Burger King’in
sahip olduğu
restoran sayısı
ve geniş satış ağıyla dünyanın en büyük fast food zinciri olduğuna dikkat çekerek, “Hem kendi restoranlarımız hem de franchiser’larımız ile birlikte Aralık 2010 itibariyle 78 farklı ülkede toplam 12 bin 300 restorana ulaştık. Her gün dünyanın farklı bölgelerinde günde ortalama 11 milyon misafirimizi ağırlıyoruz. Bizim başarımızın temelinde, ilk olarak 1954 yılında başlattığımız ve günümüzde de çok başarılı bir şekilde yürüttüğümüz franchise operasyonları yatıyor” dedi.
İftar öncesi boş restoran 5 dakikada dolunca şaşırdı
BURGER King EMEA Başkanı Jose Cil, İstanbul ziyareti sırasındaki bir anısını şöyle aktardı: “Türkiye ziyaretim Ramazan ayına denk gelmişti. Taksim’deki Burger King restoranına uğradım. Restoran bomboş olmasına rağmen, mutfakta yoğun bir çalışma vardı. Çalışan arkadaşlara ‘Neden burası boş’ diye sordum. ‘Sadece 5 dakika bekle’ dediler. Ben de onlara, ‘Şaka mı yapıyorsunuz? 5 dakikaya burası dolabilir mi’ diye sordum. 5 dakika sonra restoran tamamen doluydu. TAB Gıda bu fırsatı değerlendirip Ramazan menüleri hazırlamıştı. Bizim satışları artırmaya yönelik beklentimiz de inovasyon. Burger King 20/20 vizyonumuzun öncüleri arasında Türkiye de var.”