Güncelleme Tarihi:
İnşaat ve turizm alanında faaliyet gösteren Ceylan Holding’in veliahtı Murat Ceylan, hamburger işinde büyüyor. İki yıl önce Cevahir Alışveriş Merkezi’nde Amerika’nın en büyük üçüncü hamburger zinciri Carl’s Jr.’ın ilk şubesini açan FET Restoran İşletmeleri Yönetim Başkan Yardımcısı Murat Ceylan, böylece aileyi gıda alanına da soktu. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Anadolu yakasında ikinci şubesini açan Carl’s Jr.’ın iddialı büyüme planları yaptığını belirten Ceylan, “Müşterilerin dilek ve şikayetlerini yazdığı notlara bakarken ‘Allah sizi başımızdan eksik etmesin’ diye bir yazı gördüm. Çok duygulandık” dedi. Tüketicinin yaşadıkları veya çalıştıkları yerlere yakın restoran açmaları için sürekli talepte bulunduğunu anlatan Ceylan, kısa sürede önemli büyüme kaydedeceklerini vurguladı.
5 YILDA 50 RESTORAN
Ümraniye’de açtıkları ikinci şubenin ardından bu yıl açılacak Zorlu Center dahil 6 şubeyi daha zincire ekleyeceklerini belirten Ceylan şöyle konuştu: “2014 yılından sonra ise yılda ortalama 10 şube açmayı planlıyoruz. Beş yılda 50 şubeli bir zincir olacağız. Amerikalılar Türkiye’nin büyümesinden ve potansiyelinden umutlu.”
EN İYİ ÖDÜLÜ ALDI
ABD’nin yanında, Singapur, Rusya ve Ortadoğu (bu bölgede Hardee’s ismiyle yer alıyor) dahil 17 ülkede 3500 restoranı bulunan Carl’s Jr. geçtiğimiz günlerde en iyi restoranlarını ödüllendirdi. İstanbul Cevahir’deki şube, en çok satış yapan alışveriş merkezi restoranı ödülünü aldı.
Türkiye’den Avrupa’ya açılacak
FET Restoran İşletmeleri Yönetim Başkan Yardımcısı Murat Ceylan, Carl’s Jr. yatırımlarını önce Suudi ortaklarla giriştiklerini, ardından Suudiler’in hissesini Volkan Saruhan’ın devraldığını hatırlattı. Ceylan “Carl’s Jr. henüz Avrupa’da hiçbir restoran açmadan Türkiye’ye geldi. Ve gözleri buradan Avrupa’ya bakıyor. Eskiden Amerikalılar Avrupa’ya gelip oradan Türkiye’ye gelirdi. Şimdi Türkiye’den Avrupa’ya açılacaklar” dedi.
Türkler sağlıklı beslenmeye meraklı
KÖFTE kültürünün hakim olduğu Türkiye’de hamburgerin fast-food (hızlı yemek) tercihlerinde hep ilk sırada olduğunu belirten Murat Ceylan şu tespitlerini anlattı: “Türkler et seviyor, ızgara seviyor, alevin verdiği lezzeti seviyor. Yeni ürünleri tatmak istiyor. Türkiye’de en çok Portobello mantarlı hamburger satıyor. Rokfor peynirli Steakhouse hamburger’i geçici çıkarmıştık, çok tutunca mönüde kaldı. Jalapeno biberli tavuk ve hamburger de en çok tercih edilenlerden. Ayrıca ekmeksiz hamburgerimiz var; marul yapraklarına sarılı… ABD’de de bu hamburger var ama Türkiye’de daha çok satıyor. Türkler sağlıklı beslenmeye daha meraklı.”
Franchise talebi patladı
MURAT Ceylan, şimdilik franchise vermeyi düşünmediklerini anlatarak “Bizim böyle bir niyetimiz yok ama özellikle İstanbul dışından o kadar çok franchise talebi geliyor ki. Birkaç yıl daha restoranları kendimiz açıp, markayı iyice Türkiye’de oturtmak istiyoruz. Daha sonra franchise verebiliriz” diye konuştu.