Güncelleme Tarihi:
Hamam kültürünü yeniden canlandırmak ve yaşatmak amacı ile bu projeye önderlik eden Bocchi Kurucu Ortağı Şadi Burat sosyal sorumluluk projesi kapsamında böyle bir projede yer aldıklarından dolayı mutlu olduklarını ve proje sonunda hamam kültürünü yeniden canlandıracaklarını dile getirdi.
66 yıllık deneyime sahip bir banyo markası olduklarına işaret eden Burat "Böyle bir projede yer almamızın en önemli sebebi suyun dokunduğu her yerde olmamızdır. Roma kültüründe Therma, Türk kültüründe ise Hamam olarak anılan merkezler sadece bir yıkanma yeri değil, daha ötesi sağlık, sosyal ve kültürel etkinliklerin yaşandığı merkezlerdir . İtalyan bir banyo markası olarak Türk ve İtalyan kültürünün çok önemli bir kesişim noktası olan hamamlara hak ettikleri ilgiyi göstermek istedik" dedi.
HAMAM KÜLTÜRÜ ZAYIFLADI
Burat açıklamasının devamında şunları kaydetti: "Türk ve Roma banyolarının izini Anadolu’dan başlayarak dünyadaki keşfine önderlik etmek istedik. Bu projeyle Roma ve Türk Hamam geleneklerinin yaşatılarak tarih sayfalarından silinmesini önlemek, kültürel mirasımıza sahip çıkmak ve en önemlisi ülke turizmine yaptığı katkıyı arttırmak en önemli amacımızdır.
Maalesef, hamam kültürü günümüzde zayıflamıştır. Bunun en önemli nedenlerinin başında ise yaşadığımız hayat standartları gelmektedir. Artık insanlar evlerinde oldukça lüks banyolarda konforlu biçimde banyolarını yapmaktadırlar. Günümüzde hamama gitmeyi tercih eden insanlar hamamın sağlığa olan faydasını bilen, bunun yanında sauna, buhar banyosu gibi çeşitli hamam özelliklerinden yararlanmak isteyen insanlardır."