Halkla ilişkiler Oscar’ı Çöp(m)adam’ın

Güncelleme Tarihi:

Halkla ilişkiler Oscar’ı Çöp(m)adam’ın
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2010 15:20

Türkiye’nin önde gelen hızlı tüketim ürünleri şirketi Unilever’in, Sabancı Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri ile birlikte hayata geçirdiği Çöp(m)adam Projesi, dünyada halkla ilişkiler sektörünün Oscar’ı olarak kabul edilen Silver Anvil Award almaya hak kazandı.

Haberin Devamı

Dünyanın ve ABD’nin en prestijli halkla ilişkiler organizasyonu PRSA (Public Relations Society of America) tarafından ‘Toplum İlişkileri’ kategorisinde ödüle değer görülen Çöp(m)adam Projesi ile iki yıl boyunca Türkiye’nin farklı bölgelerinde hayatları boyunca düzenli gelire sahip olmamış toplam 250 ev kadınına istihdam sağlanırken, 20 ton atık ambalaj da ekonomiye geri kazandırıldı.

Unilever Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Şenel Erim, 60 yılı aşkın süredir kamuoyu fikirlerini şekillendiren, yaratıcı ve örnek oluşturan en iyi halkla ilişkiler çalışmasına verilen Silver Anvil Award’ı kazanmanın gururunu yaşadıklarını belirterek, “Unilever Türkiye olarak, değerli proje ortağımız Sabancı Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri işbirliği ve Ünite İletişim’in stratejik danışmanlığında hayata geçirdiğimiz Çöp(m)adam projemizle ne kadar doğru yolda olduğumuz, bu çok saygın ödülle uluslararası alanda tescil edilmiş oldu. Ödül sevincini proje ortaklarımızla paylaşırken, kendilerine değerli katkılarından dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.

Haberin Devamı

250 kadın üretime, 20 ton atık ambalaj ekonomiye kazandırıldı

Çöp(m)adam projesi kapsamında, başta Ayvalık (Balıkesir), Diyarbakır, İstanbul ve Şanlıurfa olmak üzere, Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde kurulan atölyelerde daha önce düzenli gelire sahip olmamış ev kadınlarının geri dönüşümlü ambalaj malzemelerinden yaptığı birbirinden şık ve kullanışlı çantalar ile çeşitli ürünler satışa sunuluyor.

Çöp(m)adam kurucu proje ortakları Tara Hopkins ve Melih Özsöz, projenin ortaya çıkışını şöyle aktardılar:

“Çöp(m)adam projesini yerel bir kalkınma projesi olarak tasarladık. Türkiye’de kadınların sadece dörtte biri çalışıyor ve okuma-yazma biliyor. Bunun yanı sıra Türkiye’de kadınlar işgücü piyasasında maalesef yer alamıyor. Biz çöp(m)adam projesiyle kadınlara ekonomik açıdan fırsat eşitliği tanınması, çevre bilincinin kadınlar arasında ve aracılığıyla yaygınlaştırılmasını amaçladık. Projenin iki yıllık geçmişinde, yoksulluk sınırında yaşayan 250 ev kadınına geçimlerini sağlayabilmek için fırsat tanındı, toplam 20 ton ambalaj ise geri dönüşüme kazandırıldı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!