Halkın dörtte üçü sigortayı ’zenginlik simgesi’ gibi görüp yaptırmak istemiyor

Güncelleme Tarihi:

Halkın dörtte üçü sigortayı ’zenginlik simgesi’ gibi görüp yaptırmak istemiyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2009 00:00

Sigorta Şirketleri Birliği, ilk kez kamuoyu araştırması yaptırttı. Sonuçlar, sigortacıları bile şaşırttı. Araştırmaya katılanların bir kısmı "sigorta zenginler için" yorumunda bulunurken, büyük bir kısmı da "isterdim ama param yetmez" dedi.

Haberin Devamı

SİGORTA sektörü, ilk kez halkın sigortaya yaklaşımı konusunda kamuoyu araştırması yaptırdı, çıkan sonuçlar sigortacıları bile şaşırttı. Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’nin (TSRŞB), araştırma şirketi Nielsen aracılığı ile yaptırdığı "Sigorta Tutum ve Davranış" araştırmasına göre, nüfusun dörtte üçü herhangi bir özel sigortaya sahip değil. Bunun tek nedeni de sigortanın pahalı olarak bilinmesi. Sigortacıları şaşırtan sonuç ise; araştırmaya katılanların büyük bir kısmının maddi durum elverişsizliği nedeniyle sigorta yaptıramadıklarına değinmeleri, diğer bir kısmının ise sigorta yaptırmayı zenginlik simgesi olarak nitelendirmesi.

BES ve hayat iptal

Araştırmanın bir başka çarpıcı sonucu ise, gerek bugün gerekse de geçmişte sigorta poliçelerini iptal edenlerin, iptal gerekçesi olarak maddi sorunları ortaya koymaları. En çok iptal ettirilen ürünlerin başında ise bireysel emeklilik ve hayat sigortası geliyor. Kamuoyu araştırmasına katılanların dörtte biri yeniden sigorta yaptırmaya soğuk bakarken, geri kalanlar ise maddi durumları düzeldiğinde yeniden sigorta sahibi olmayı düşünüyor.

Bilgilendirmede eksiklik

Sigortacılar ise araştırmada çıkan sonucu şöyle yorumluyor: "Özellikle gelir durumu düşük insanlara sorulduğunda ’sigorta zenginler için bir ürün’ diyor. Kimi de ’çok yaptırmak isterdim ama param yetmez’ yorumunu yapıyor. Sanki sigorta, çok üst bir tüketim ürünüymüş gibi algılanıyor. Açıkçası biz böyle bir reaksiyon beklemiyorduk. Bekleseydik, araştırmanın içinde halka bir de rakam sorardık. Mesela, ’evinizin sigortası ne kadar tutar’ diye sorsaydık, çok yukarılarda beklentilerle karşılaşırdık. Gerçeği söylediğimizde de bu sefer araştırmaya katılanlar şaşırırdı. Ama bu sonuçlar bize sektör olarak halkı bilgilendirme eksiğimiz olduğunu gösteriyor."

Araştırmadan çarpıcı sonuçlar

Araştırmaya katılanların gelecekle ilgili endişeleri sırasıyla; ekonomik durum, işsizlik, enflasyon, sağlık ve deprem riskleri üzerinde yoğunlaşıyor.

Özel sigortaya sahip olanların yüzde 65’i erkeklerden oluşuyor.

16-24 yaş grubu ile kadınlarda sigortasızlık oranı çok yüksek.

Sigorta yaptıranların yüzde 45’i üniversite ve üzeri eğitimli kişilerden oluşuyor.

Türkiye’de aylık geliri 1.000-2.000 TL arasında olanların daha çok sigorta yaptırdığı görülüyor.

Sigorta sahiplerinin yüzde 71’ini evli kişiler oluşuyor.

Halk arasında en çok bilinen sigorta ürünü, bireysel emeklilik. İlk hatırlanan sigorta çeşidi ise kasko.

En çok sahip olunan sigorta, trafik sigortası

Bugün özel sigortaya sahip olanların en az iki sigortası bulunuyor.

Trafik sigortası sahiplerinin yüzde 78’inin kasko sigortası da var. İşyeri sigortası sahiplerinin yüzde 70’inin kasko sigortası da bulunuyor.

Sigorta şirketi seçilirken en çok dikkat edilen unsur, markanın ve şirketin güvenilirliği

En çok yaptırılması arzu edilen sigorta türü ise özel sağlık sigortası.

Not: Sigorta Tutum ve Davranış araştırması Nielsen şirketi tarafından 17 ilde toplam 3 bin 33 kişi ile gerçekleştirildi.

İstanbullu depremden, Karadenizli terörden korkuyor

TÜRKİYE Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) Başkanı Hulusi Taşkıran, aldıkları kamuoyu sonuçlarının hem şaşırtıcı hem de sevindirici olduğunu söyledi. "Kendi açımızdan, kötülenen bir sektör olarak görüleceğimizi beklerken oldukça umutlu sonuçlarla karşılaştık" diyen Taşkıran, araştırma sonuçlarını daha da kötü beklediklerini kaydetti. Taşkıran, şu açıklamaları yaptı: "Araştırma sonuçlarında bana ilginç gelen ve mutlu da olduğum, sigorta yaptırmış kişilerin yüzde 70’ine yakının memnun olmaları, şikayetçi olmamaları. Yine enteresan olan, kadınların sigortaya daha iştahlı olmaları. Eğer annelere ve ev kadınlarına bu konuda ulaşabilirsek başarımız daha fazla olacaktır. Mesela, deprem konusuna en fazla kadınlar duyarlı. Yine enteresan bir sonuç; terör konusunda Türkiye’de en çok rahatsızlık çeken bölge Karadeniz çıktı. Açıkçası bu beni şaşırttı. Biz araştırmayı 17 ilde yaptırdık. Sigortaya bakış konusunda da çok büyük farklılıklar çıkmadı. Sadece risk algılamasında farklılıklar görülüyor. İstanbullu depremden korktuğunu söylüyor. Anadolu’da ise deprem hiç bahsedilmiyor; terör, işsizlik, hayat pahalılığı öne çıkıyor. Ama bu araştırmanın bizim için en önemli sonucu, sigortanın pahalı bir ürün olarak algılanması. Bundan sonrası için de artık bu konuya ağırlık vereceğiz. Şirketlerimizin bu ürünün pahalı olmadığını anlatması gerekiyor."

Haberin Devamı

Sigorta sektöründeki iş fırsatları

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!