Güncelleme Tarihi:
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, 9-11 Mayıs tarihlerinde Teknosa hisseleri için talep toplayacaklarını belirterek, “Türkiye’nin yükselen çıtası yeni yatırımlara ilham veriyor.
2010’da 9.2’lik, 2011’de yüzde 8.5’lik büyüme ile tüm dünyada gıpta ile bakılan bir ülke haline geldik. Bu yıl da Avrupa başta olmak üzere küresel piyasalardaki yüzde 3-4 seviyelerinde büyüme bekleniyor. Biz de fırsatlarla dolu konjonktürde finansal göstergeleri ve marka algısıyla Teknosa’nın halka arzını gerçekleştiriyoruz. Teknosa’nın hisselerinin yüzde 70’i Sabancı Holding’e, yüzde 30’u da Sabancı Ailesi’ne ait.
Halka açılma sermaye artışı şeklinde değil, mevcut hisselerin yüzde 10’unun satışı şeklinde olacak. Bu yüzden10 veya yüzde 11.5’e kadar gidebilir. Buradan elde edilen gelirlerde Sabancı Holding’in tasarrufunda, kendi kararına uygun bir şekilde değerlendirilecek. Buradan Teknosa’ya herhangi bir nakit girişi olmayacak.”
13 yıl aradan sonra
Teknosa’nın, Sabancı Topluluğu’nun 13 yıl aradan sonra halka açtığı ilk şirket olacağını kaydeden Dinçer, şunları söyledi: “Teknosa, Sabancı Holding’in borsaya kote olan 11 şirketi ile beraber halka açık şirketler ligine girmiş olacak. Dünya piyasaları açısından çalkantılı geçen son 2-3 yılın ardından Türkiye ekonomisinin büyüme performansı çerçevesinde piyasalarda iyimserlik ve rahatlama görülmeye başlandı ve Türkiye ekonomisi bu krizden kârlı çıktı.”
Teknosa’nın düğünü
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ise halka arzı, “Teknosa’nın düğünü” olarak nitelendirerek, şöyle konuştu: “Bugün, 12 yıldır büyüttüğümüz, beslediğimiz şirketimiz, artık halka açılacak olgunluğa erişti. İlk 5 yıl, modelimizi oturtmakla geçti. İyi bir alt yapı için çalıştık. İkinci 5 yılda da bunun meyvelerini toplamaya başladık. Teknosa bugün 74 ilde 274 mağaza ile Türkiye nüfusunun yüzde 95’ini kapsıyor.
Yılda 85 milyon müşterinin ziyaret ettiği, 14 milyon ürünün satıldığı bir şirket haline geldik. Yüzde 43 ile teknoloji marketi pazarında lider konumdayız. 2011’de 1.7 milyar lira ciro elde ettik. Kârımız ise 50 milyon TL olarak gerçekleşti. Bugün itibariyle birinci önceliğimiz yurt içi pazardaki konumuzu güçlendirmek ve bu olası konsolidasyonda etkin bir şekilde yer almak. Yani Türkiye’de teknoloji market satan varsa alırız. Çünkü Türkiye’de yıllık kişisel elektronik harcaması 120 Euro civarında, Avrupa’da bu rakam 360 Euro. Demek ki pazarı 3 kat daha büyütecek bir potansiyel var. Biz bu potansiyele adayız.”