Güncelleme Tarihi:
Bin 100 olan hakem heyeti sayısı, 600’e inecek. Tüm dosyaları önce raportör değerlendirecek, şikâyetlerin sonuçlanma süresi kısalacak. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, tüketici hakem heyetlerinin niteliklerini artırırken, sayılarını azaltacaklarını belirterek, “Hakem heyetlerinin işlerini kolaylaştırmak üzere lisans mezunu, dil bilen ‘raportörler’ göreve başladı.
Bunların sayısı 200’e yaklaştı ancak zaman içinde 500 olacak. Şikâyet dosyasını önce raportör değerlendirecek, eksikliklerin tamamlanmasını sağlayacak, şikâyet edilenin savunmasını alacak. Ardından bir rapor hazırlayıp, heyete sunacak. Böylece heyetin karar vermesi kolaylaşacak ve dosya hakkında karar verme süresi de kısalacak” dedi. Türkiye’de 980 ilçede bin 111 hakem heyetinin görev yaptığını ifade eden Tüfenkci, nüfusu bin ila 2 binin altındaki yerlerdeki heyetleri kapatmak istediklerini söyledi.
Hakem heyetlerinin daha rasyonel çalışmasını sağlamak için başvurunun az olduğu yerlerdeki hakem heyetlerinin, şikâyet yoğunluğunun fazla olduğu ilçelerle birleştirileceğini anlatan Tüfenkci, bu şekilde 400 ila 500 hakem heyetinin kapatılarak, sayılarının 500 ila 600’e indirileceğini ancak etkinliklerinin artırılacağını söyledi. Gümrük Bakanlığı, Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri arasındaki süreçleri kısaltmak ve tüketicinin evinden çıkmadan elektronik ortamda ayıplı ürün ve hizmet başvurusu yapabilmesi için kurulan Tüketici Bilgi Sistemini (TÜBİS) de geliştirecek.
Bakan Tüfenkci, tüketici hakem heyetlerindeki 5.5 milyon dosyanın yaklaşık 5 milyonunu banka şikâyetlerinin oluşturduğunu belirterek, bankaların, hakem heyetleri kararları sonrasında tüketiciye yaklaşık 2 milyarlık ödeme yaptığını da söyledi.