‘Hadi’ cepten yarışmaya

Güncelleme Tarihi:

‘Hadi’ cepten yarışmaya
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 16, 2018 01:15

Televizyonların en çok izlenen programlarından biri olan bilgi yarışmaları mobil dünyaya taşınıyor. 3 ortağın geliştirdiği ‘Hadi’ adındaki girişim, haftanın belli günlerinde ve saatlerinde yayınlanıyor. 6 ayda katılımcı sayısı ise 1.5 milyonu geçmiş durumda.

Haberin Devamı

BİLGİ yarışmaları tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ilgi çeken televizyon içerikleri arasında. Bu kapsamda birçok televizyon yarışmasını sayabilmek mümkün. Mobil internet ve akıllı telefonların bir araya gelmesi sonucu video içeriklerin kullanıcılara daha kolay ulaşması televizyonlarda yayınlanan bilgi yarışmaları için dijital dünyada yeni bir fırsat yarattı.  Bu fırsatı gören bir girişim, Hürriyet Startup’ın bu haftaki konuğu. Adı ‘Hadi Bilgi Yarışması’. Haftanın belli günlerinde ve saatlerinde canlı olarak mobil uygulama üzerinde yayınlanan Hadi Bilgi Yarışması para ödüllü ve katılımcı sayısı her geçen gün büyüyor.

Farklı alanlarda başarılı birer girişimci olan Hadi’nin kurucu ortakları arasında Emre Ulusoy, Gökhan Örün ve Lena Software ekibi bulunuyor. Yatırımcıları arasında ise Oscar Ödüllü Prodüktör Nick Reed de var. Genç kuşağın, televizyonlarda yayınlanan bilgi yarışmalarını izleyerek büyüdüğünü belirten Ulusoy, “Televizyon karşısında defalarca kendimizi denedik.

Haberin Devamı

Bu durum başka ülkelerde yaşayan insanlar için de geçerli. Onların da yaşadıkları hemen hemen bizimle aynı. Dolayısıyla dünyada çok sevilen bu yarışmaları dünyadaki mobil video içerik trendi ile harmanlayınca bu yarışma ortaya çıktı” dedi. Hadi’nin internet üzerinden yayınlanan canlı, sunuculu ve para ödüllü bir bilgi

‘Hadi’ cepten yarışmaya

yarışması olarak yayınlandığını anlatan Ulusoy, “Haftada üç gün 20.30’da ve hafta içi üç gün 12.30’da yarışma düzenleniyor. İstanbul’dan, Diyarbakır’a, İngiltere’den Almanya’ya kadar Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yerinden katılımcılarımız oluyor” diye konuştu.

300 BİN TL ÖDÜL DAĞITTI

Kısa zamanda oldukça büyük bir taleple karşılaştıklarını dile getiren Ulusoy, elde ettikleri rakamları şu şekilde anlattı: “Ortalama her gün 35 bin yeni üye katlıyor. Son 60 günde 1.5 milyon üye katıldı. Yılbaşı’nda ise 1 milyon kişinin aynı anda oynamasını bekliyoruz. Bir günde yarışmaya katılan rekor katılımcı sayısı 300 bin kişi oldu ve şu ana kadar 300 bin TL ödül dağıtıldı. Kişi başı verilen en büyüksek ödül 830 TL oldu. 30 Ağustos’ta 30 bin TL ödül dağıtmayı hedefliyoruz. Şu ana kadar 20 bine kadar Hadi’ci 12 soruyu da doğru bilme başarısı gösterdi.”

Haberin Devamı

Ayrıca Ulusoy, şu anda yatırımcıların ve Turkcell’in ile stratejik ortaklığıyla büyüdüklerini dile getirdi. Ulusoy, “Hadi’nin gelir modeli reklam ve tanıtım faaliyetleri olacak, kısa süre sonra büyük markalarla sponsorluk ve tanıtım anlaşması yapacak. Hadi’nin sadece bir bilgi yarışması değil televizyonun geleceği olduğuna inanıyoruz. Düşünün günde sadece 1 saat yayın yapıyoruz ama 23 saat Hadi kanalı boş duruyor ve kanal içerisinde farklı oyunlar, yarışmalar ilginç formatlar deneyeceğiz. Ayrıca Hadi’nin kurumsal tarafta da kullanılması ile ilgili projelerimiz var. Örneğin; firmalar kendi çalışanlarına özel yarışmalar, formatlar düzenleyebilecek” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!