Güncelleme Tarihi:
TAHTAKALE’de 1971’de başladıkları saat macerasına Emporio Armani, Burberry, Hugo Boss, Welder, Guess, GC, Diesel, DKNY aralarında bulunduğu dünyaca ünlü 24 markanın Türkiye distribütörlüğü ile devam eden Saat&Saat yurtdışına açılıyor. Dünyaca ünlü moda markası Guess ve GC’nin 2008’de Romanya distribütörlüğünü üstlendiklerini belirten Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, 2010’da İsrail distribütörlüğünü açmayı hedeflediklerini söyledi. Guess’in global yönetiminin İsrail distribütörleri ile anlaşmalarını geçtiğimiz aylarda iptal ettiğini belirten Ramazan Kaya, “Guess yöneticileri distribütörlüğü size vermek istiyoruz dediler. Ben tabii şaşırdım. ‘İsrail distribütörlüğü mü?’ diye tekrar sordum. Ha İstabul’dan Diyarbakır’a uçmuşsun ha Tel Aviv’e uçmuşsun dediler. Zor bir pazar ama avukatlarımız gerekli çalışmaları yapıyor. Yakında mağazamız açılacak” dedi.
İsrail’de para her şey
Tel Aviv’e gidip incelemeler yaptığını ve gerçekten zor bir pazar olduğunu vurgulayan Ramazan Kaya, şöyle konuştu: “İsrail’e dışarıdan ürün giriş-çıkışı çok kolay. İş ahlakı oturmamış. Para herşey. Parayı görünce hemen herşey olabilir. Disiplin yok. Normalde ülke içi distribütörlük anlaşmalarında ülke dışına ürün satamazsınız. Orada gelen ürün yurtdışına el altından ürün satılabiliyor. Ancak Tel Aviv herşeye rağmen çok güzel bir pazar. Mağazamızı Tel Aviv’de açacağız.” Guess ile İsrail distribütörlüğü konusunda anlaşmaya vardıktan kısa bir süre sonra Mavi Marmara sıkıntısının yaşandığını anlatan Ramazan Kaya, şunları dile getirdi: “Biz Saat&Saat olarak orada yaşanan yanlış şeylere üzülürüz elbette. Ancak, ticaret başka birşey. Şu anda orada gümrükte sıkıntılar var.”
Krizde perakendede yüzde 70 büyüdük
KRİZ dönemi öncesinde hazırladıkları plan ile 6 ay işlerin sorunsuz yürümesini sağlayacak kadar parayı bir kenarda tuttuğunu anlatan Ramazan Kaya, 2009’da kriz döneminde 20 mağazadan 35 mağazaya çıkarak perakendede yüzde 70 büyüdüklerini söyledi. “Meydan boştu biz de atak yaptık” diyen Ramazan Kaya, şu anda Saat&Saat’in perakendede 50 mağazası olduğunu söyledi. Yaklaşık 700’e yakın bayileri olduğunu anlatan Kaya, bunun yanı sıra Boyner ve YKM’lerde Saat&Saat tarafından yönetilen 40 noktaları olduğunu da söyledi.
Bu yıl beyaz ve fuşya patlaması yaşanıyor
ÖZELLİKLE marka saatlerin Türkiye’de tüketiciler tarafından çok tercih edildiğini anlatan Ramazan Kaya, 2010’da özellikle kadın tercihlerinde beyaz ve fuşya renklerinin ön planda olduğunu söyledi. Kaya, “Bu yıl beyaz ve pembe patlaması yaşanıyor. Artık tüketiciler eskiye göre çok daha büyük saatler kullanma eğiliminde. Artık ömürlük saat takılmıyor. Kadınlar da erkekler de saati aksesuar olarak kullanıyor. Görüntüsü büyük olsun istiyor” diye konuştu.
Saatte 2008’i geçeriz
DÜNYADA saat sektörünün İsviçre markaları ve fashion (moda) markalar olarak iki kategoriye doğru ayrılma eğiliminde olduğunu anlatan Ramazan Kaya, “Fashion markalar son 10 yılda saat sektörüne ciddi ilgi gösterip, geri dönüşüm aldılar. Hatta bu markalar İsviçre markalarına ciddi can sıkıntısı oldular” dedi. Resmi rakamlara göre Türkiye’ye 2008’de yaklaşık 10 milyon saat ithal edildiğini anlatan Ramazan Kaya, bunun perakende değerinin yaklaşık 500 milyon dolar civarında olduğunu anlattı. 2009’da bu rakamlarda yüzde 20 düşüş yaşandığını vurgularken, “2010 2008’i yaklayacak gibi görünüyor hatta 5-10 milyon dolar üstüne de çıkabilir” dedi.