Gürcistan’da Benetton’la hazır giyimin lideri olduk

Güncelleme Tarihi:

Gürcistan’da Benetton’la hazır giyimin lideri olduk
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2006 00:00

Sovyetler Birliği’nin ardından bölgenin en yoksul cumhuriyeti olarak kurulan ve insanların yüzde 90’ının siyah ağırlıklı koyu renkler giydiği Gürcistan, Benetton Türkiye’nin ülkedeki faaliyetlerinden sonra renklendi. Benetton Türkiye Genel Müdürü Zeynep Selgur, "Gürcistan’ın en büyük hazır giyimcisi olduk" dedi.

HAZIR giyimin önde gelen 40 yıllık İtalyan markası Benetton, Türkiye üzerinden yürüttüğü Gürcistan faaliyetleriyle, ülkedeki siyah ve koyu renk giyinme kültürünü 5 yılda büyük oranda değiştirdi. Gürcistan ve Türki cumhuriyetler operasyonlarını da yürüten Benetton Türkiye Genel Müdürü Zeynep Selgur, "Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te 2001’de ilk mağazayı açtığımızda koleksiyonun yüzde 30’unu siyah renk oluşturuyordu. Renkli koleksiyonları ile tüm dünyada tanınan Benetton’un Türkiye mağazalarında siyah rengin oranı sadece yüzde 5. 2003’den sonra Gürcistan’da insanların kıyafetleri renklendi. Özellikle çocuklar çok renkli giyinmeye başladı" diye konuştu.

EN YOKSUL CUMHURİYET:

Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla kurulan cumhuriyetler arasında en yoksullarından biri olan ve gelirlerinin büyük kısmını şarapçılık ile maden sularından elde eden Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te Benetton 5’inci mağazasını açtı. Nüfusu 1.4 milyon olan Tiflis’te beşinci mağazaya ulaşmanın büyük bir başarı olduğunu dile getiren Zeynep Selgur, "İkişer tane Benetton ve 012, bir tane de Sisley var. Ayrıca Batum’da da bir Benetton bulunuyor. Türkiye’den buraya yaptığımız ihracat 1.7 milyon dolar. Rakam bu yıl yüzde 56 arttı. Satılan malların tamamı Türkiye’den ihraç edilen ürünler. Bunların da yüzde 70’i Türkiye’de üretiliyor" dedi.

TÜRKİYE’DEN İHRACAT:

Selgur, Türkiye üzerinden yürütülen Türki Cumhuriyetler mağazalaşma ve bayilik faaliyetleri kapsamında bu pazara 2006’da 3.5 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını söyledi. Ortadoğu ülkelerine de 2.5 milyon dolar ihracatları olduğunu hatırlatan Selgur, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan’da ikişer mağaza bulunduğunu, Tacikistan’da ise iki ay içerisinde bir mağaza açılacağını belirtti. Selgur, "Dağıstan’da mağaza açmak üzere Gürcistan’daki bayimiz Farid Nevruzi ile görüşüyoruz. Yakın zamanda o da netleşecek" dedi.

TİCARİ BAŞARI BURADA:

Selgur, Avrasya’da gördüğü potansiyeli, "Yüzümüz batıya dönük olmalı elbette ama ticari başarılarımız bu coğrafyada yatıyor. Bunu görmemek imkansız. 5 yıl sonra bu pazarlara girmek istenirse, geç olabilir" sözleriyle değerlendirdi. Yerel ortağın çok önemli olduğunu belirten Selgur, "Yeni pazar için bir ekip ayırmak gerek. Gürcistan’da uluslararası çok rakibimiz var, ama pazardaki konumlandırmamızı doğru yaptığımız için şu anda Gürcistan hazır giyim pazarındaki en büyük oyuncuyuz" dedi.

HIZLA KALKINIYOR:

Gürcistan hükümetinin gümrük vergilerini yüzde 34’ten yüzde 20’lere çektiğini belirten Selgur, şunları söyledi: "Yakın zamanda sıfırlamaya kararlılar. Bu, Türkiye’den yapılacak hazır giyim ihracatına fayda sağlayacaktır. Gürcistan son yıllarda hem Avrupa hem de ABD tarafından yakından takip ediliyor. Hızla kalkınıyor."

Türkiye’ye yüklenen misyon çok farklı

1991 yılında Boyner Holding’le yüzde 50 ortaklık yapan İtalya’nın önde gelen gruplarından Benetton, 1994 krizinin ardından Türkiye’den çekilip bütün hisselerini ve lisans haklarını Boyner Holding’e devretmişti. Mayıs 2005’te Benetton Grubu, Boyner Holding’le yeniden ortaklık yaparak Türkiye’yi Ortadoğu ve Kafkasların üssü ilan etti. Zeynep Selgur, yeniden yapılan ortaklıkla ilgili "Benetton, Türkiye’de satılan 3,5 milyon ürünle ilgilenmiyor. Türkiye’ye yüklediği misyon ve bakış çok farklı. Türki cumhuriyetlerdeki bayi çalışmalarını ve Ortadoğu’ya yapılacak ihracatı Türkiye’ye devretti" dedi.

Batum’da test üretimi yaptık, sonuç olumlu

BATUM’un serbest bölge ilan edildiğine değinen Zeynep Selgur, "Sovyetler Birliği döneminde askeri üniformaların bir kısmı Batum’da dikilirdi. Bu konuda tecrübeli bir iş gücü var. Orada test üretimi yaptık. İlk sonuçlar çok verimli. İleride Gürcistan için burada üretim yapabiliriz. Türkiye için de üretim söz konusu olabilir ama kısa vadede gündemimizde değil" diye konuştu.

Azerbaycan’ın en büyük perakendecisiyle işbirliği

BENETTON Türkiye, Gürcistan faaliyetlerini Azerbaycan’ın en büyük perakende grubu Novco ile yürütüyor. Benetton’un Azerbaycan operasyonunu İtalya ile yürüten Novco’nun kurucusu Farid Navruzi, Azerbaycan’da iki Accessorize, birer tane Tommy Hilfiger, Hilfiger Denim, Nike, Puma, Lacoste, Chicco mağazasına sahip.

Sırada Benetton Megastore’lar var

UNITED
Colors of Benetton, Sisley, Playlife ve Killer Loop markalarından oluşan Benetton Türkiye’nin 2005 cirosu 70 milyon YTL iken 2006 yılı için 21’lik artışla 85 milyon YTL hedefleniyor. Zeynep Selgur şöyle konuştu: "2007 ciro hedefimiz ise 100 milyon YTL. Bundan sonra daha büyük metrekarelerde, daha stratejik lokasyonlarda megastore’lar açacağız."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!