Güncelleme Tarihi:
20 yılı aşkın süredir turizm sektöründe faaliyet gösteren Touristica, 2014’te 100 binden fazla kişiye hizmet verdi. 2015’te yüzde 20’lik bir büyüme beklediklerini ifade eden Touristica Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Temel, 2015’te Avrupa, Körfez ülkeleri ve İngiltere’den Türkiye’ye turist getirmeye başlayacaklarını dile getirdi. Sektördeki tecrübelerini turist getirme aşamasında da kullanacaklarını söyleyen Temel, “Bir kaç yıl içinde bu alanda en büyük firmalardan biri olmayı hedefliyoruz” dedi. Gelen turistler için pazarı çeşitlendirmek gerektiğini söyleyen Temel, “Bu operasyonla halkaları tamamamlamış olacağız. Yurtdışından gelen turistleri sadece resort otellerde değil şehir otellerine de getirmek istiyoruz. Örneğin 3 gün şehir otelinde konaklayan turiste 3 gün de resort otel ya da termal otelde konaklatabiliriz” dedi.
TERCİH MARKA OTELLER
Şehir otelciliğinde de agresif bir operasyon yapacaklarının altını çizen Temel, “Tatil, sadece termal, kayak ya da resort otellerinden oluşmuyor. İnsanlar çocuklarıyla aileleriyle bir şehire gidip o şehirin kültürünü tanımak, vakit geçirmek istiyor. Anadolu’dan gelenler de aynı şekilde İstanbul’u tanımayı amaçlıyor. Uçak fiyatlarının düşmesiyle talepler daha da arttı. Artık yerli turist de iyi şehir otellerinde konaklamak istiyor. Örneğin İstanbul’da her yerde marka oteller açılmaya başladı” diye konuştu. Her hafta günübirlik veya bir gece konaklamalı Gaziantep turu yaptıklarını ifade eden Temel, “Orada yemek yiyip geri dönüyorlar. Küçük bir şehir turu yapıyoruz. Eğlence yemeği organize ediyoruz. Karadeniz turları da öyle. 250 liraya uçak ve otel dahil turlar oluyor. Gidenler de marka ve lüks otellerde bu şekilde konaklayabiliyor” dedi.
Hastaneler Avrupa’yı geçti
3 yıl önce yurtdışından bir hastane grubunun kendisi ile görüştüğünü anlatan İbrahim Temel, “Bize hasta gönder, tedavi edelim’ dediler. Görüştüğüm bir hastane yöneticisi onları ‘bizim hastanemize getir’ dedi. Ben de götürdüm. ‘Biz bu kadar gelişmiş değiliz’ diyerek Türkiye’den ayrıldılar” dedi.
Etkisi gelecekte daha da artacak
30 yıldır turizm sektöründe olduğunu ifade eden İbrahim Temel, “O yıllardan bu yana Hürriyet ile çalışıyoruz. Sadece gazetelerden tatilini seçenler var. Tesadüfen gören de var. Bu artık bir gelenek haline geldi. Gazete ilanları markaların imaj kazanmasını sağlıyor. Online da bu işin geleceği ancak basılı gazeteler hiçbir zaman bitmeyecek. Etkisi daha da artacak” dedi.
Yurtdışı otellerinde sucuklu yumurta
TÜRKİYE’de turizmin çok popüler olduğunu söyleyen Temel, “Birçok Anadolu ilinde marka oteller var. Her yerde yeni oteller yapılıyor. Batı standartlarının üzerindeyiz. Hiçbir ülkede bu kadar yeni otel bulamazsınız. Yurtdışında çalıştığımız bazı otellerde zeytin, peynir ve sucuklu yumurta verilmesini istedik ve kabul ettiler. Artık Türkiye bu konuma geldi” dedi.