Günlük sütte payını artırdı, 1.5 milyar liraya çıkmayı hedefledi

Güncelleme Tarihi:

Günlük sütte payını artırdı, 1.5 milyar liraya çıkmayı hedefledi
Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2012 00:00

Tat, Sek, Maret ve Pastavilla markalarını bünyesinde barındıran Tat Konserve, 5 yıl içinde cirosunu ikiye katlayarak 1.5 milyar liraya ulaşmayı planlıyor. Tat Konserve’nin yeni Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, günlük sütün pazardaki payını yüzde 5’ten yüzde 10’a çıkardıklarını söyledi.

Haberin Devamı

KOÇ Holding’in Tat, Sek, Maret ve Pastavilla markalarını bünyesinde barındıran şirketi Tat Konserve, hedef büyüttü. 18 yıldır Koç Holding bünyesinde çalışan en son Koçtaş Genel Müdür Yardımcılığını yürüten Arzu Aslan Kesimer, geçen kasım ayında Tat Konserve Genel Müdürü görevine atanarak, holdingde sanayi grubuna gelen ilk kadın yönetici oldu. 2011 yılını 758 milyon lira ciro ile kapatan Tat Konserve, 2012 yılında yüzde 20 büyümeyi planlıyor. 2012 yılında 20 milyon lira marka yatırımı, 20 milyon lira da kapasite artırımı olmak üzere toplam 40 milyon lira yatırım yapmayı hedefleyen Tat Konserve, 5 yıl içinde cirosunu ikiye katlayarak 1.5 milyar liraya ulaşmayı planlıyor.

Günlük süt büyüdü
Sek markasıyla geçen yıl yaptıkları mikrofiltrasyon teknolojisini hayata geçirerek, günlük sütün raf ömrünü 10 güne yükselttiklerini hatırlatan Arzu Aslan Kesimer, “Bu ürünümüz, hem pazar payımızı artırdı hem de ülke genelinde günlük süt tüketimini artırdı. Dünyada ortalama 13 litre, bazı ülkelerde 100 litrenin üzerinde günlük süt tüketilirken, Türkiye’de sadece 0.6 litre günlük süt tüketiliyor. Geçen yıl ağustos ayında yaptığımız ürün lansmanı ile pazarda yüzde 5 payı olan günlük sütün payı yüzde 10’a çıkarken, Sek’in de günlük sütte yüzde 20’lerde olan pazar payı yüzde 35’lere geldi” diye konuştu. Sek markası ile pastorize süt kategorisinde pazar lideri olduklarını, bu yıl 350 milyon lira ciro hedeflediklerini anlatan Kesimer, Türkiye’de 10 bin çiftçiden, yılda 200 bin ton süt topladıklarını söyledi.
Tat’ta 250 milyon lira
Salça, domates ürünleri ve ketçap ürünlerinde pazar lideri olan Tat’ın ise ikinci büyük markaları olduğunu dile getiren Kesimer, şunları söyledi: “Türkiye’de 2-2.5 milyon tonluk üretimi olan sanayi tipi domatesin yüzde 20’sini işliyoruz. 40 bin dekar sözleşmeli alanımız var. 12 bin dekarlık da Harranova’da kendi üretimimiz var. 2011 yılında 360 bin ton domates işledik. 10 bin adet de besi hayvanımızın bulunduğu Harranova’da 2012 verimlilik yılı olacak ve domates tarımında verimliliğimizi yüzde 25 artırmayı planlıyoruz. Tat’ta bu yıl 250 milyon lira ciro hedefliyoruz.”
50 milyon dolar ihracat
Maret ve Pastavilla markalarıyla da ilgili bilgi veren Kesimer, Maret ile 150 milyon lira, Pastavilla ile de 70 milyon lira ciro hedeflediklerini kaydetti. Pastavilla ile Almanya ve Rusya’ya ihracat için odaklanacaklarını dile getiren Kesimer, Maret’in de şarküteri alanında ürün gamı ve çeşitlerini sağladıklarını belirtti. 1100 kişiyi istihdam eden Tat Konserve’nin toplamda 42 ülkeye 43.7 milyon dolar ihracat yaptığını söyleyen Kesimer, “İhracatımızı da 50 milyon dolara yükseltmeyi planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Rakamlarla süt tüketimi

Haberin Devamı

Dünyada kişi başına toplam süt tüketimi 35.6 litreyi buluyor. Dünyada kişi başına günlük süt tüketimi ise 13.6 litre.
Dünyada tüketilen süt 250 milyar litre, günlük süt ise 90 milyar litreyi buluyor.
Türkiye’de kişi başına süt tüketimi 23.3 milyar litre, günlük süt tüketimi ise 0.6 litre oluyor.
Türkiye’de 1.7 milyar litre süt, 45 milyon litre de günlük süt tüketiliyor.

AB’ye ihracat için tesisleri incelediler

GIDA, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın, Avrupa Birliği’ne (AB) süt ve süt ürünleri ihracatı için çalışmaları olduğunu, bu kapsamda Sek’in tesislerinin de FAO tarafından incelendiğini söyleyen Tat Konserve Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, sonuçların henüz belirlenmediğini kaydetti. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı öğrencilere süt dağıtımı uygulamasıyla ilgili de konuşan Kesimer, “Bu konuyla ilgili Bakanlıkla görüşmelerimiz var’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!