Gündüz arazi gece smokin

Güncelleme Tarihi:

Gündüz arazi gece smokin
Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 2015 21:51

Son yıllarda yapılan geliştirmeler sonucusunda 150-200 bin Euro değerindeki SUV’larla aynı özelliklere ve konfora ulaşan ‘pick-up’ araçlar artık kamyonet olmaktan çıkıp hedeflerini yükseltti. Türkiye’de vergi avantajı nedeniyle ortalama 80-90 bin TL’lik fiyatlara sahip yeni nesil pick-up’larla artık dünyanın her şartlarında gündüz işinizi yapıp, seyahat edebilir, gece olunca da yaşadığınız şehrin en lüks restoranlarına smokin giyip gidebiliyorsunuz.

Haberin Devamı

SON yıllarda yüksek yapısı ve arazi özellikleri nedeniyle çok popüler hale gelen ve bir çok sınıfta farklı versiyonu geliştirilen SUV’lar, daha uygun fiyatlardaki ‘pick-up’ pazarını da hızla yukarı taşıyor. Standart bir kamyonetten farklı olarak lüks ve konfor özellikleriyle hergeçen gün daha fazla binek araçlara benzeyen pick-up’lar, yüksek fiyatlı SUV’lara erişemeyen tüketiciler için hem hobi hem de iş aracı olarak tercih edilmeye başlandı. Türkiye’de ticari sınıfta yer aldığı için her ne kadar Boğaziçi Köprüsü’nü kullanamasa ve muayeneye daha sık aralıklarla gitmek zorunda olsa da pick-uplar, vergi avantajı nedeniyle düşük fiyatları, otomatik vites seçenekleri ve heybetli tasarımlarıyla bu durumun görmezden gelinmesini sağlıyor.

30 BİN ADET HEDEFİ
Öyle ki satış rakamlarına bakıldığında, tablo daha net ortaya çıkıyor. Yılda 15-16 bin adede ulaşan pick-up sınıfının, pazarın güçlü oyuncularının yenilenmesi ve yeni oyuncuların girmesiyle Türkiye’de çok kısa sürede 30 bin adetleri aşması bekleniyor. Bu yılın 8 ayında Türkiye’de pick-up satışları yüzde 12.32’lik artışla 8 bin 343 adedi bulurken son 4 ayda pazara yeni giren modellerle sayının şimdiden 20 bin adede yaklaşması bekleniyor. Bu sınıfın satış rakamı olarak zirvesinde yer alan modeller, birçok markanın toplam satışından fazla kişi tarafından tercih ediliyor. Boyları 5 metreyi aşan bu dev araçlar, trafikte veya arazide 500 bin liralık SUV’larla aynı yükseklikte ve özelliklekte olmak isteyenlere birçok seçenek sunuyor.

Haberin Devamı

REKABET BÜYÜYECEK
Günümüzde pick-upların sadece arazi ve ya sadece yük taşımak için var olduğunu düşünenler çok yanılılar. Yük taşımak ve arazi koşulları için uyarlanmış olsalar da şehir koşullarına olan uyumları ve sahip oldukları konfor onları hem şehir, hem de arazi için oldukça tercih edilir hale getiriyor. Bugün itibarıyla dünya pick-up pazarının en büyük oyuncuları, Mitsubishi, Toyota, Nissan, Ford ve Volkswagen. Pazarın küçük olmasına rağmen yüksek kârlılık ve gelişmekte olan ülke pazarlarında güçlenmek arzusu otomotiv devlerini bu pazara yönlendiriyor. Bu segmentte modeli olmayan Fiat ve Renault 2016’da, Mercedes de 2020’de yeni pick-up modelleriyle rekabete hazırlanıyor. Diğer taraftan pazarda en çok satan Mitsubishi L200, Nissan Navara ve Toyota Hilux gibi modellerin de tamamen yenilenmesi önümüzdeki yıllarda hem pazarın daha büyümesini hem de büyük bir rekabetin yaşanacağını gözler önüne seriyor.

Haberin Devamı

2016 HEDEFİ LİDERLİK
PICK-up sınıfında adını ‘efsaneler’ arasına yazdıran ve 16 milyon adetle bugüne kadar Toyota’nın Corolla’dan sonra en çok sattığı model olan Hilux yenilendi. İlk kez 1968 yılında satışa sunulan Hilux’un tamamen yenilenen 8’inci neslini volkanik bir ada olan İzlanda’da farklı arazi koşullarında test ettik. İzlanda’da gerek siyah kum çöllerinde, gerek buzullarda gerekse nehirlerin içindeki zorlu koşulların altından başarıyla çıkan Hilux’ın yeni nesli dayanıklılık ve güvenlik özelliklerinin yanında en üst düzey kaliteyi ve konforu da sunuyor. Yeni Hilux, pick-up segmentinde çıtayı bir üst seviyeye koyarken, 4x4 yetenekleri ile Land Cruiser seviyesine yakın olduğunu da ispatladı. Zaten kullanılan motor ve arazi özellikleri Land Cruiser ile aynı olduğu için araca ‘Hi-Cruiser’ lakabı takılmış.

Haberin Devamı

YÜZDE 30 PAY
Ekim ayı başından itibaren yeni Hilux’un Türkiye’de satışa sunulacağını kaydeden Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Yeni Hilux ile önümüzdeki yıldan itibaren Türkiye’de segmentinde lider olma iddiasını taşıyoruz. 2014 yılında 1.670 adet satmıştık. Yaklaşık yüzde 15’lik bir pazar payımız var. 2016 yılı hedefimiz ise segmentinde yüzde 30 civarında pay alarak, 5 bin adetlerin üzerine çıkmak ve pick-up segmentinde lider olmak” dedi. Hilux’ın Toyota içinde de önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Bozkurt şunları söyledi: “Corolla’dan sonra en çok satan modelimiz. Artık Hilux’ı yine lider pozisyonuna ulaştırmak için bütün imkanlara sahibiz. Aracın üzerinde Land Cruiser’dan esinlenmiş, hatta direk alınmış özellikler Hilux’ta da var. Tüm bunlar Hilux’ın hem şehirli hem de iş aracı dediğimiz özelliklerin tek araçta toplanmasına sebep oldu. Hilux ile dünyanın her şartlarında gündüz işinizi yapabilir, seyahat edebilirsiniz. Ama gece olunca da yaşadığınız şehrin en lüks restoranlarına bir 4x4 kullanıcısı olarak smokininizi giyip gidebilirsiniz. Zaten Hilux’ın en üst donanım seviyesinin ismi de bu özelliğinden dolayı Hi-Cruiser.”

Haberin Devamı

OTOMOBİL GİBİ KONFOR
YENİ Hilux, teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarım konusunda da büyük bir gelişim kaydetmiş. İzlanda’da 2 gün boyunca tüm arazi şartlarında test ettiğimiz araç hem büyük SUV araçlardaki tüm off-road özelliklerine ulaşmış, hem de içinde sessizlik, konfor ve dengeyle aynı bir otomobil kimliğine bürünmüş. Toyota’nın “Keskin Bakış” tasarım dilini yansıtan ızgara ve farlar, güçlü bir görünüme sahip sis farlarını barındıran tampon ve alt ızgara, yeni Hilux’a şık ve güçlü bir görünüm kazandırmış. Yeni Hilux tamamen yenilenen kabininde bir SUV’un donanım seviyesini ve konforunu sunuyor. Orta konsolda, 7 inç’lik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Premium seviyesinde kolayca kullanılabilen bu dokunmatik ekran, daha rahat kullanım için ön koltuklara daha yakın olacak şekilde konumlandırılmış. Sekizinci nesil Hilux geliştirilen süspansiyon sistemiyle birlikte de SUV tarzı sürüş konforu ve yol tutuş dengesi de getiriyor. Bir dizi yeni fren kontrol sistemleri sayesinde aracın off-road yetenekleri Land Cruiser seviyelerine çıkmış.

Haberin Devamı

2 GÜÇLÜ MOTOR
YENİ Toyota Hilux, motor seçenekleriyle de iddiasını artırıyor. Yeni Hilux, iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni 2.4 D-4D dizel motor 150 bg güç/400 Nm tork üretirken, 2.8 D-4D dizel motor ise 177 bg güç/450 Nm tork güç üretiyor. Yerini aldıkları daha büyük güç ünitelerine göre yakıt verimliliği yüzde 9 oranında artırılan motorlarla donatılan Yeni Hilux, dört çeker sürüş özelliğine sahip 2.4 D-4D motorunun 7.3 lt/ 100 km tüketim ortalamasıyla ne kadar verimli olduğunu da kanıtlıyor. 2.4 D-4D motora sahip Hilux, 6 ileri manuel şanzıman ile sunulurken, yeni 2.8 D-4D ise dört tekerlekten çekiş ve yeni 6 ileri Süper ECT (Elektronik kontrollü şanzıman) otomatik vites kutusuyla donatıldı. Ayrıca tüm Hilux modellerinde, ECO ve POWER olmak üzere iki farklı sürüş modunda tercih yapılabiliyor.
eozpeynirci@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!