Güncelleme Tarihi:
Yurtdışına ilk satılan dizilerden olan Gümüş bugüne kadar Doğu Avrupa’dan Uzak Doğu’ya, Orta Asya’dan Güney Amerika’ya kadar hem dizi hem format olarak 100’ün üzerinde ülkeye satıldı.
Pasiones kanalının ana şirketi Hemisphere Media Group’un Genel Müdürü Francisco Gimenez izleyicilerinin Türk dizilerine yoğun ilgisi olduğunu ve bu yükselen trende göre hareket etmeye devam edeceklerini söyledi. Doğan Televizyon Grubu Uluslararası ve Kurumsal Strateji Grup Başkanı Özge Bulut Maraşlı yaptığı açıklamada; “Kanal D uluslararası satışta hem öncü hem de uluslararası piyasaya güven veren bir marka. Latin Amerika satışlarımızdaki başarımız ABD’de özellikle İspanyolca konuşulan bölgelerde müthiş ilgi gördü. Gümüş’ten önce Telemundo kanallarında Kayıp, Fatmagül, Öyle bir Geçer Zaman ki, HMTV Pasiones (WAPA) kanalında Merhamet ve Aşk-ı Memnu yayınlanmıştı. Şimdi bunlara Gümüş de eklendi. Biz satış gücümüze inanıyoruz. Ülkemizde çok iyi diziler üretiliyor. Bunları yurtdışında pazarlayarak kültür ihracatı alanındaki basarimizi büyüterek sürdürme hedefindeyiz.“
Doğan Televizyon Grubu Türkiye İhracatçılar Birliği tarafından kültür ihracatı alanında gerçekleştirdiği en yüksek ihracatla birincilikle ödüllendirilmişti.