Güncelleme Tarihi:
EYLÜL ayında Hürriyet Gazetesi’nin kanserojen ftalat maddesinin denetlenmedğini gündeme getirmesinin ardından, gümrüklerde ayakkabı birikmeye başladı. Pek çok ithalatçı firma sadece iki tane olan laboratuvarlarda test yaptırmak için sıraya girdi. Aralarında uluslararası dev markaların da bulunduğu pek çok firma ftalat testi nedeniyle uzayan kuyruklardan şikayetçi. Türkiye’nin en büyük ayakkabı grubu Ziylan’ın CEO’su Jaklin Güner, gümrüklerdeki kuyruğu doğrulayarak “Grup olarak böyle bir sıkıntımız yok çünkü üretimimizin çok büyük kısmı Türkiye’de. Ancak yabancı markalar ve ithalat yapan firmalar gümrükte sıkı kontrollerden geçiyor” dedi.
İÇ PİYASAYA DA BAKILMALI
Bu testlerin son derece önemli ve gerekli olduğunu vurgulayan Jaklin Güner, “Ancak laboratuvar sayısı sınırlı olduğu için kuyruklar çok uzadı. Sağlığımız için bu testlerin yapılması çok önemli. Sadece ithal ürünlere değil iç piyasada üretilenlere de bakmak gerek” dedi.
Flo, Polaris, Kinetix, Docker’s ve daha yeni satın altığı İtalyan Lumberjack’i bünyesinde bulunduran Ziylan Grubu’nun 262 mağazasında yılda 20 milyon çit ayakkabı sattığını hatırlatan Güner, 5 bine yakın çalışanları olduğunu ve yılda 50 milyon ziyaretçi ağırladıklarını söyledi. Üretimlerinin yüzde 60’ının Türkiye’de olduğunu hatırlatan Güner, “Bu oran giderek de artıyor. Teşvik kapsamında 6’ncı bölgede üretim planlıyoruz” dedi.
YABANCI FON İLGİSİ
Jaklin Güner, yabancı yatırım fonlarının Ziylan’a ilgi gösterdiğini belirterek, “Hepsiyle görüşmelerimiz var. Gelen teklifleri değerlendiririz” diye konuştu. Güner, pek çok yabancı markanın da kendilerine müracaat ettiğini belirterek, “Şirketlerini satmak istiyorlarsa da Ziylan’ın kapısını çalıyorlar” dedi.
Lumberjack ile Avrupa kapısını zorlayacak
SATIN aldıkları Lumberjack için 2015 yılı sonunda Türkiye dahil 250 milyon Euro ciro hedefi koyduklarını belirten Jaklin Güner şunları söyledi: “Toplam 42 ülkede operasyonu olan Lumberjack, Avrupa’da tüm kapıları açmaya başladı. Çok markanın olduğu Avrupa pazarına kendi markalarımızla girmek zor. Grup sinerjisiyle global oyuna hazırlanıyoruz.”
2015’te 2 milyar TL ciro hedefi koydu
8 ay önce YKM’den Ziylan Grubu’na transfer olan çiçeği burnunda CEO Jaklin Güner, 2015 yılı hedeflerini de açıkladı. Üç yılda iki kat büyüklüğe ulaşarak yaklaşık 2 milyar TL ciroya çıkacaklarını söyleyen Güner, “Ziylan şu anda 1 milyar TL’ye yakın ciroya sahip. 2011’de yüzde 48 büyüyen grup, 2012’de ise yüzde 30 büyüdü. 2015’te 400’ün üzerinde mağaza ve 2 bin metrekare satış alanı hedefliyoruz” dedi.
Rakamlarla ayakkabı sektörü
· Türkiye’de ayakkabı sektörünün büyüklüğü 3.2 milyar euro.
· Bunun yüzde 42’si kadın, yüzde 41’i erkek ve yüzde 17’si çocuk.
· Yılda 220 milyon çift ayakkabı satılıyor.
· Bir çift ayakkabıya ödenen ortalama fiyat 36.9 lira.
· Türkiye’de kişi başına yılda 2.5 çift ayakkabı tüketiliyor. Bu rakam Avrupa’da 5.5 çift, ABD’de ise 7 çift.
· Türkiye’de kişi başına ayakkabıya yılda 59, Avrupa’da 143 dolar harcanıyor.