Gülben sıktı, deodoran pazarı yüzde 34 büyüdü

Güncelleme Tarihi:

Gülben sıktı, deodoran pazarı yüzde 34 büyüdü
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2009 00:00

Büyümek istediği pazarlarda ünlü sanatçılarla anlaşan Rexona, Gülben Ergen ile deodoran pazarında rekor büyümeye imza attı. Mısır ve Suudi Arabistan’da popüler oyuncu Nour, Çin’de şarkıcı Elva Singapore ve Endonezya’da şarkıcı Mulan Jameela ile çalışan Rexona, pazarı yüzde 10-15 büyüttü. Türkiye’de ise pazar ocak ayında Gülben Ergen’le yüzde 34 genişledi.

DÜNYANIN önde gelen deodoran markası Rexona her yüz evden sadece 33’ünde deodoran kullanılan Türkiye’de pazarı büyütmek amacıyla Gülben Ergen’le anlaşınca, umduğundan büyük başarı yakaladı. Rexona’nın, Gülben Ergen’li kampanyaya başladığı Mayıs-Eylül 2008 dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre pazar yüzde 21.4’lük büyüme kaydetti. Pazarda dönemsel bazda gelen ekstra yüzde 12’lik büyüme, Gülben Ergen ile yapılan kampanya sayesinde oldu. Kadın sprey deodoran pazarında ocak ayındaki büyüme ise yüzde 34’ü buldu.

Nour ve Jameela’yı geçti

Bu sonuçlar, büyütmek istediği pazarlarda ünlü sanatçılarla çalışmayı tercih eden Rexona içinde sürpriz oldu. Gülben Ergen’li kampanyadan beklenen üzerinde olumlu bir sonuç alan Rexona, daha önce de bu yöntemle bazı ülkelerde başarılı oldu, ancak böyle bir oranla karşılaşılmadı. Bundan önce Mısır ve Suudi Arabistan’da bölgenin en popüler oyuncusu Nour ile çalışan Rexona, Çin’de en popüler kadın şarkıcı Elva Singapore ile, Endonezya’da şarkıcı Mulan Jameela ile de kampanyalar gerçekleştirdi. Bu sanatçılar ile gerçekleşen kampanyalar sonucunda, pazarda yüzde 10-15’lik bir büyüme yaşandı.

3 ayda yüzde 35’lik büyüme

Kampanyadan önce yılda ortalama yüzde 9’luk büyüme gösteren pazar, 2009 yılının ilk aç ayında ise yüzde 35.6’lık büyümeye kaydetti. Çalışmalara başlarken aylık yüzde 10 hedef koyan Unilever, şimdi de erkekleri kullanıma çekecek bir ünlü ile anlaşma planları yapmaya başladı. Henüz görüştükleri bir isim olmadığını dile getiren Unilever Ev Temizlik ve Kişisel Bakım Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, "Bu niyet aşamasında ve uzun soluklu bir süreç. Çünkü alışkanlık kazandırmak gerçekten zor iş. Erkeklere kazandırmak için de iyi bir yol olabilir" dedi.

3 aileye bir deodoran

Türkiye’de kişisel temizlik ve bakıma daha az önem verildiğini dile getiren Uzun, şu bilgileri verdi: "Avrupa’da her 100 kişiden 80’i, Kuzey Amerika’da ise her 100 kişiden 95’i deodoran kullanılıyor. Ancak Türkiye’de her yüz aileden 33’üne bir deodoran düşüyor. Deodoran kişisel bir ürün olmaktan çıkıp aile ürününe dönüşüyor. Sadece özel günlerde kullanılıyor. Harcama gücü açısından karşılaştırılabileceğimiz Brezilya’dan 8 kat küçüğüz. Şimdi marka elçiliği ile hassas mesajlar vererek bunu değiştirmeye çalışıyoruz."

Kişisel bakım pazarı 3.5 milyar TL’yi buluyor

2008’de kişisel bakım pazarı büyüklüğü 3 milyar 501 milyon TL’yi buldu. Tuvalet kağıdı, havlu gibi ürünler de bu pazarın içinde anılıyor.

Deodoran pazarının büyüklüğü 2008 yılında 120 milyon 87 bin TL’ye ulaştı.

2008’de yüzde 9 büyüyen deodoran pazarı, bu yılın ilk 3 ayında yüzde 35.6 büyüdü.

Türkiye’de her 100 kişinin 70’i deodoran kullanmıyor

Terlemediğini ya da ter kokmadığını düşünenlerin oranı yüzde 36’yı buluyor.

Pazarın yüzde 60’ını spreyler oluşturuyor.

Saç bakımında da Türkiye’de hálá yüzde 13 saçını sabunla yıkıyor.

Türkler terlediğini kabul etmek istemiyor

PARFÜMÜN koku örtmek için, deodorantın ise kokuyu önlemek için kullanıldığını ifade eden Zeynep Yalım Uzun şunları söyledi: "İnsanlar deodorantı yanlış kullanıyor. Türkiye’de pazarın önündeki en büyük handikapı herkesin terlemediğini ve terlese bile kokmadığını düşünmesi oluşturuyor. 2 bin kişiyle yaptığımız araştırmaya göre, Türklerin yarısı terlemediğini terlese bile kokmadığını düşünüyor. Ama bu insanlar başkalarının ter kokusunu duyuyor. Türkiye’de terleme önlemi olarak deodoranta yerine farklı yöntemler kullanıyor. Kıyafet değiştirmek, sık sık duş almak, ter kokusu oluştuktan sonra parfüm sıkmak burada başı çekiyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!