Grundig, Beko’yla canlandı şimdi Türkiye’ye de dön

Güncelleme Tarihi:

Grundig, Beko’yla canlandı şimdi Türkiye’ye de dön
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2005 22:48

Haberin Devamı

/images/100/0x0/567922a3f018fb2ee4f3e5ca
BEKO Elektronik’in 2004 yılı başında İngiliz Alba PLC ile ortak olarak satın aldığı Alman Grundig’in 53 çeşit ürünü Türkiye genelinde satışa sunuldu. Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, Grundig’in Avrupa’da 340 milyon Euro olan cirosunu 2009 yılında 1.2 milyar Euro’ya çıkaracaklarını söyledi. Bulgurlu, Türkiye’de ise 2005 yılında 17.7 milyon Euro, 2010 yılında ise 100 milyon Euro ciro elde etmeyi hedeflediklerini açıkladı. Bulgurlu, böylelikle Grundig’in pazar payının Avrupa’da yüzde 3.1’den yüzde 9.9’a, Türkiye’de ise yüzde 1.5’ten yüzde 5.5’e çıkacağını kaydetti.

404 MÄ°LYON EURO CÄ°RO:

Bulgurlu, Grundig’in Mayıs 2004-Haziran 2005 tarihleri arasında 3.1 milyon elektronik cihaz satarak, 404 milyon Euro ciro yaptığını dile getirdi. Bulgurlu ayrıca, Beko Elektronik’in Grundig ile özellikle Avrupa’daki etkinliğini artırmayı amaçladığına dikkat çekerek, ‘Grundig’in Türkiye’deki satış ve pazarlama yetkisi tamamen Beko’ya ait, Avrupa’da ise Alba’yla birlikte çalışıyoruz’ diye konuştu.

AGRESİF BÜYÜYECEĞİZ:

Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu da, Grundig’in marka olarak değerine işaret ederek, ‘Bu markayı iyi kullanarak hem Avrupa’da hem de Türkiye’de agresif ve iddialı bir büyüme stratejisi benimseyeceğiz’ dedi. Grundig’in Ocak 2004’te Almanya’da 3.2 milyon adet renkli televizyon satarken, bu rakamın Kasım 2004’te 9.2’ye çıktığına işaret eden Eyüboğlu, bu büyüme başarısını Avrupa’da ve Türkiye’de de yinelemek istediklerini vurguladı.

Haberin Devamı

180 MÄ°LYON EURO KATKI:

Eyüboğlu, satın almanın ardından, Avrupa genelinde 14 ülkede satılan Grundig markalı ürünlerin, Beko elektronik 2004 yılı cirosuna 180 milyon Euro katkı sağladığını belirtti. Eyüboğlu, şöyle devam etti: ‘Satın almadan sonra Grundig’in Avrupa pazarındaki satışları hızla arttı. Mayıs 2004-Mart 2005 tarihleri arasında Grundig ürün satışları 2 milyon adedin üzerine çıktı. Bunun 1 milyondan fazlasını da TV grubu ürünler oluşturdu.’

3 MİLYON ADET SATIŞ:

Eyüboğlu, Nisan 2005-Mart 2006 programında ise 1 milyon 415 bin adeti TV olmak üzere, toplam satışlarını 3 milyon adetin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini dile getirdi. Satın almadan sonra Avrupa’daki ürün gamlarının 45’ten 110 ürün çeşidine çıkarıldığının altını çizen Eyüboğlu, Eylül 2005’te bu rakamın 150’ye ulaşacağını açıkladı.

Haberin Devamı

1.3 milyar Euro’luk dev olduk

 BÃœLENT Bulgurlu, Beko Elektronik’in bugün 1.1 milyar Euro cirosu ve uluslararası baÅŸarılarıyla bir dünya devi haline geldiÄŸini söyledi. Bulgurlu, Beko Elektronik’in 2005 yılı ciro hedefinin Grundig de dahil 1.3 milyar Euro olduÄŸunu kaydetti. 2004 yılında iÅŸbirliÄŸi ya da satın alma seçenekleri arasında kaldıklarını dile getiren Bulgurlu, ‘Tercihimiz satın alma yönünde oldu. Beko, ortağımız Ä°ngiliz Alba ile birlikte Grundig’i satın alarak, markanın, 717 patentinin, AR-GE teÅŸkilatının, satış ÅŸirketlerinin ve geniÅŸ bir tüketici hizmet ağının yeni sahibi oldu’ dedi.

Haberin Devamı

Grundig’i Beko ve Arçelik bayii satacak

ARÇELİK A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Grundig markalı ürünlerin Türkiye genelindeki Beko ve Arçelik bayisi 375 noktada satışa sunulduğunu söyledi. Özdemir, geniş dağıtım ağı sayesinde ürünlerin pazar penetrasyonunun çabuk sağlanacağına inandığını kaydederek, şöyle konuştu: ‘Grundig küresel anlamda da çok önemli bir marka. Dolayısıyla, bu markanın bizim ‘küresel oyuncu olma’ hedefimizi destekleyecek çok önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Şu an yaklaşık 4 bin ürün satılmak üzere teşhir ediliyor. 1000 bayi adayı belirledik, yani bayi ağımız da giderek genişleyecek. Önümüzdeki günlerde, Avrupa’da satılmakta olan Blomberg markalı ürünleri de Türkiye’de satışa sunacağız.’

Haberin Devamı

Yüzde 10 pahalı olacak

 AKA Gündüz Özdemir, Arçelik ve Beko’nun Türkiye’de üst segmentte konumlanmış markalar olduÄŸunu belirterek, Grundig’i bunun daha da üstüne konumlandırmayı kararlaÅŸtırdıklarını söyledi. ‘Bu ürünler Arçelik ve Beko markalarından yüzde 10 daha pahalı satılacak’ diye konuÅŸan Özdemir, beyaz eÅŸyada iç talebin geçen sene yüzde 60 oranında büyüdüğüne ve bu konuda bir sıkıntı bulunmadığına dikkat çekti. Özdemir, bu yıl sonunda en az yüzde 5’lik bir büyüme beklediklerini kaydetti.

<ımg>

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!