Güncelleme Tarihi:
404 MÄ°LYON EURO CÄ°RO:
Bulgurlu, Grundig’in Mayıs 2004-Haziran 2005 tarihleri arasında 3.1 milyon elektronik cihaz satarak, 404 milyon Euro ciro yaptığını dile getirdi. Bulgurlu ayrıca, Beko Elektronik’in Grundig ile özellikle Avrupa’daki etkinliğini artırmayı amaçladığına dikkat çekerek, ‘Grundig’in Türkiye’deki satış ve pazarlama yetkisi tamamen Beko’ya ait, Avrupa’da ise Alba’yla birlikte çalışıyoruz’ diye konuştu.
AGRESÄ°F BÃœYÃœYECEÄÄ°Z:
Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu da, Grundig’in marka olarak değerine işaret ederek, ‘Bu markayı iyi kullanarak hem Avrupa’da hem de Türkiye’de agresif ve iddialı bir büyüme stratejisi benimseyeceğiz’ dedi. Grundig’in Ocak 2004’te Almanya’da 3.2 milyon adet renkli televizyon satarken, bu rakamın Kasım 2004’te 9.2’ye çıktığına işaret eden Eyüboğlu, bu büyüme başarısını Avrupa’da ve Türkiye’de de yinelemek istediklerini vurguladı.
180 MÄ°LYON EURO KATKI:
Eyüboğlu, satın almanın ardından, Avrupa genelinde 14 ülkede satılan Grundig markalı ürünlerin, Beko elektronik 2004 yılı cirosuna 180 milyon Euro katkı sağladığını belirtti. Eyüboğlu, şöyle devam etti: ‘Satın almadan sonra Grundig’in Avrupa pazarındaki satışları hızla arttı. Mayıs 2004-Mart 2005 tarihleri arasında Grundig ürün satışları 2 milyon adedin üzerine çıktı. Bunun 1 milyondan fazlasını da TV grubu ürünler oluşturdu.’
3 MÄ°LYON ADET SATIÅ:
Eyüboğlu, Nisan 2005-Mart 2006 programında ise 1 milyon 415 bin adeti TV olmak üzere, toplam satışlarını 3 milyon adetin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini dile getirdi. Satın almadan sonra Avrupa’daki ürün gamlarının 45’ten 110 ürün çeşidine çıkarıldığının altını çizen Eyüboğlu, Eylül 2005’te bu rakamın 150’ye ulaşacağını açıkladı.
1.3 milyar Euro’luk dev olduk
BÜLENT Bulgurlu, Beko Elektronik’in bugün 1.1 milyar Euro cirosu ve uluslararası başarılarıyla bir dünya devi haline geldiğini söyledi. Bulgurlu, Beko Elektronik’in 2005 yılı ciro hedefinin Grundig de dahil 1.3 milyar Euro olduğunu kaydetti. 2004 yılında işbirliği ya da satın alma seçenekleri arasında kaldıklarını dile getiren Bulgurlu, ‘Tercihimiz satın alma yönünde oldu. Beko, ortağımız İngiliz Alba ile birlikte Grundig’i satın alarak, markanın, 717 patentinin, AR-GE teşkilatının, satış şirketlerinin ve geniş bir tüketici hizmet ağının yeni sahibi oldu’ dedi.
Grundig’i Beko ve Arçelik bayii satacak
ARÇELÄ°K A.Å. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Grundig markalı ürünlerin Türkiye genelindeki Beko ve Arçelik bayisi 375 noktada satışa sunulduÄŸunu söyledi. Özdemir, geniÅŸ dağıtım ağı sayesinde ürünlerin pazar penetrasyonunun çabuk saÄŸlanacağına inandığını kaydederek, şöyle konuÅŸtu: ‘Grundig küresel anlamda da çok önemli bir marka. Dolayısıyla, bu markanın bizim ‘küresel oyuncu olma’ hedefimizi destekleyecek çok önemli bir adım olduÄŸunu düşünüyorum. Åu an yaklaşık 4 bin ürün satılmak üzere teÅŸhir ediliyor. 1000 bayi adayı belirledik, yani bayi ağımız da giderek geniÅŸleyecek. Önümüzdeki günlerde, Avrupa’da satılmakta olan Blomberg markalı ürünleri de Türkiye’de satışa sunacağız.’
Yüzde 10 pahalı olacak
AKA Gündüz Özdemir, Arçelik ve Beko’nun Türkiye’de üst segmentte konumlanmış markalar olduğunu belirterek, Grundig’i bunun daha da üstüne konumlandırmayı kararlaştırdıklarını söyledi. ‘Bu ürünler Arçelik ve Beko markalarından yüzde 10 daha pahalı satılacak’ diye konuşan Özdemir, beyaz eşyada iç talebin geçen sene yüzde 60 oranında büyüdüğüne ve bu konuda bir sıkıntı bulunmadığına dikkat çekti. Özdemir, bu yıl sonunda en az yüzde 5’lik bir büyüme beklediklerini kaydetti.
<ımg>ımg>