Gülistan ALAGÖZ / MIAMI
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2017 22:37
ABD’de Fort Lauderdale plajının karşısında yer alan yapı 10 yıl atıl bekledi. Trump Tower & Residence olarak satışa çıkan ancak 2008 krizinde yarım kalan projeyi önce Meksikalı, son olarak Kanadalı yatırımcı Heafey Grubu satın aldı. Projenin bölgede ‘Green Kart’ için onaylanmış tek yatırım olması satışların yüzde 56’sının Türklere yapılmasını sağladı.
AMERİKA Milli Emlakçılar Derneği Türkiye Temsilcisi Emel Onur ve Miami Başkonsolosu Burç Ceylan bireysel ve kurumsal Türk yatırımcılar için ABD’nin önemli bir adres haline geldiğini söyledi. Özellikle konut yatırımcılarında ciddi oranda artış gözlemlediklerini belirten Onur, bu yıl Miami’de inşa edilen rezidansların yüzde 7’sinin Türkler tarafından alındığını, geçen yıla göre de yüzde 60’a yakın bir artış yaşandığını dile getirdi. Türk yatırımcıların dolar kira getirisi, değer artışı ve eğitim nedenleri ile alım yaptığını belirten Onur, Green Kart alıp oturum hakkı kazanmak isteyenlerin de ABD’de yatırıma yöneldiğini belirtti.
10 YILDA TAMAMLANDI
Onur’un bahsettiği Türklerin ilgi gösterdiği projelerden biri de Ocean Conrad Resort. Florida eyaletine bağlı Fort Lauderdale bölgesine bağlı projenin geçmişi 2008’e dayanıyor. Trump Tower Residence olarak satışa çıkartılan ancak yaşanan mortgage krizinden sonra yarım kalan proje, 2013’de Orchestra Group tarafından 115 milyon dolara satın alındı. Orchestra Group’un 110 milyon dolar harcayarak 2015’de açmayı planlasa da olmadı. Söz konusu yapı 2017’de Heafey Group tarafından 100 milyon dolara satın alındı ve 45 milyon dolar daha yatırım yapılarak tamamlandı.
OTURMA İZNİ FIRSATI
Heafey Group’un davetlisi olarak katıldığımız açılış töreninde bir araya geldiğimiz Heafey Group Pazarlama Direktörü Emel Onur, projenin Amerikan hükümeti tarafından Fort Lauderdale’de Green Kart başvurusu yapabilmek için onaylanmış tek yatırım olmasına dikkat çekti. Green Kart sahipleri de ABD’de süresiz oturma ve çalışma izni elde ediyor. Bu avantajla projede satışların yüzde 56’sını Türklere yaptıklarını belirten Onur, “500 bin dolar ödeyerek Heafey Gruba yatırım ortağı olunduğu taktirde 5 yılın sonunda 21 yaşın altındaki çocuklarla birlikte tüm aileye Green Kart sağlanırken, yatırılan bedel de geri alınıyor. Bu proje tamamamlandığı için risk de yok. Green Kart alıcının geliştirici firmaya ortak olduğu bir model. Bunun dışında direk daire yatırımı da yapılıyor” dedi.
290 odalı Ocean Conrad Resort’un açılışı 14 Aralık 2017 ‘de gerçekleşti. Açılışa Hilton Grubu Başkanı Joe Berger, Hilton Grubu Lüks Oteller Dünya Başkanı John Vanderslice, Heafey Group Başkanı Pierre Heafey, Başkan Yardımcısı Carmine Zayoun ve Uluslararası Satış ve Pazarlama Direktörü Emel Onur’un yanı sıra seçkin bir davetli grubu katıldı.
YATIRIMCILARA KİRA GARANTİSİHEAFEY Group Başkan Yardımcısı Carmine Zayoun, Türklerin özellikle ‘Condo Hotel’ modelinin tercih edildiğini belirtti. Bu modelde otel odalarının bireysel yatırımcıya satılması ve kiralamadan gelen gelirin paylaşılması hedefleniyor. Zayoun, “İsteyenler dairelerini Hilton Conrad’ a kiralayip senelik yüzde 8 brüt kira geliri garantisi elde edebilirler” dedi.İki binadan oluşan projede bir blokta geniş rezidans ve villalar yer alırken, diğer blokta 6-17’inci kat otel, 18-24 kat ise rezidans olarak tasarlanmış. Fiyatlar 500 bin dolardan başlıyor.
HILTON'DAN 9 YENİ OTELTÜRKİYE ile ilgili bir değerlendirme yapan Hilton Grubu Lüks Oteller Dünya Başkanı John Vanderslice, “Türkiye’de turizm sektörünün geleceğine inanıyoruz ve yeni yatırımlar planlıyoruz. Türkiye’de 60 otelle hizmet veriyoruz ve 9 yeni otel yatırımımız olacak. Zor geçtiği söylenen 2016-2017 yılında da biz o zorluğu hissetmedik” dedi.
TÜRK İŞADAMLARI ABD'Yİ KEŞFETTİABD’de önemli yatırım ve ticaret fırsatları olduğunu belirten Miami Başkonsolosu Burç Ceylan, “Türk işadamları uzun yıllar Orta Asya, Ortadoğu ve Balkanlar’da işler yaptı. O pazarların önemli bir kısmında doygunluğa ulaştık. Üstelik risk maliyeti de var. Şimdilerde risk az, kâr da ona göre kısmen az ama garantili yatırımlara yönelme var. Türkler de uyandılar ve ABD’deki fırsatı gördüler” dedi. Ceylan, şirket değil Türkiye markası için çalışılması gerektiğine de vurgu yaptı.