Görücü usulü tarihe mi karışıyor!

Güncelleme Tarihi:

Görücü usulü tarihe mi karışıyor
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 05, 2001 00:00

Geçen hafta PÄ°AR TN-Sofres'in 1993 ve 1997 yıllarında yapmış olduÄŸu ‘Türkiye Profili’ araÅŸtırmasını benzer örnek yapısıyla 2001 yılında tekrar gerçekleÅŸtirdiÄŸini haber verip, Türkiye gerçeÄŸine ışık tutan bazı sonuçları açıklamıştım. Kaldığım yerden devam ediyorum:1997'de tanışıp evlenenlerin oranı yüzde 31.3 iken, bu oran 2001'de yüzde 41.7'ye çıkmış. Bekarların yüzde 91.6'sı ise tanışıp, anlaÅŸarak evlenmek istiyor. Yorum: Artık herkes göre göre evlenmek istiyor.Evlilik öncesi kına gecesi yapanların sayısı artıyor. 1993'te yüzde 76 olan bu oran 2001'de yüzde 86.2. Yorum: Artık sadece öteki Türkiye deÄŸil bu Türkiye'de kına yakıyor!1993'te ‘‘evlenirken baÅŸlık parası ödedim’’ diyenlerin oranı yüzde 27.6 iken, 2001'de bu oran yüzde 19'a inmiÅŸ. Yorum: Köle ticareti bitiyor.Türkiye'deki insanların uyanma saati ortalama hafta içi saat 06.42, haftasonu 07.18. Hanelerin yüzde 70'inde ilk uyanan kiÅŸi evin hanımı. Yorum: Erkekler uykuda! Korunmayanların oranı 1993'te yüzde 59.2 iken, 2001 yılında bu rakam yüzde 51.6'ya inmiÅŸ. Yorum: DÄ°E’ye müjde. Nüfus azalıyor. 100 yıl sonra doÄŸru dürüst nüfus sayımı yapabilirler.Banyosunda küveti olanların sayısı 1993 yılında yüzde 19.3 iken 2001 yılında 28.2'ye yükselmiÅŸ. Yorum: Ayranı yok içmeye...Bilgisayar sahipliÄŸi 1993'te yüzde 4.4 iken 2001’de yüzde 10'a ulaÅŸmış. Hane ve hane dışında bilgisayar kullananlar ise yüzde 18. Hane ve hane dışında internet kullananlar ise sadece yüzde 14. Yorum. Ä°nternet sitelerindeki araÅŸtırmaların, kimi ne kadar temsil ettiÄŸi ortada.Evinde mutfak robotu olanların sayısı 1997'de yüzde 24.5'ten 2001'de 34.4'e yükselmiÅŸ. Yorum: Birçok parçasının neye yaradığı bilinmeyen, mutfakta konacak yer bulunamayan bir aletin bu kadar yaygınlaÅŸmasının iki nedeni olabilir. Ä°lki, pazarlama baÅŸarısı. Ä°kincisi ‘‘aman hepsi olsun bir ÅŸey kaçırmayalım’’ semdromu!Cep telefonu sahipliÄŸi 1997'de yüzde 3.2'den 2001'de yüzde 39'lara ulaÅŸmış. Yorum: Hayvanlar koklaÅŸa koklaÅŸa Türkler telefonda anlaşır.Hazır reçel tüketimi ve bal tüketimi artıyor. 1993 yılında son 15 günde hazır reçel yiyenlerin oranı yüzde 23.3 iken, 2001 yılında yüzde 46.4 ulaÅŸmış. Aynı oranlar bal için yüzde 23.1 ve yüzde 45.3. Yorum: Reçelciler Viagra kadar reklam yapsa para basarlar!Son 15 gün içinde kutu ayran içenlerin oranı 1993'te 17.3'ten 2001'de 24.9'a yükselmiÅŸ. Yorum: Sezar'ın hakkı Sezar'a. Bu SütaÅŸ ineklerinin baÅŸarısı.Son 15 gün içinde Türk kahvesi tükettiÄŸini ifade edenlerin oranı 1993'te yüzde 64.3 iken 2001'de yüzde 83.4'e ulaÅŸmış. Nescafe içenlerin oranı ise aynı yıllarda yüzde 23.5'ten yüzde 31.7'ye çıkmış. Yorum: Türk kahvesi kökü dışarıda içeceklere karşı direniyor. Kadınların yüzde 33.9'u başını örtmüyor. Yüzde 47.9'si başını örttüğü ÅŸeyi eÅŸarp olarak tanımlıyor. Türban olarak tanımlayanların oranı ise yüzde 14. Yorum 1: Her başı örtülüyü dinci hareketin parçası sanmak yanlış! Yorum 2: Niye Tayyip’in partisinin vitrinine eÅŸarplı Anadolu kadınlarını koymuyor acaba? Yoksa onların ‘yeni’yi yutmayacağını mı düşünüyor?‘‘İşimi tanıdık aracılığı ile buldum’’ diyenlerin oranı 1993 yılında yüzde 55.5 iken 2001 yılında yüzde 50.3'e gerilemiÅŸ. Yorum: ‘‘Hamili kart yakinimdir’’den kurtulamıyoruz.Çalışanların yüzde 30.5'i düşük ücretten ÅŸikayetçi. Ä°ÅŸ baskısı, aşırı çalışma ve çalışma saatlerinin uzunluÄŸundan yakınanların oranı ise yüzde 41.5. Yorum: Çok çalışmam lazım Anne çooook...Tasarruf yapabilenlerin oranı 1997'de yüzde 28.1'e çıkıp, 2001'de yüzde 11.4'e inmiÅŸ. Tasarruflarını döviz olarak deÄŸerlendirenlerin oranı yüzde 48.4, tasarrufunu evde, iÅŸte, kasada tutanların oranı ise yüzde 35.1. Yorum: CoÅŸtum yine dalgalanıyorum ben, yeni bir kur politikası arıyorum ben!21. yüzyılda Türkiye'nin yüzde 31.4'ü büyüye, yüzde 64.8'i nazara, yüzde 36.3'ü uÄŸura inanıyor. Bugüne kadar dilek, adak amacıyla türbe, yatır gibi yerleri ziyaret edenlerin oranı ise yüzde 45.6. Yorum: RP’yi haklı bulan AÄ°HM'nin üç yargıcının gözüne bu sonuçları nasıl sokarız acaba?PÄ°AR TN-Sofres 2001 Türkiye Profili araÅŸtırması'nda daha çok sonuç var. AraÅŸtırmanın tamamı incelendiÄŸinde iÅŸin özeti ÅŸudur: Türkiye'de tüketim alışkanlıkları hızla deÄŸiÅŸiyor , Türk insanının düşünce yapısı ve deÄŸerler sistemi tüketim deÄŸiÅŸikliÄŸi ile yaÅŸanan çeliÅŸkiyi ortadan kaldırmak için deÄŸiÅŸime zorlanıyor, siyaset ve siyasetçi ise bu deÄŸiÅŸime ayak uyduramıyor. Nokta.Çok ayıpBAZI televizyon kanalları geçen hafta bu köşede verdiÄŸim Türkiye 2001 sonuçları alarak, sanki kendileri ulaÅŸmış gibi haber yaptılar. En ufak bir atıfta bulunmadan. Bu resmen terbiyesizlik, bu emeÄŸe saygısızlık. Ne diyeyim bilmiyorum. Ağızlarına biber mi süreyim...2053’e kalır mı Okurlardan ‘‘Yeni Cem Yılmaz'lı Telsim reklamını analiz edin’’ mesajı aldım. Gelecek hafta Telsim bu reklamını ve genel iletiÅŸim stratejisini ayrıntılı olarak analiz edip gerçekten ‘‘2053 yılına kadar pazarda tutunabilir mi?’’ sorusunun yanıtını vereceÄŸim.ÇekirgelikHayat en iyi geriye doÄŸru anlaşılabilir, fakat onu ileriye doÄŸru yaÅŸamak zorundasınız. (Charles Handy)Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!