Gören ’C4 robotu isteriz’ dedi, heykeltıraş yaşadı

Güncelleme Tarihi:

Gören ’C4 robotu isteriz’ dedi, heykeltıraş yaşadı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2006 00:00

Auto Show Fuarı’nda, Citroen’in C4 robotu büyük ilgi çekiyor. Citroen distribütörü Baylas Otomotiv’in Genel Müdürü Bora Koçak, "C4 parçalarından yaptırdığımız robot o kadar ilgi çekti ki, bayilere de yaptırmaya karar verdik" dedi.

GEÇEN hafta açılan ve 12 Kasım’a kadar ziyaretçilerin gezebileceği Auto Show Fuarı’nda, Citroen’in 20 bin dolara Türk heykeltıraşa yaptırdığı C4 robotu büyük ilgi çekiyor. Citroen’in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv’in Genel Müdürü Bora Koçak, "C4 parçalarından yaptırdığımız robot o kadar ilgi çekti ki, bayilere de yaptırmaya karar verdik. İlk etapta İstanbul ve İzmir’deki 10-15 bayi için sırayla robot heykel yaptıracağız" dedi.

FUARDA 35 ARAÇ SATTIK: Bora Koçak, fuar sirkülasyonunun çok iyi olduğunu belirterek, "Biz satış açısından fuarlarda çok şey beklemiyorduk ama şu anda çok iyi gidiyor. İlk 3 günde 30-35 araç sattık" dedi. Satışların fuarın en yoğun olduğu pazar günü düşük olduğunu ifade eden Koçak, "Pazar günü daha çok gezmeye geliyorlar. Diğer günlerde satış daha fazla yapıyoruz. En fazla C4 modelimizin dizel otomatik versiyonu talep görüyor. Satışların yüzde 40’ı bu modelden oluşuyor. Geri kalanı ise C4 ve C3’ten oluşuyor" diye konuştu. Fuardaki yoğunluğun showroomları da etkilediğini kaydeden Koçak, özellikle İstanbul showroomlarındaki sirkülasyonun fuarla birlikte ciddi şekilde arttığını belirtti. Koçak, "Fuar yıl sonu hedeflerimizi de olumlu etkiledi. Otomotiv sektörünün yüzde 10’luk daralmasına rağmen biz bu yıl sonunda yüzde 15 büyüyeceğiz" dedi.

ROBOTU ÇOCUKLAR SEVDİ: Koçak, C4 reklamlarında robota dönüşen otomobilin heykelini fuarda sergilediklerini ve büyük ilgi çektiğini belirterek, şöyle devam etti: "Citroen’in C4 modeli için hazırladığı reklam filmleri Türkiye’de de büyük beğeni topluyor. İlk reklamda C4 bir robota dönüşerek dans ediyor, ikinci reklamda ise robota dönüşen otomobil buz pistinde kayıyor. Türkiye’de bu reklam filmlerinin büyük beğeni toplaması üzerine robotu Auto Show fuarına taşımaya karar verdik. Biz Mücahit Özel isimli heykeltıraşa reklamlardaki robotun bir kopyasını yaptırdık. C4 parçalarından yapılan robot heykel özellikle çocuklar tarafından büyük ilgi çekiyor."

NE ZAMAN DANS EDECEK: Koçak, fuarda robotla hatıra fotoğrafı hizmeti de vermeye başladıklarını belirten Koçak, "Robotu gören 3 kişiden biri ne zaman dans edeceğini soruyor. Bayiler robotun küçüğünü yapmamızı istediler ancak gerçek otomobil parçalarından yapıldığı için bu mümkün değil. Bizde aynı robottan ilk etapta İstanbul ve İzmir’deki 10-15 bayiye yaptıracağız" dedi.

7 kişilik araç için bu kadar ilgi beklemiyorduk

KASIM ayı sonunda satışa sunacakları yeni modelleri C4 Picasso’nun Türkiye için farklı bir araç olmasına rağmen fuarda yoğun talep gördüğünü de kaydeden Bora Koçak, "7 kişilik ’Monospace’ sınıfındaki araçlara Türkiye’de fazla ilgi gösterilmez. Ancak 53 bin YTL fiyat belirlediğimiz yeni Picasso fuarda çok ilgi görüyor. Bunun sebebi hem 1.6 dizel motor hem de otomatik vitese sahip olması" dedi. Koçak, şunları söyledi: "Biz bu kadar çok talep beklemediğimiz için yıl sonuna kadar 80 tane Picasso getirmeyi planladık. Ancak fuarla birlikte gösterilen talep bunun çok üzerine çıkabileceğimiz gösterdi. Ancak bu yıl için ne yazık ki daha fazla kontenjan vermiyorlar. Biz ayda 25-30 adet civarında Picasso satma hedefi koymuştuk. Fuarda bunun rahatlıkla 80-100 olabileceğini gördük. Bu yüzden 2007 yılında Türkiye’ye daha fazla Picasso getireceğiz. Üst sınıfta yer alan C6 modelini de fuarla birlikte satışa sunduk. Fuarda 1 adet C6 satışı yapıldı. Yıl sonuna kadar çok fazla C6 satışı planlamadık ve 2007 yılında 50 adet C6 satmayı planlıyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!