Güncelleme Tarihi:
Google'ın ana sayfasında "doodle" olarak adlandırılan özel tasarımlı logoda, "Google" yazısında, üzerinde Türk bayrağı olan seçim sandığına, üç adayın bulunduğu seçmen pusulası atılırken görülüyor. Üzerine tıklandığında Türkiye'de ilk kez gerçekleştiren cumhurbaşkanı seçimine ilişkin bilgilere ulaşılabilinen logo üç boyutlu olarak tasarlandı.
"Doodle" olarak adlandırılan özel tasarımlı logolar, dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere bu platformda yer vererek dikkati çekmeyi amaçlıyor.
Ancak Google'ın yayınladığı doodle tartışma yarattı. Hazırlanan görselde bir 'G'sini oy sandığına çeviren Google'un, bu sandığın içine atılmış olarak gösterdiği pusulada ise 3. kutucuğu işaretlediği görülüyor. Seçimlerde oy pusulalarında 3. sırada ise Çatı aday Eklemeddin İhsanoğlu'nun ismi yer alıyor.
CHP DE BEĞENMEDİ
CHP tarafı ise tam tersini düşünüyor. Bursa’da, CHP Nilüfer İlçe Başkanı Özgür Şahin, Google’nin cumhurbaşkanlığı seçimi için hazırladığı grafikte sandığa atılan oy pusulasında ilk sırada bulunan adaya oy verilmesine tepki göstererek, tasarımın kaldırılması için İlçe Seçim Kurulu’na başvurdu.
Seçimlerde üç aday bulunduğunu ve aday sıralamasının belli olduğunu kaydeden Şahin, şöyle devam etti:
"Şikayet edilen sitede belli bir adaya oy veriliyormuş gibi gösterilmesi sebebiyle, usule, yasaya, YSK karar ve genelgelerine aykırılığın giderilmesi ve görselin kaldırılması için Nilüfer İlçe Seçim Kuruluna, CHP Nilüfer İlçe Başkanlığı adına tarafımca itiraz dilekçesi verilmiştir. Herhangi bir adayın pusulada sıra belli edilerek tüm Türkiye ve dünyada erişilebilen bir ortamda görsel olarak gösterilmesi doğru değildir. Yapmış olduğumuz itirazın amacı, seçimin yasalara uygun, eşit ve demokratik platformda geçmesinin sağlanmasıdır."
YEREL SEÇİMLERDE DE AYNI LOGO VARDI
Aslında tarafların itirazına neden olan doodle ilk kez bugün kullanılmıyor. Google, Mart 2014 yerel seçimlerinde de yine aynı doodle'ı kullanmıştı.
AB SEÇİMLERİNDE DE YAPILIYOR
Hurriyet.com.tr'ye konuşan Google kaynakları ise Google'ın yurtdışında da özel günlerde çeşitli tasarımlar kullandığını belirtti. Google kaynakları, "Logoda bir kasıt olması düşünülemez. Önemli özel günlerde bu tasarımlar yapılır. Yönlendirme çağrıştırma amacı yoktur. Yurtdışında Avrupa Parlamentosu seçimlerinde de yapılıyor benzer tasarımlar" şeklinde konuştu.