Güncelleme Tarihi:
Konuma ek hizmet sunulmalı
Zagat’ı alan Google, bu pazarda Yelp ve OpenTable’la rekabet edecek. Google, anlaşmanın finansal yönüyle ilgili bilgi vermedi. Google Yerel, Harita ve Lokasyon hizmetlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı Marissa Mayer, Google’ın restoran ve diğer yerel konularla igili bilgi arayan müşterilere sadece konumdan farklı şeyler sağlaması gerektiğini söyledi. Mayer, ”Onlara mekanın nasıl olduğu ve bu mekandan ne beklemeleri gerektiği algısı verilmeli. Zagat’taki görüşler bir mekanla ilgili önemli ipuçları veriyor” dedi. Bu hamle Google’ın online hizmetlerini internet kullanımının arttığı cep telefonlarına adapte etmesi olarak görülüyor. Zagat’ın içeriğinin çoğu ücretsiz ve herkese açık. Bazı içeriklerine ise ödemeyle ulaşılabiliyor. Tim ve Nina Zagat tarafından kurulan şirket, 100 şehirde tanınan restoranlarla ilgili katalog da yayınlıyor. Bir blogta satın almayı açıklayan Marissa Mayer, bu hizmetlerin kullanıcının oluşturduğu içeriğin en erken formlarından biri olabileceğini söyledi. Bu hamle Zagat’ın kendi restoran rezervasyon servisini başlatıp başlatmayacağı sorusunu da akla getiriyor. Google daha önce restoran rezervasyon şirketi Yelp’i en az 500 milyon dolara satın almak için görüşmeler yapmış ancak bunu başaramamıştı.
Zagat çifti eşbaşkan olarak kalacak
Yaşları yetmişe yaklaşan Tim ve Nina Zagat, Zagat Survey’i 1979’da kurdu. İlk başta iki sayfalık listeden oluşuyordu. Kısa sürede 30 bin mekan hakkında referans sunar hale geldi. Satıştan sonra Zagat çifti şirkette eşbaşkan olarak kalacak.
Hürriyet de talip olmuştu
RESTORAN puanlama şirketi Zagat’a, üç yıl önce Hürriyet de talip olmuştu. O dönemde yaklaşık 20 yatırımcı teklif vermiş ve görüşmeler sonrası en yüksek teklif veren iki şirket kalmıştı. Hürriyet de iki şirketen biriydi. O dönemde, fiyatta anlaşılamadığı için Zagat satılamamıştı.