Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2011 00:00
GOOGLE’ın internet arama motoru sektöründe rekabete aykırı davrandığı iddiasıyla ABD’li makamlar şirket hakkında geniş kapsamlı bir soruşturma başlattı
. Federal Ticaret Komsiyonu’nun (FTC) alt birimi olan Rekabet Bürosu ve ABD’nin Sermaye Piyasası Kurulu olarak bilinen SEC tarafından açılan soruşturmaya gerekçe olarak ise Google’ın, uzun zamandır, şirketin pazardaki hakim pozisyonunu kullanarak arama yapan kullanıcıları harita, alışveriş ve seyahat gibi kendi yan servislerine yönlendirmesi gösterildi. Google’ın ABD’deki arama tabanlı reklam gelirlerinin bu yıl yüzde 38.9 büyeyerek 10.9 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Farkı algoritmasında
ABD’de internet üzerinden yapılan aramaların üçte ikisine sahip olan Google, haksız rekabet ve tekelleşme suçlamalarıyla ilgili hakkında başlatılan soruşturmadan haberdar olduklarını bildirdi. Google’ın sözcüsü Amit Singhal, şöyle konuştu: “Öncelikli hedefimiz müşteriler. Asıl rekabet tıklamadan sonra başlıyor. Google’ı kullanmak bir tercih meselesi. Bilgiye ulaşmak için pek çok alternatif yol bulunuyor. Google’ın diğer arama motorlarından farkı, yazdığı algoritmalarla internet sitelerinin tıklanma oranlarını daha iyi bir biçimde hesaplayabiliyor olması. Her yıl bu algoritmaları geliştirerek arama özelliklerini daha da geliştiriyoruz.”