Oluşturulma Tarihi: Nisan 30, 2009 00:00
FINANCIAL Times işbirliği ile bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen ’Brandz Top 100 En Değerli Markalar Sıralaması’ dünyanın önde gelen pazar araştırması ve danışmanlık firmalarından Millward Brown tarafından açıklandı.
Brandz Top 100 En Değerli Küresel Markalar araştırması ekonomik ortama rağmen markaların değerlerini artırdığını ortaya çıkarırken, sonuçlara göre en değerli marka 100 milyar dolarlık değeriyle Google oldu. Google’ın marka değeri yüzde 16 arttı. Listenin ikinci sırasında geçen yıl olduğu gibi 76.2 milyar dolarlık marka değeriyle Microsoft yer alırken, bu iki şirketi 67.6 milyar dolarlık marka değeri ile Coca-Cola izledi. Geçen yıl ki en değerli 100 marka listesinde yer alan 84 marka bu seneki listede de değişmezken, 15 güçlü marka listeye yeni girdi. ’Brandz Top 100 Araştırması’nın sonucunda, en değerli 100 markanın toplam değeri 1.95 trilyon
dolar olarak açıklandı.
En değerli 10 marka
Google 100
Microsoft 76.2
Coca-Cola 67.6
IBM 66.6
McDonald’s 66.5
Apple 63.1
China Mobile 61.2
GE 59.7
Vodafone 53.7
Marlboro 49.4