Goodyear, Türkiye'den Komor'a bile uzandı

Güncelleme Tarihi:

Goodyear, Türkiyeden Komora bile uzandı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2002 02:11

Türkiye'de iki fabrikası bulunan Goodyear, Afrika'nın güneyindeki Komor Adası'na bile Türk malı otomobil lastiği ihraç ediyor. Goodyear Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Ersin Özkan, ‘‘2005'e kadar Türkiye pazarının yarısını ele geçiririz’’ dedi.

2002 yılı başında Türkiye'de yeniden yapılanarak tüm markalarını kendi bünyesinde toplayan Goodyear, 7 milyon adetlik Türkiye lastik pazarının yarısına talip oldu. Türkiye'yi ihracat ve eğitim üssü haline getirerek son 2-3 yıl içinde sadece Türkiye'ye yatırım yapan Goodyear, Türkiye'de ürettiği lastikleri Afrika'nın güneyinde yer alan Komor adasına bile ihraç etmeye başladı.

Goodyear Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Ersin Özkan, Türkiye lastik pazarının her alanında yer aldıklarını belirterek pazarın yüzde 50'sine 2005'e kadar sahip olacaklarını kaydetti. Goodyear'ın Türkiye'de 2001 yılı sonuna kadar zarar ettiğini ancak 2002 yılında yeniden yapılanmayla yüzde 35'lik bir büyüme sağladığını kaydeden Özkan şunları söyledi: ‘‘Kárımız 2002 yılında iki katı arttı. 2002 yılı başında Goodyear'ın uluslarası stratejisine bağlı olarak ürün, üretim ve pazarlama odaklı bir strateji belirledik. 2001 yılı ortasında yönetimde de değişiklikler yapıldı. Bu doğrultuda ilk etapta Goodyear Grubu'nun sahip olduğu ama Türkiye'de distribütörler kanalıyla satılan markalarını kendi bünyemize aldık.’’

ARTIK 4 MARKA

2001 yılı sonuna kadar Türkiye'de sadece Goodyear markalı lastikleri sattıklarını hatırlatan Özkan, ‘‘2002 yılıyla birlikte Dunlop, Fulda ve Sava markalı lastiklerin üretim ve satışını da Türkiye'de biz yapıyoruz. Tüm markalar dahil olmak üzere şu ana kadar toplam 268 trilyon liralık satış gerçekleştirdik’’ dedi.

Özkan, Türkiye'de iki fabrikalarının bulunduğunu, bunlardan İzmit'te bulunanın ağır vasıta, Adapazarı'nda bulunanında binek grubu lastikleri ürettiğini ifade ederek, ‘‘Toplam üretimin yüzde 70'ini ihraç edip yüzde 30'unu Türkiye pazarına satıyoruz. Biz Türkiye'den tüm dünyaya lastik ihracatı yapıyoruz. 2000 yılına kadar sadece Komor adalarına araba olmadığı için ihracat yapamıyorduk. Ama şimdi bu adalara bile ihracat yapıyoruz’’ diye konuştu.

Türkiye pazarında satılan lastiklerin sadece yüzde 20'sini ithal yolla sattıklarını kaydeden Özkan, ‘‘Kısa vadede tüm Türkiye pazarına kendi ürettiğimiz ürünleri satacağız. Bünyemize aldığımız Dunloop, Fulda ve Sava markalarının da bazı modellerini Türkiye'de üretiyoruz. Bu ürünlerin üretimini de artırmayı planladık’’ dedi. Türkiye'nin Goodyear Grubu'nun en önemli merkezlerinden biri olduğunu kaydeden Özkan, ‘‘Goodyear son yıllarda Türkiye'ye ek olarak 100 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Son 2-3 yılda yatırım yapılan tek ülkeyiz. Bu Goodyear'ın Türkiye'ye çok güvendiğini bir göstergesidir’’ dedi.

Adidas'tan Goodyear ayakkabı

ADIDAS'ın Goodyear'la ortak bir kampanya başlattığını kaydeden Ersin Özkan, ‘‘Adidas 70'lerin modasını Goodyear markasıyla ayakkabı ve tekstil ürünlerine taşıdı. Bu ürün çok kısa süre içinde Türkiye'de satışa sunulacaktır’’dedi. Goodyear markalı iş güvenliği ayakkabılarının da bulunduğunu kaydeden Özkan, ‘‘Goodyear'ın bu tip ayakkabıları ise İtalya'da üretiliyor’’dedi.


Nascar'ın tek lastiği Goodyear


AMERİKA'nın en popüler otomobil sporlarından Nascar'ın tüm lastik ihtiyacını Goodyear karşılıyor. Goodyear'ın Nascar için yılda tedarik ettiği lastik adedinin 175 bin olduğunu söyleyen Ersin Özkan, ‘‘43 otomobilin yarıştığı Nascar'da bir yarışta 4 binden fazla lastik kullanılıyor. Goodyear'ın Nascar'a yılda 15-20 milyon dolar yatırıyor’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!