Goodyear, Koç'la yolunu ayırdı, Dunlop'u getirdi

Güncelleme Tarihi:

Goodyear, Koçla yolunu ayırdı, Dunlopu getirdi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2002 02:12

Koç Grubu ile yollarını ayıran Goodyear, Mercedes ve BMW'nin fabrika çıkış lastiği olan Dunlop'u Türkiye'de de satışa sundu. Goodyear, Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Jarro Kaplan, bu yıl sonu itibariyle Türkiye'de toplam 268 trilyon liralık satış beklediklerini söyledi.

BİR süre önce Türkiye'de Koç Grubu ile yollarını ayıran Goodyear, Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkanı Jarro Kaplan, bu yıl sonu itibariyle Türkiye'de toplam 268 trilyon liralık satış beklediklerini söyledi. Goodyear'ın 3 yıl önce Sumitomo Rubber Industries ile yapılan anlaşmayla satın aldığı lastik markası Dunlop'un Türkiye pazarına sunulması ve yüksek performanslı yeni ürünü SP Sport 01'in tanıtımıylailgili bayi temsilcilerine ve basın mensuplarına yönelik İstanbul'da bir tanıtım toplantısı düzenlendi.

Kaplan, toplantıda yaptığı konuşmada, Goodyear'ın Türkiye'de 2 fabrikası bulunduğunu ve toplam 1.500 kişiyi istihdam ettiklerini kaydederek, şöyle devam etti:

‘‘Bu yıl sonu itibariyle Türkiye'de toplam 268 trilyon liralık satış öngörüyoruz. Goodyear Grubu, Goodyear Lastikleri T.A.Ş. ile ilişkilerini, geçtiğimiz ay hisse oranını yüzde 75'e çıkararak kuvvetlendirdi. Bu, Türkiye'ye olan inanç ve bağlılığımızın bir göstergesidir. Dunlop markasını Türk pazarına sokarak ulaşılabilirliğimizi artırmaya ve bu yolla da kurumumuzun ve bayilerimizin gücünü pekiştirmeye karar verdik.’’

Dunlop'un kaliteli bayi ağı aracılığıyla tüketiciye sunulacağını belirten Kaplan, ayrıca yüksek performans özelliği taşıyan yeni SP Sport 01'in de Türkiye'de Eylül ayında satışa çıkacağını söyledi.

Jarro Kaplan, Türkiye'deki fabrikalarda üretilen malzemelerin yüzde 60-70'inin ihraç edildiğini, son 2 yılda Türkiye'de 100-120 milyon dolarlık yenileştirme ve modernleştirme yatırımı yaptıklarını kaydetti.

NEDEN AYRILDIK?

Koç Grubu'yla Fulda ile süren uzun süreli ortaklığın her iki taraf için çok olumlu geçtiğini dile getiren Kaplan, ‘‘Koç Grubu ile neden yollarınızı ayırdınız?’’ sorusu üzerine, ‘‘Zaman içinde bulunduğumuz ülkelerde daha kuvvetli olmak, bu nedenle de burada bulunan şirketlerimizin gücünü artırmak için bu yola gittik’’ diye konuştu.

Goodyear Türkiye Genel Müdürü Harish Khosla da, bütün dünyada yüksek ve ultra yüksek performanslı lastikleriyle tanınan Dunlop'un Mercedes, BMW, Avudi, Volvo, Toyota ve Honda gibi markaların fabrika çıkış lastiklerini ürettiğini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!