Gömlekte milli atak

Güncelleme Tarihi:

Gömlekte milli atak
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2016 22:40

GÖMLEK markası Tudors bundan 4 yıl önce kuruldu. Kısa zamanda hızla büyüyen Tudors dünyanın önde gelen perakende dergilerinden Retail&Leisure International tarafından da Güneydoğu Avrupa’nın en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olarak gösterildi.

Haberin Devamı

Tudors’un kurucusu Ayaydın Tekstil Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Ayaydın 8 yıldır tekstil sektöründe. Yaşar Ayaydın, perakende sektörüne adımı Cobald markasıyla atmıştı. Cobald markasını bir üst seviye taşımak için Tudors markasını kuran Ayaydın, ilk Tudors mağazasını da Bakırköy’de açtı. 4 yıl içinde Tudors’un İstanbul’da 44 mağazası, Türkiye genelinde de 156 mağazası oldu. Tudors’un Türkiye’deki tüm mağazaları kendilerinin, yurdışında ise franchise ile büyüyorlar. Tudors yakında İtalya ve İngiltere’de de mağaza açmayı planlıyor.

Yurtdışında 33 mağazası olan Tudors, Sırbistan’da da pazar lideri. Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun iş dünyasının temsilcileriyle gerçekleştirdiği Sırbistan gezisine de katılan Yaşar Ayaydın, “Sırbistan bizim için iyi bir örnek oldu. Orada hızla mağaza açtık. Yerel markalarının güçlü olmasına rağmen kısa sürede pazar lideri olduk” diyor.
Tüm üretimini Türkiye’de yapan Tudors’un mağazalarında 700 kişi çalışıyor. Ayaydın, Tudors mağazalarının yüzde 25’inin AVM’lerde, diğerlerinin de caddelerde olduğunu anlatıyor. Gömlek işine başladıkları ilk yıllarda satışlarının yüzde 80’inin klasik kesim olduğunu, ancak son 4 yılda yüzde 75 slim fit gömlek modellerini sattıklarını söylüyor.

Haberin Devamı

Sırbistan’a 12’nci mağaza

TUDORS Sırbistan, Karadağ, Romanya, Bulgaristan, Hırvatistan, Slovenya, Macaristan, Slovakya ve Çek Cumhuriyeti’nde büyümeye devam ediyor. Tudors Sırbistan’daki 12’nci mağazasını Belgrad’a açtı. Ayaydın Tekstil CEO’su Yaşar Ayaydın, “Tudors markamız ile bu yıl hızlı bir büyüme gerçekleştirmek istiyoruz. 2016’da yurtiçinde 40, yurtdışında varolduğumuz 10 ülkede yaygınlaşmanın yanı sıra 13 farklı ülkede de mağaza açmayı planlıyoruz. 2023 hedefimiz ise yurtiçi ve yurtdışında toplam 500 mağazaya ulaşmak” diye konuştu.
Belgrad’ın en büyük AVM’si Ušće Shopping Center’daki açılış töreninde Ayaydın bu yıl her ay 3-4 yeni mağaza açılışı yapmak istediklerini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!