Güncelleme Tarihi:
Renault Groupe Uluslararası Operasyonlar Direktörü Manuel Gomez, Türkiye'nin otomobilde artık birinci ligde oynadığını söyledi. Gomez, Türkiye'nin Avrupa kalitesinde otomobil üreten bir ülke haline geldiğini belirtti. Gomez, ‘‘Oyak, dünyadaki en iyi ortağımız’’ dedi.
Renault Groupe Uluslararası Operasyonlar Direktörü Manuel Gomez, Renault'nun gerçekleştirdiği yeni yatırımlarla Türkiye'nin artık Avrupa kalitesinde otomobil üreten bir ülke olduğunu ve ‘‘otomobilde 1. ligde oynadığını’’ bildirdi.
Gomez, Bursa'daki fabrikada yeni enjeksiyonlu motorların üretilmeye başlanması nedeniyle düzenlenen törenden sonra, yaptığı basın toplantısında, Türkiye'nin önümüzdeki dönemde ‘‘otomobil ihracatçısı’’ olacağını belirtti.
Renault'nun ‘‘Renault 19’’, ‘‘Megane’’ ve ‘‘Megane Wagone’’ yatırımları ile Türkiye'deki varlığını güçlendirdiğini, enjeksiyonlu yeni motorun çevre ile ilgili Euro 2000 normlarına uyumu sağladığını ifade eden Gomez, ‘‘Türkiye artık otomobil sektöründe 1. ligde oynuyor ve Avrupa kalitesinde üretim yapıyor. Bundan sonra da Türkiye artık Avrupa'ya ve dünyaya ihracat yapan bir ülke olacaktır’’ dedi.
DÜNYADA EN İYİ ORTAK
Renault'nun Türk ortağı Oyak ile gerek otomobil üreten fabrikada, gerek dağıtımı yapan Renault Mais'te ortaklıklarını eşitlediğini, bunun işbirliğini daha da güçlendirdiğini kaydeden Gomez, Oyak'ı ‘‘Renault'nun dünyanın en iyi ortağı’’ olarak nitelendirdi.
Son yatırımların, Oyak Renault'u uluslararası pazara taşıyacağına işyaret eden Gomez, iç pazarda da ‘‘bir numara’’ olduklarını ve bu durumun süreceğini kaydetti.
Gomez, ‘‘İç pazar ile Avrupa ve dünya pazarları arasındaki dengeyi de kurmak zorundayız. Üretimde ve iç pazarda rakiplerimizin üzerine çıkarak, hem daha yüksek kapasite kullanım oranı, hem de daha çok satış yaptık. Türkiye, Renault teşkilatı içinde temel direklerden birisi haline gelmiştir’’ diye konuştu.
NİSSAN ORTAKLIĞI
Gomez, gazetecilerin sorusu üzerine, Nissan firması ile görüşmelerinin olduğunu doğruladı. Gomez, şunları söyledi: ‘‘Ortaklıktan iki amacımız var. Birinci hedefimiz, Renault'nun Nissan'dan hisse alması. İkincisi de, Asya ve Uzakdoğu'da, Nissan ile birlikte bir güç ve sinerji elde etmek.’’
Manuel Gomez, bir başka soru üzerine de, Renault Clio'nun ‘‘Sedan’’ modelinin önümüzdeki Eylül ayında Türkiye'de üretilmesine çalışıldığını bildirdi.
Türkiye yedek parça üssü
Renault Dünya Satış Sonrası Başkanı Gabriel Gil, Türkiye'yi gerek Avrupa, gerekse çevre ülkelerdeki otomotiv pazarları için yedek parça üretim üssü dolarak gördüklerini söyledi. Yedek parça konusunda yeni kurulan sistemle Türkiye'nin her noktasına 24 saat içinde acil parça gönderme imkanına kavuşulduğunu kaydeden Gil, üretimde yerli parça kullanımı ve bunların ihracatı ile ilgili
şunları söyledi: ‘‘Biz bugün Türkiye için farklı bir düşünceye sahibiz. Türkiye'yi sadece yerli pazar için değil, dış pazar için de parça kaynağı olarak düşünüyoruz. Türkiye'yi yedek parça üretim üssü olarak görüyoruz. Gerek Avrupa, gerek çevre ülkelerdeki otomotiv pazarları olsun, koşullar elverdiği her ölçüde Türkiye'den bu parçaları sevketmeye öncelik veriyoruz.’’
İlk yerli Euro 2000 motoru
OYAK Renault Otomobil Fabrikası A.Ş. Türkiye'de ilk kez Euro 2000 çevre normlarına uygun enjeksiyonlu otomobil motoru üretimine başladı. OYAK Renault Genel Müdürü Jacques Chauvet, yeni motoru ‘‘bir iddia sembolü’’ olarak nitelendirdi.
Renault'un Fransa'daki Cleon Fabrikası'ndan Bursa'ya taşınan ve Fransız uzmanların kontrolünde OYAK Renault Fabrikası'na monte edilen motor hattının yatırımına 102 milyon Fransız Frangı (5.9 trilyon lira) harcandı. Hatta 2 vardiya halinde çalışılarak, günde 1.6 ve 1.4 litrelik 8 supaplı 612 adet enjeksiyonlu motor üretilecek. Üretilen enjeksiyonlu ve çok supaplı motorlar, Renault 9, Megane ve Megane Wagon model araçlara takılacak. Yeni motordan bugüne kadar deneme amacıyla bin 800 adet üretildiği ve takıldığı otomobillerin deneme sürüşlerinin başarılı olduğu bildirilirken, yeni motorun önümüzdeki eylül-ekim aylarında üretilmesi planlanan Clio Sedan modeline de takılacağı öğrenildi.