Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2011 00:00
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türk otomotiv sektörüne, “Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş veya Trabzonspor yabancı oyuncularının golüyle bile yurtdışında başarılı olunca hepimiz seviniyoruz. Neden? Çünkü, bizim markalarımız. Yerli otomobil de böyle bir gurur yaşatacak. Yerli otomobil üretmeyi milli, manevi görev sayın. Katkıya hazırız” dedi.
SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türkiye’de yerli marka üretmenin zaruri hale geldiğini belirterek, “Türk markası üretmek zorundayız. Gerçek zenginlik satmak değil, üretmektir” dedi. Türk malı markalara
Fenerbahçe,
Galatasaray,
Beşiktaş ve Trabzonspor’u örnek gösteren Ergün, bu kulüplerin uluslararası çapta başarılarında herkesin mutlu olduğunu hatırlattı.
Milli görev saymalıyız Ergün, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) tarafından “Bugünden 2023’e” temasıyla düzenlenen “Otomotiv Sektörünün Geleceği” konferansında şunları söyledi: “Futbolda taraftarı olmasak da Türkiye’nin takımlarından biri yurtdışında başarılı olunca hep birlikte seviniyoruz. Çünkü, bizim markamız. Oyuncuların yarısı yabancı. Belki golleri de onlar atıyorlar ama marka bizim olduğu için biz kazanıyoruz. Almanya maçında ise bizim oğlan golü bize attı, biz üzüldük. Küresel ekonomi, küresel spor, siyaset böyle birşey. Bu küresel aktörler içinde yer almamız lazım. Yedek parçada da markalaşabiliriz ama bir otomotiv markasını iç ve dış pazarlarda dünyaya sunmanın artık zamanının gelmiş, geçmekte olduğunu da görmemiz lazım. Sektör toplumun beklentilerine cevap vermeyi milli, manevi görev saymalıdır. Bunu yapan herkese her türlü katkıyı vermeye hazırız.”
Dünyanın tanıyacağı tipErgün, bir süre önce açıkladığı otomotiv strateji belgesine değinerek, şunları anlattı: “Otomotiv strateji belgesinde yer alan bir eyleme bağlı olarak sektörle ilgili idari kapasitemizi güçlendirecek çalışma yapıyoruz. Bu çalışmayla otomotiv sektörüne yönelik gelişmiş ülkelerdeki benzerlerine uygun bir birim oluşturmayı planlıyoruz. Ulusal tip onayımızı tüm dünyada tanınır hale getirmek amacıyla yürüttüğümüz mevzuat hazırlıklarını da son aşamaya getirdik. Yakında konuyu Avrupa Komisyonu’na başvuru yapacağız.”
Rapor bir aya hazırOtomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Kudret Önen, ‘Türk malı otomobil’ için çalışmalarını devam ettirdiklerini belirterek, şunları dile getirdi: “Türk malı otomobil hakkında konuşmak büyük bir şans. Umutlanmak adına önemli. Bu ortamda niye olmasın diye düşünüyoruz. Desteklenirse gerçekleşir. OSD bünyesinde Türk malı otomobil projesiyle ilgili çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Teknik çalışmalar tamamlandı. Şimdi bunun hem yurtiçi hem yurtdışında pazarlanması için dışarıdan destek alarak çalışmalar yapıyoruz. 1-1.5 ay içinde bütün görüşlerimizin içinde olacağı raporu hükümete ve kamuoyuna sunacağız.”
120 milyon dolarlık test merkezi geliyorOTOMOTİVDE tasarım sürecinde en önemli sıkıntının test merkezleri olduğunu anımsatan Nihat Ergün, bunun için 120 milyon dolarlık bütçe ayırdıklarını ve bir test merkezini hayata geçireceklerini bildirdi. Ergün, bu test merkezinin sadece yerli üreticilere değil yabancı yöneticilere de hizmet vereceğini söyledi.
Yerli otonun yüzde 85’ini yapmayı garanti ediyoruzTAŞIT Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Celal Kaya, Türkiye’nin zaten otomotivde yerli markaları olduğunu belirterek, “Kamyonda, otobüste, savunma sanayinde dünyaya satılan güçlü yerli markalarımız var. Ama 50 yıllık sektör geçmişinde ne yazık ki bir otomobil markası yaratamamışız. Denemişiz olmamış” diye konuştu. Türkiye’de yan sanayi ne kadar güçlü olursa ana sanayinin de o kadar güçlü olacağını belirten Kaya, şunları anlattı: “Türk malı otomobil için bir orkestra şefi lazım. Biz onu bulamıyoruz. Ama 2011 yılında bence bur gerçekleşir. Yan sanayi olarak tüm parmaklarımızı masanın üstüne koyuyoruz. Türk malı otomobili sadece iç pazara değil, komşu müslüman ülkelere de satabiliriz. Biz yan sanayi olarak yerli otomobilin altyapısının yüzde 85’ini garanti edriyoruz.”
Hibritte de vergi inebilir otomobil ‘lüks’ten çıkarNİHAT Ergün, elektrikli araçların vergilendirilmesi ile ilgili sistemin yanı sıra hibrit araçlarla ilgili vergilendirme üzerine de çalışıldığını belirterek, “Aslında zamanla otomobildeki ÖTV’ye tümüyle gözden geçirmek gerekir. Otomobilin artık lüks değil, ihtiyaç olduğu noktasından hareket edip, gelecekte buna göre vergilendirilmesi üzerinde çalışılmalı” dedi.
75 milyar dolar ihracata 10-12 yeni fabrika gerekOTOMOTİV Sanayicileri Derneği (OSD) Başkanı Kudret Önen, 2023 yılında hedeflediği 75 milyar dolarlık ihracata ulaşması için 10-12 yeni fabrika kurulması gerektiğini vurguladı. Önen, “Buna dönük doğru kararların alınmasına özen gösterilmeli” dedi.
Bakanlık elektrikli 5 oto alıyor, şarj istasyonu kuruyorSANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, çevreci araçların alımını destekleyeceklerini, elektrikli modellerin de Türkiye’de görülmeye başlanacağını belirterek, yetkili satıcıların da bu sürece hazırlıklı olmalarının önemine değindi. Bakanlık olarak 5 elektrikli aracın siparişini verdiklerini bildiren Ergün, ilk elektrikli araç şarj istasyonun da yakında kurulacağını söyledi.
Enerji politikası çözülürse pazar 1.5 milyona ulaşırOTOMOTİV Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı Mustafa Bayraktar, Merkez Bankası’nın aldığı kararların piyasayı yavaşlatacağını söyledi. Bayraktar, şöyle konuştu: “Otomotiv sektörünün ihracat fazlası giderek azalıyor ama bunun sebebi acaba Avrupa piyasasının yavaşlaması mıdır, değil midir, iyi bakmak lazım. Türkiye’de pazar, aşağı yukarı 800 bin. Üretim kapasitesi olarak 1.5 milyon. İç pazarda ileri gidememesinin nedeni yüksek vergilerle talebin bastırılmış olması. Enerji politikası ne zaman çözülürse, otomotivin 1-1.5 milyonlara o zaman gidebileceğini düşünüyorum.”