Güncelleme Tarihi:
BU yıl Antalya Belek’te 29 Ekim-1 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek golf turnuvası Turkish Airlines Open öncesinde, yurtdışından gelecek katılımcıların en çok merak ettiği konulardan biri ‘güvenlik’ oldu. Türkiye’de yaşanan terör olayları ve Suriye’de yaşanan gelişmelerle birlikte birok ülkenin dışişleri bakanlıkları, ‘Türkiye’ye gitmeyin’ çağrısında bulunurken, turnuvaya katılımı nasıl sağladıklarını sorduğumuz Türkiye Golf Federasyonu Başkanı Ahmet Ağaoğlu, geçmiş yıllarda yapılan organizasyonların sorunsuz olmasının büyük katkı sağladığını söyledi.
BAKANLIKLAR ARAYA GİRDİ
15-18 kasım tarihleri arasında Belek’te düzenlenecek G-20 zirvesinin de işlerini kolaylaştırdığının altını çizen Ağaoğlu, “Yetkililer bize ‘güvenlik sıkıntısı var mı’ diye çok sordular. Biz de olmadığını, G-20 için nasıl güvenlik önlemi alındıysa turnuva için de aynı şeylerin geçerli olduğunu söyledik. İçişleri ile Dışişleri bakanlıklarından ve Antalya valiliğinden European Tour yetkililerini yazılar gönderildi. Güvence verildi. Bu da yabancı katılımcıların rahatlamasını sağladı” dedi. Ets Tur’un davetlisi olarak gittiğimiz Maxx Royal otelde konuşan Ağaoğlu, “Antalya, Belek’teki Montgomerie Maxx Royal Sahası’nda Bu yıl üçüncüsü düzenlenen turnuva, dünyanın birçok yerinde günlerce yayınlanacak. Eğer Türkiye böyle bir tanıtım yapmak istese reklam için harcayağı para 84 milyon dolardı. Sosyal medya, gazete, dergi, radyo ve internet etkileri de eklenince 250 milyon dolarlık bir tanıtıma denk geliyor” diye konuştu.
Belek’i tüm dünya tanıyacak
TurkIsh Airlines Open’ın golf turnuvası olmanın ötesinde Türkiye’nin prestijini yükselten bir organizasyon haline geldiğini ifade eden Ets Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy da, “İlk yıl mükemmel bir organizasyona imza attık. Avrupa Turu CEO’su George O’Grady’den övgü aldık. Turnuvanın açılış gününün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na denk gelmesi nedeniyle, coşkulu etkinlikler planlıyoruz” dedi. Turkish Airlines Open gibi turnuvaların çok büyük etkisinin olduğunu söyleyen Ersoy, “G- 20 zirvesi, Expo 2016 gibi dev etkinlikler Belek’in tüm dünyada daha fazla tanınmasına yardımcı oluyor. Bu organizasyonların turist sayısındaki artışa etkisini gelecek yıl hissetmeye başlayacağız” dedi.
GOLF KALİTE GÖSTERGESİ
G-20 ve B-20 gibi organizasyonlar sayesinde normal şartlar altında bir arada bulunması imkansız olan insanların tek bir noktada toplandığına dikkat çeken Ersoy, “Bu organizasyonlar olmasa B-20’ye katılacak bir işadamını bile Antalya’ya gelmesi için ikna etmek çok zor olur” dedi. Belek’in ihityacı olan altayapı çalışmalarının da bu organizasyon sayesinde bitirildiğine vurgu yapan Ersoy, “Belek’in alt yapısı ciddi bir şekilde elden geçti. Tüm yollar ve bağlantı kavşakları yeniden düzenlendi. Antalya’nın Expo öncesinde de eli rahatlamış oldu” dedi. Markalaşma açısından böyle organizasyonların çok büyük faydasını gördüklerinin altını çizen Ersoy, “Türkiye’nin sıkıntısı değerli turist. Bu, bin dolarlık odam var diyerek olmaz. G-20 faydalı ama golf turnuvası ile kaliteyi de göstermiş oluyorsunuz. Lüks algısını değiştirmek gerekiyor. İş artık fuarda tanıtım yapmaktan çıktı. Başarılı reklam operasyonları ile kendinizi anlatmalısınız” ifadelerini kullandı. Sahada da yeniliğe imza attıklarını söyleyen Ersoy, efsane golf oyuncusu Colin Montgomerie imzalı Montgomerie Maxx Royal’in 9 deliğinde özel aydınlatmalar yapıldığı bilgisini verdi.
Zengin turist için direkt uçuş
BAŞTA Belek olmak üzere Antalya’nın gelecek dönemde daha fazla turist sayısına ulaşması için şehre, öncelikle İngiltere ve Almanya gibi ülkelerden tarifeli direkt uçuşların başlaması gerektiğini dile getiren Mehmet Ersoy, “Zengin turisti Antalya’ya çekmek için direk uçuşların başlaması gerekiyor. Zengin turist aktarmalı uçuş ile gelmeyi sevmiyor” ifadelerini kullandı.
İngiliz elçi de oynayacak
TURNUVAYA bu yıl İngiltere’nin Türkiye Büyükelçisi’nin de katılacağını belirten Ahmet Ağaoğlu, “Güvenlik konusunda ne kadar iyi olduğumuzun kanıtı aslında. Büyükeliçi bile gelip turnuvada oynayacak” dedi. Sponsor katkılarının turnuvanın gerçekleşmesinde çok büyük etkisi olduğunu anlatan Ağaoğlu, isim sponsoru Turkish Airlines ve ev sahibi saha Montgomerie Maxx Royal, Beko, Turkcell ve Tivibu’nun en büyük destekçileri olduğunu kaydetti.