Güncelleme Tarihi:
Anlaşma, Godiva’nın faaliyet gösterdiği Japonya, Güney Kore, Avustralya ve Yeni Zelanda’da perakende ve dağıtım operasyonları ile Belçika’nın Brüksel kentindeki üretim tesisini kapsıyor. Yıldız Holding, Godiva’nın bu dört ülke dışındaki tüm coğrafyalarda yer alan 100’den fazla pazardaki operasyonlarının ve dünyadaki Godiva markasının tüm haklarının sahibi olmaya ve markayı yönetmeye devam edecek. 4 ülkedeki 300’den fazla perakende mağazasının bulunduğu anlaşmanın, 2019 yılı ortasında tamamlanması planlanıyor.
YILDIZ HOLDİNG’E AİT
Yıldız Holding ve Godiva Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “2008’de Godiva’yı satın almamızdan bu yana global cirosunu ve mağaza sayısını neredeyse ikiye katladık. Godiva’nın gösterdiği performanstan ve markanın hala çok yüksek büyüme potansiyeli olduğunu görmekten son derece memnunuz. Gelecekteki potansiyelini görerek sağlıklı ve güçlü bir büyüme için gereken nakit akışını sağlamaya yönelik alternatifler tespit etmek üzere Godiva üst yönetimiyle stratejik bir çalışma yaptık. Sağlıklı ve güçlü bir büyüme için çok önemli bir karar aldık. Bu anlaşma portföyümüzdeki yüksek potansiyele sahip diğer bölgelerin hızlı büyüyebilmesi için ideal bir çözüm oldu. Godiva markasının tüm global pazarlarda fikri mülkiyet hakkı şirketimize aittir. Yani sahibi Yıldız Holding’dir, bunda bir değişiklik yok” dedi.
5 YILDA 5 KAT BÜYÜME
Godiva CEO’su Annie Young-Scrivner ise, “Bu anlaşmanın herkes için ‘kazan-kazan’ anlamına geldiğine inanıyoruz. Anlaşma, mevcut ve yeni pazarlarda büyümemize ivme kazandırırken dünya genelinde 2000’den fazla yeni kafe açma planımızı destekleyerek, 5 katı büyüme stratejimizi gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğumuz kaynakları sağlayacak. Aynı zamanda markamızı ikonik yapan Belçika mirasının, kalitesinin ve el işçiliğinin korunmasına da yardımcı olacak“ dedi.
REUTERS: ANLAŞMA 1-1.5 MİLYAR DOLAR
GODIVA Başkanı Murat Ülker ve CEO’su Annie Young-Scrivner anlaşmanın mali değerini açıklamazken, Reuters’e bilgi veren kaynaklar 1-1.5 milyar dolar değerinde olabileceğini belirtiyor. Dünya genelinde sahip olduğu kafe sayısını gelecek altı yılda 20’den 6,000’e çıkarmayı amaçlayan şirket, satış gelirini bu büyümeyi finanse etmek çin kullanacak.