Godiva bizim için ’Kaşıkçı Elması’ gibi, parlatıp gerdanlık yaparız

Güncelleme Tarihi:

Godiva bizim için ’Kaşıkçı Elması’ gibi, parlatıp gerdanlık yaparız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2007 00:00

Ülker Mali Hizmetler Grup Başkanı ve Yıldız Holding Genel Müdürü Atilla Kurama, Godiva’yı 850 milyon dolara alışlarıyla ilgili görüşme aşamasını anlatırken, "Murat Ülker, ’Godiva, benim gözümde Kaşıkçı Elması gibidir. Parlatıp, gerdanlık yaparız’ mesajı verdi. Murat Bey’in bu mesajı Godiva’nın sahibi ABD’li Campbell Soup yönetimini çok etkiledi" dedi.

ÜLKER Ailesi’nin grubun "çatısı" olarak örgütlediği Yıldız Holding’in Genel Müdürü, Ülker Mali Hizmetler Grup Başkanı Atilla Kurama, Godiva’yı ABD’li Campbell Soup’tan 850 milyon dolara almalarında Murat Ülker’in, "Godiva, bizim için ’Kaşıkçı Elması’ gibidir. Parlatıp, gerdanlık yaparız" sözünün önemli rol oynadığını söyledi. Kurama, "Godiva gibi bir markayı almak, dünyada bizim için büyük övünç kaynağı olacak" dedi. Kurama, 100 milyon dolarlık vergi avantajıyla Godiva’ya 750 milyon dolar ödeyeceklerini vurguladı.

GODIVA’NIN EŞİ YOK: Yıldız Holding’in Godiva’yı satın alma görüşmelerinde Ülker Grubu’nun CEO’su Murat Ülker başkanlığındaki ekipte bulunan Atilla Kurama, teklif ve pazarlık sürecini anlattı. Kurama, şunları söyledi: "Dünyanın neresine giderseniz gidin, özellikle havaalanlarının en güzel köşelerinde Godiva’yı görürsünüz. Godiva, çikolata sektöründe bir eşi daha olmaya marka değerine ve beğenirliğine sahip. Nitekim ABD’de marka bilinirliği yüzde 89 düzeyinde. Böyle dünyada eşi olmayan bir markayı alabildiğimiz için çok mutluyuz. Nasıl ki yurtdışındaki Türkler bir dönem Galatasaray’ın başarılarıyla övünüyorsa, şimdi Godiva onlar için büyük övünç kaynağı olacak."

BU KEZ HAZIRA KONALIM: Atilla Kurama, bir süre önce Ülker Grubu’nun da büyük ortağı olduğu finans kurumunun satışını tamamladıklarını hatırlatarak, şunları anlattı: "İşlem bittikten sonra Murat Bey’e, ’Bir gün biz de şöyle çok uğraşmayacağımız şirket alımı yapabilsek’ dedim. Murat Bey de gülümsedi, ’Belki olur’ yanıtını verdi. Biz bunları konuşurken Campbell Soup’un Godiva’yı satabileceği konuşuluyordu ama ortada resmi bir karar yoktu. Campbell Soup, ağustos ayı başında resmen satış düğmesine bastı. Murat Bey, bir süre sonra Godiva’yı incelemeye almamızı istedi."

MAĞAZALARI GÖZLEMLEDİK: Godiva’yla ilgilenme kararından sonra Murat Ülker’in, "Gidin ABD’deki mağazalarını da mutlaka görün, alışveriş ortamını gözlemleyin" dediğini belirten Atilla Kurama, şunları dile getirdi: "Yaptığımız inceleme sonunda teklif verme kararı çıktı. ABD’de, Belçika’da danışmanlar bulduk. Teklifimizi hazırlarken 850 milyon dolarlık fiyatı, ’rakipler ne yapar?’, ’satıcı ne fiyat ister?’, ’Biz ne verebiliriz?’ sorularına yanıt vererek belirledik. Böylece ortaya dengeli, kabul edilebilir bir rakam çıktığını gördük. Nitekim ikinci görüşmelere çağrılan talipler arasında yerimizi aldık."

ANLAT BAKALIM ÜLKER KİM: Kurama, ikinci görüşme aşamasında Godiva’nın satışını yürüten danışman yatırım bankasıyla grubun patronlarının özellikle Murat Ülker’den Ülker Grubu’nu dinlemek istediklerini ifade ederek, şöyle konuştu: "Görüşmede Murat Bey’e, ’Anlat bakalım Ülker kimdir, nedir?’ dediler. Murat Bey, ’Ülker, 7.5 milyar dolar cirosu olan bir gıda grubu. Ben de grubu yönetiyorum’ yanıtını verdi."

KAŞIKÇI ELMASI ÖRNEĞİ: Kurama, Murat Ülker’in görüşmede Godiva’ya bakışlarını özetlediği sözlerini de şöyle aktardı: "Murat Bey, Topkapı Müzesi’ndeki ’Kaşıkçı Elması’nı örnek göstererek, ’Godiva benim gözümde çikolata sektörü için aynı konumda ve değerdedir. Biz bu elması alıp, parlatır, gerdanlık haline getiririz’ dedi. Bu benzetme hem yatırım bankası yöneticilerini, hem de Campbell ailesini çok etkiledi. Godiva’da ibrenin Ülker’e dönmesinde bu benzetmenin payı var."

Doların değer kaybetmesi bizim elimizi güçlendirdi

ATİLLA Kurama, Godiva’nın alımı için pazarlık aşamasında dünyada gündeme gelen mortgage krizi ile ABD Doları’nın değer kaybetmesinin işlerine yaradığını belirterek, "Mortgage kriziyle birlikte güçlü yatırım fonları Godiva’yla ilgilenmekten vazgeçti. Onların yerini stratejik şirketler aldı. Doların değer kaybetmesi de işimizi kolaylaştırdı."

Kapıdaki güvenlikçi ’yeni patronlar siz misiniz’ dedi

ATİLLA
Kurama, Godiva’nın alımıyla ilgili anlaşmayı imzaladıktan bir gün sonra ABD’de Campbell Soup’un merkezine gittiklerini ifade ederek, şunları anlattı: "Kapıdaki güvenlikçi Murat Ülker’le benden kimlik istedi. kimliklerimize baktı, ’Yoksa siz Godiva’nın yeni patronları mısınız?’ diye sordu. Biz de gülümseyip, onayladık."

İstanbul’da ilk mağaza açılacak

ATİLLA
Kurama, Türkiye’de ilk Godiva mağazasının ne zaman açılacağı yönündeki bir soruyu "Godiva’yı tek başına bir şirket olarak görüyoruz. Ocak ayında CEO Jim Goldman İstanbul’a gelecek. Goldman bize ’Şu işleri bitirelim ilk mağaza açacağımız yerlerden bir tanesi İstanbul olacak’ dedi. Bence İstanbul’da bir mağaza açmak çok uzun süre almaz" diye yanıtladı.

Türk lokumunu öneririz

GODIVA
yetkililerine Ülker’in şam fıstıklı çikolatasını tattırdıklarını ve gayet güzel bir tepki gördüklerini belirten Atilla Kurama, "Godiva’yı Türk lokumu ve Türk kahvesi gibi ürünlerle tanıştırıp tanıştırmayacakları" şeklindeki bir soruyu "Godiva’nin müthiş bir Ar-Ge bölümü var. Yeni lezzetleri araştırıyorlar. Biz Türk lokumunu öneririz, karar onların" diye yanıtladı.

Fiyatı artırmak isteyen olmuş Campbell Soup yüz vermemiş

YILDIZ Holding Genel Müdürü Atilla Kurama, Godiva’yı 850 milyon dolara ABD’li Campbell Soup’tan almak üzere yaptıkları anlaşma sonrasında dünyadaki büyük oyuncuların yeniden devreye girdiğini duyduklarını belirterek, "Dünyadaki büyük oyuncular, Campbell Soup’a 850 milyon dolarlık fiyatı artırmaya hazır olduklarını bildirmiş. Ancak, kendileri bizimle ön anlaşma imzaladıklarını, vazgeçmelerinin mümkün olmadığını söylemişler" dedi.

Üzerinde durmadığımız tek konu Leydi Godiva oldu

ATİLLA
Kurama, "Godiva’nın ambleminde at üstünde çıplak pozu olan Leydi Godiva var. Bu amblem Ülker’in kültürüne ters düşer mi? Eğer ters düşüyorsa, amblemin değişmesi gündeme gelir mi? Bu konuyu Murat Ülker’le aranızda konuştunuz mu?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Murat Bey, birçok konuyu toplantılarımızda tartışmaya açtı. Ancak, inanın üzerinde durmadığımız tek konu Godiva’nın amblemi oldu."

Likörle ilgili kararı şirketin CEO’su bilir

ATİLLA
Kurama, "Godiva’nın lisanslı ürünleri arasında çikolata likörü de var. Şirket size geçtikten sonra bu üretimin durması söz konusu olacak mı?" sorusuna şu yanıtı verdi: "Bu konularda karar Godiva’nın CEO’su Jim Goldman’a aittir. Bizim bir müdahalemiz olmaz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!