Güncelleme Tarihi:
Global 100 listesine girebilen 3 Türk markasından birisi olan Elvan, hızlı yükselişinden dolayı “Parlayan Türk yıldızı” olarak tanımlanıyor. Geçen yıl Balaban Gıda’yı da bünyesine katan Elvan, Turquality ile en önemli gündem yaptığı ‘Global markalaşma’ yatırım bütçesini 2015’te 12 kat artırıyor.
Sektöründe ilk Ar-Ge merkezini kuran ve yenilikçi ürünleriyle dikkat çeken Elvan, 2015’e de hızlı girdi. Her yıl dünyanın en büyük şekerleme firmalarını sıralayan Candy Industry Global Top 100 listesine 2012’de 93. sıradan giren Elvan, geçen yıl 10 basamak birden çıkarak 71. oldu. Candy Industry dergisinin Ocak 2015 sayısında açıklanan listede Elvan ile birlikte 3 Türk firması bulunuyor. Söz konusu listede 10 basamak birden çıkan tek Türk firması olan Elvan, hızlı yükselişinden dolayı “Parlayan Türk yıldızı” olarak tanımlanıyor.
2015 ‘te büyüme hedefi yüzde 50
Geçen yıl sektörün önemli aktörlerinden Balaban Gıda’yı da bünyesine katarak adından söz ettiren Elvan, 2015 yılında daha da atak olacağını açıkladı. Elvan Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, konuyla ilgili olarak şunları kaydetti: “2015 yılı, 1 milyar dolar ihracat ciro hedefi koyduğumuz 2023 stratejik planımız için çok çok önemli bir seneyi ifade ediyor bize… Yurtiçinde ve yurtdışında yürüttüğümüz yeni satınalma görüşmelerini sonuçlandırarak 1 milyar dolar ihracat ciro hedefini daha erkene alacağımız bir yıldayız. 2015, şimdiye kadar yaptığımız yatırımların, ektiğimiz tohumların hasat yılı olacak… 2015’te Elvan’ın geleneksel büyümesini de ikiye katlayacağız inşallah... Yeni devreye girecek patentli yatırımlarımızın da etkisiyle bu yılki büyüme hedefimiz yüzde 50…”