Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2008 23:35
YAŞANAN global ekonomik krizin Türkiye’de yeni fırsatlar sunacağını savunan Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, "Toplu taşıma araçlarına olan talep artışı, Mercedes-Benz Türkiye’nin belediye otobüsü üretimini olumlu etkileyecek" dedi.
MERCEDES-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, dünyada artan petrol fiyatları ve finansal krizin etkilerinin Türkiye’ye yeni fırsatlar sunacağını söyledi. Artan petrol fiyatları nedeniyle otomobil kullanım maliyetlerinin arttığını bu nedenle tüketicilerin toplu taşıma araçlarına yöneldiğini ifade eden Ziegler, "Toplu taşıma araçlarına olan talep artışı, Mercedes-Benz Türkiye’nin belediye otobüsü üretimini olumlu etkileyecek" dedi. Yaşanan küresel finans krizi ortamında, Türkiye’nin abd ve Avrupa’da görülen etkileri yaşamadığına işaret eden Ziegler, Autoshow’da şu açıklamaları yaptı: "Şu anda durum böyle olmasına rağmen bu kriz Türkiye’de de iz bırakmadan geçmeyecek. Küresel finansal krizin reel ekonomiye etkisi de mutlaka olacaktır. Mercedes-Benz Türk olarak küresel krizin bizim ihracat pazarlarına yaptığımız üretim açısından etkilemesini bekliyoruz. Bu nedenle otobüs ve kamyon üretimimizde bir miktar azalma olacak. Kamyon üretimimizde 2009 yılı için yüzde 10-15 oranında bir azalma bekliyoruz. Bu yılı 17 bin adetlik üretimle kapatacağız. 2009’da bu rakam 16 binler seviyesine gerileyecek."
Otobüs talebi arttıZigerler, ancak otobüs üretiminde önemli bir gerileme beklemediklerini belirterek, şöyle konuştu: "Bu yıl yüzde 75’i ihracat olmak üzere 3 bin 600 adet otobüs üreteceğiz. 2009’da aynı üretim rakamını yakalamayı planlıyoruz. Çünkü özellikle tüm dünyada belediyeler şehiriçi otobüslere yöneliyor. Kentlerde toplu taşımaya yönelik artan bir eğilim var. Bunda artan petrol fiyatlarıyla birlikte krizin de önemli bir etkisi var. Dolayısıyla, belediyeler artık insanların bir noktadan diğer noktaya en hızlı ve en konforlu şekilde taşınmasının sağlayacak yeni çözümler üretiyor."
Reel ekonomi etkilenecek Finansal krizlerin reel ekonomiye etkisinin her zaman olduğunu söyleyen Ziegler, "Dünya otomotiv sektörü de bundan payına düşeni alacak. Ancak otomotivde, bankalar veya finans kurumlarında olduğu gibi yeni satın alma veya birleşmelerin olmasını beklemiyorum. Sektörde konsodilasyon sürece tamamlandı. Daha önce 20-25 ayrı grubun faaliyet gösterdiği küresel otomotiv sektörü, bugün sadece 6-7 dev gruptan oluşuyor" dedi.
Capacity’yi Türkiye’de üretmemek ekonomik bir kararMERCEDES-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, istanbul Metrobüs hattında kullanılması amacıyla Büyükşehir Belediyesine sattıkları Capacity otobüslerin Türkiye’de üretilmemesiyle ilgili eleştirilere ise şu şekilde yanıt verdi: "Öncelikle Mercedes-Benz Türk olarak Capacity model otobüsleri üretecek kabiliyete sahibiz, ama Türkiye’de bu modeli üretmeyi düşünmüyoruz. Bu tamamen ekonomik bir karar. Şimdiye kadar istanbul Büyükşehir Belediyesi’ne 250 adet Capacity sattık. Capacitiy’i Türkiye’de üretmeye karar vermemiz için yılda gerek iç gerek dış en az 500 adetlik bir pazara gereksinim var. Ayrıca, ürettiğimiz otobüslerin yüzde 75’ini ihraç eden bir firma olarak, Capacity’leri ithal etmemiz Türk ekonomisine olan katkımızı gölgeleyemez."
Paranın yastık altına girmemesi için hükümet acil önlemler almalıFORD Otosan CEO’su Michael Flewitt, global krizin Türkiye’ye olası etkileri hakkında Autoshow fuarında yaptığı değerlendirmede, "Kriz konusunda kesinlikle kötümser değilim. Bankaların ve hükümetin alacakları önlemler ve
aldıkları kararlar krizin gidişatını etkileyecek" dedi. Resesyon dönemlerinde yaşanan iki önemli problem olduğunu belirten Flewitt,bunların likidite problemi ve tüketicilerin gelecek güvenlerini yitirmesi olduğunu ifade etti. Geleceğe olan güvenini kaybeden tüketicilerin hiçbir harcama yapmadığını ve paranın yastık altına girdiğini söyleyen Flewitt, şunları söyledi: "Ben kötümser değilim, ama hükümetin ve bankaların uygulamalarını görmek lazım. Gelecek yılın ortasında krizin çözülmeye başladığını görebiliriz. Yılın ilk üç ayında satışlar çok iyiydi. İkinci yarıdan sonra yavaşlama başladı. Geçtiğimiz eylül-ekim aylarında ise satışlar çok kötü değildi. Bu yıl sonunda otomotivde satışları 620 bin adet olarak gerçekleşir. Gelecek yıl da 3 aşağı 5 yukarı aynı olur."
Yeni Fiesta duygulara hitap edip, filo oranını azaltacakFord Fiesta’nınTürkiye’de 5 kapılı B segmentinin en çok satan otomobili olduğunu hatırlatan Flewitt, "Ford Fiesta ile hedefimiz 5 kapı küçük araç segmentinde liderliğimizi sürdürerek pazar payımızı daha da arttırmak olacak" dedi. Mecvut Fiesta’nın yüzde 60’ının filo yüzde 40’nın perakendeye satıldığını söyleyen Flewitt, "Yeni Fiesta tasarımıyla artık duygulara da hitap ediyor. Biz de bu araçla perakendeye ağırlık vereceğiz. Filonun oranın yüzde 40’a perakendenin yüzde 60’a çıkmasını hedefliyoruz" dedi.<ımg>ımg>