Güncelleme Tarihi:
Türkiye ile bağları giderek artsa da dış ticaret rakamları çok düşük düzeylerde, 50 milyon doları bile bulmuyor. Enerjide önemli potansiyeli olan Moğolistan’da Türk yatırımlarının daha hızlı artması yeni hedef. 2 milyon nüfuslu ülkenin yüzde 38’i ise başkent Ulan Batur’da yaşıyor. Çilek, ilk adımı attı ve Ulan Batur’da ilk mağazasını açtı. Bebek, çocuk ve genç odası mobilya markası olan Çilek’in Yönetim Kurulu Üyesi ikinci kuşak yönetici Talha Çilek’le bir araya geldik, Moğolistan yatırımının yanı sıra sektörü ve hedeflerini konuştuk.
250 MİLYON TL CİRO
Çilek, 66 ülkede 444 satış noktasına sahip. 250 milyon TL cirolu Çilek’in Kurulu Üyesi Talha Çilek, artık bir dünya markası olma yolunda ilerlediklerini söylüyor. Komşu ülkelerde son yıllarda yaşanan sıkıntılar nedeniyle ihracatta yeni bir strateji kurduklarını anlatan Çilek, “Libya, Suriye, Irak gibi ülkeler kuvvetli pazarlarımızdı. Libya tamamen durdu. Yeni pazarlar araştırıyoruz. Genç nüfusun arttığı Moğolistan da bu pazarlardan biri oldu. Üretimimizin yüzde 50’sini ihraç ediyoruz. Yurtdışında özellikle Endonezya, Yeni Zelanda, Özbekistan, İngiltere, Amerika Tanzanya, Kenya ve Çin gibi yeni ülkelere gitmeye, mevcut ülkelerde de mağaza sayılarını artırarak 2023 hedefi olan yurt dışında 1.100 mağazaya ulaşmaya çalışıyoruz” açıklamasını yapıyor.
HEDEF İKİNCİ MAĞAZA
Talha Çilek, Moğolistan’da açılan mağaza hakkında şunları söylüyor; “Moğolistan’da açtığımız mağazamız ile tarihi 800 yıl öncesine uzanan bir kültürde bulunma şansı yakaladık. Üstelik bu kültür Türk kültürüne çok yakın. Çilek olarak Moğolistan’daki çocuklar ile buluşacağımız için çok heyecanlıyız. Bugüne kadar Çin ürünlerinin etkisinde yaşamış pazara, Çilek gibi kaliteli, Avrupa standartlarında markaların girişiyle halkın kaliteye bakış açısı değişiyor. Önümüzdeki iki yıl içinde Moğolistan’da ikinci mağazamızı açmayı hedefliyoruz.”
ÜNİVERSİTELİ ODASI GELİYOR
ÇOCUK ve bebekten sonra genç odalarına ağırlık vermeyi planlıyor Çilek. Üç yeni seri geliyor. First Class yolculuk temalı yataklar. Çocukların en çok ilgi duyduğu mesleklerden birinin pilotluk olduğunu söyleyen Çilek, kokpit temalı yataklar üreteceklerini anlatıyor. Teknoloji ağırlıklı akıllı odalar da gündemde. Ar- ge’ye büyük ağırlık verdiklerini de anlatan Çilek, şunları söylüyor: “Satın almada çocukların etkisi çok arttı. Ancak biz genç ve üniversiteli çocuklara da oda üretmeye başladık.13-14 yaşından sonra zevkler çok değişiyor. Siyah, düz, cool modeller tercih ediliyor.”
ATLAR ÜLKESİ’NE ÖZEL SERİ YAPTI
MOĞOLİSTAN’ın en önemli olgusu atlar. Bu nedenle “Atlar Ülkesi” adı verilmiş. Çilek, atlara karşı halkın taşıdığı sempatiden ötürü, Çilek’in atçılık temalı Royal serisinin büyük ilgi görmesini beklediklerini dile getiriyor. Talha Çilek şöyle devam ediyor: “Moğolistan anaerkil millet olduğundan dolayı, kadınlar, erkeklere göre daha baskın. Bu da kız çocuklarına daha fazla özen göstermelerini sağlıyor. Bu nedenle kız serilerinde de beklenti yüksek.”
Halka açılmayı düşünüyoruz
ÇİLEK bir aile şirketi. Talha Çilek ikinci kuşak. Ancak Çilek’in kurucusu Mustafa Çilek hala işin başında. Talha Çilek, markanın yıllar sonraya da aktarılması için kurumsallaşmaya büyük önem verdiklerini ekliyor. Bunun için de önümüzdeki yıllarda halka açılma planlarının olduğunu belirtiyor.