Nilgün KARATAŞ
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2005 01:21
İki yıl önce 17 milyon dolarlık ihracat yaparken Morera markasıyla dikişsiz giyim sektörüne giren Atateks, ihracatını 55 milyon dolara çıkardı. Atateks Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Arslan, bu alanda Avrupa ikinciliğine ulaştıklarını belirtti.
ELASTAN hammadde ithalatı yapmak üzere 1990 yılında kurulan ve ardından iplik, örme kumaş, boya, baskı ve konfeksiyon kısımlarını da geliştirerek entegre bir tesis haline gelen Atateks Tekstil Grubu, Morera markası ile girdiği dikişsiz giyim (simlees) sektöründe dünya liderliğine oynuyor. Atateks, 8 şirketiyle Türkiye’nin en büyük 15 tekstil firması arasında yer alıyor ve Morera ile dikişsiz giyimde Avrupa’da ikinci sırada bulunuyor.
TÜRKİYE’DE İLK: Sahip oldukları bilgi birikimini teknoloji ile destekleyerek girdikleri bu alanın gelişim potansiyeline dikkat çeken Atateks Dikişsiz Giyim A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Arslan, çalışmalarını şöyle anlattı: ‘Atateks piyasada daha çok iplikçi ve kumaşçı olarak tanınıyordu. Üç yıl önce teknolojinin ön plana çıktığı bu alana girmeye karar verdik. Dikişsiz giyimin geçmişi zaten 7 yıllık. İtalya’da başlayan bu alanın insanlara sunduğu kullanım kolaylığı ile ilerde daha çok yaygınlaşacağını dikkate aldık ve kendi markamızla bu işe girdik. kimyasalından başlayıp nihai ürüne giden entegre bir tesis oluşturduk. Aylık 2 milyon adet üretim ile dikişsiz giyimde Avrupa’nın ikinci, Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahibiz. Bu alanda dikey entegrasyona sahip ilk ve tek şirketiz.’
MAYO DA YAPTI: Atateks Grubu’nun Çorlu’daki 120 bin metrekarelik fabrikasında üretilen Morera ürünleri için 40 kişilik bir ar-ge ekibi oluşturduklarını söyleyen
Aslan, iç giyim ile başladıkları üretimi dış giyime doğru çeşitlendirdiklerini belirtti. Bu yaz dikişsiz mayo ve plaj kıyafetlerini de satışa sunduklarını kaydeden Arslan, mayoların gelecek yıldan itibaren ihracatına başlayacaklarını söyledi. Arslan, ‘İhracatımız her geçen gün artıyor. Türkiye’de de en az 10 milyon kişi ürünlerimizi giysin istiyoruz’ diye konuştu. Geçen yıl 160 milyon
dolar olan cironun 55 milyon dolarının ihracattan kaynaklandığını belirten Arslan, ihracatın da 40 milyon dolarının simlees ürünler olduğunu kaydetti.
22 ÜLKEYE İHRACAT: Türkiye genelinde 500’ü aşkın noktada, Koton, Migros, Gima ve halen sayıları 7 olan Morera mağazalarında satılan Morera ürünlerinin 22 ülkeye ihraç edildiğini söyleyen Arslan, simlees ürünlerini anavatanı İtalya’dan Avustralya’ya, Amerika’dan Suudi Arabistan’a kadar pekçok ülkeye sattıklarını kaydetti. Son olarak Romanya, Estonya ve Kanada’ya ihracata başladıklarını belirten Arslan, bu yıl ihracatta yüzde 20’lik bir artış hedeflediklerini açıkladı.
Mağaza konseptini Zara’nın mimarı di Marzo oluşturdu
TÜRKİYE’nin yanı sıra Paris, Londra, Milano, Moskova, Varşova ve Malaga’da mağazaları bulunan Morera’da hedef yurtiçi ve yurtdışında bir yılda 100 mağazaya ulaşmak. İhsan Arslan, bu konuda iyi bir çizgi yakalamak için aynı zamanda Zara’nın da mimarı olan İtalyan mimar Emanuele di Marzo ile çalıştıklarını belirtti.
Sırada dikişsiz jean var
BU yaz dikişsiz mayo üretimine giren Morera’nın daha önce butik olarak çalıştığı hamile kıyafetlerini de yakında bir koleksiyon olarak sunacağını belirten İhsan Arslan, yıl sonuna doğru da simlees çocuk kıyafetleri hazırlayacaklarını kaydetti. Arslan, halen çorap ve jean üretimi ile ilgili çalışmalar yürüttüklerini kaydetti ve dikişsiz jean’ın dünyada da bir ilk olacağını söyledi.
Giyimden dikişi kaldırdı ihracatını 3 kat artırdı
İki yıl önce 17 milyon dolarlık ihracat yaparken Morera markasıyla dikişsiz giyim sektörüne giren Atateks, ihracatını 55 milyon dolara çıkardı. Atateks Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Arslan, bu alanda Avrupa ikinciliğine ulaştıklarını belirtti.
ELASTAN hammadde ithalatı yapmak üzere 1990 yılında kurulan ve ardından iplik, örme kumaş, boya, baskı ve konfeksiyon kısımlarını da geliştirerek entegre bir tesis haline gelen Atateks Tekstil Grubu, Morera markası ile girdiği dikişsiz giyim (simlees) sektöründe dünya liderliğine oynuyor. Atateks, 8 şirketiyle Türkiye’nin en büyük 15 tekstil firması arasında yer alıyor ve Morera ile dikişsiz giyimde Avrupa’da ikinci sırada bulunuyor.
TÜRKİYE’DE İLK: Sahip oldukları bilgi birikimini teknoloji ile destekleyerek girdikleri bu alanın gelişim potansiyeline dikkat çeken Atateks Dikişsiz Giyim A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Arslan, çalışmalarını şöyle anlattı: ‘Atateks piyasada daha çok iplikçi ve kumaşçı olarak tanınıyordu. Üç yıl önce teknolojinin ön plana çıktığı bu alana girmeye karar verdik. Dikişsiz giyimin geçmişi zaten 7 yıllık. İtalya’da başlayan bu alanın insanlara sunduğu kullanım kolaylığı ile ilerde daha çok yaygınlaşacağını dikkate aldık ve kendi markamızla bu işe girdik. kimyasalından başlayıp nihai ürüne giden entegre bir tesis oluşturduk. Aylık 2 milyon adet üretim ile dikişsiz giyimde Avrupa’nın ikinci, Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahibiz. Bu alanda dikey entegrasyona sahip ilk ve tek şirketiz.’
MAYO DA YAPTI: Atateks Grubu’nun Çorlu’daki 120 bin metrekarelik fabrikasında üretilen Morera ürünleri için 40 kişilik bir ar-ge ekibi oluşturduklarını söyleyen Aslan, iç giyim ile başladıkları üretimi dış giyime doğru çeşitlendirdiklerini belirtti. Bu yaz dikişsiz mayo ve plaj kıyafetlerini de satışa sunduklarını kaydeden Arslan, mayoların gelecek yıldan itibaren ihracatına başlayacaklarını söyledi. Arslan, ‘İhracatımız her geçen gün artıyor. Türkiye’de de en az 10 milyon kişi ürünlerimizi giysin istiyoruz’ diye konuştu. Geçen yıl 160 milyon dolar olan cironun 55 milyon dolarının ihracattan kaynaklandığını belirten Arslan, ihracatın da 40 milyon dolarının simlees ürünler olduğunu kaydetti.
22 ÜLKEYE İHRACAT: Türkiye genelinde 500’ü aşkın noktada, Koton, Migros, Gima ve halen sayıları 7 olan Morera mağazalarında satılan Morera ürünlerinin 22 ülkeye ihraç edildiğini söyleyen Arslan, simlees ürünlerini anavatanı İtalya’dan Avustralya’ya, Amerika’dan Suudi Arabistan’a kadar pekçok ülkeye sattıklarını kaydetti. Son olarak Romanya, Estonya ve Kanada’ya ihracata başladıklarını belirten Arslan, bu yıl ihracatta yüzde 20’lik bir artış hedeflediklerini açıkladı.
Mağaza konseptini Zara’nın mimarı di Marzo oluşturdu
TÜRKİYE’nin yanı sıra Paris, Londra, Milano, Moskova, Varşova ve Malaga’da mağazaları bulunan Morera’da hedef yurtiçi ve yurtdışında bir yılda 100 mağazaya ulaşmak. İhsan Arslan, bu konuda iyi bir çizgi yakalamak için aynı zamanda Zara’nın da mimarı olan İtalyan mimar Emanuele di Marzo ile çalıştıklarını belirtti.
Sırada dikişsiz jean var
BU yaz dikişsiz mayo üretimine giren Morera’nın daha önce butik olarak çalıştığı hamile kıyafetlerini de yakında bir koleksiyon olarak sunacağını belirten İhsan Arslan, yıl sonuna doğru da simlees çocuk kıyafetleri hazırlayacaklarını kaydetti. Arslan, halen çorap ve jean üretimi ile ilgili çalışmalar yürüttüklerini kaydetti ve dikişsiz jean’ın dünyada da bir ilk olacağını söyledi.