Giyim sektöründe umut son günlerde

Güncelleme Tarihi:

Giyim sektöründe umut son günlerde
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2009 12:20

Ramazan Bayramında iyi giden iklim koşulları nedeniyle kış koleksiyonlarında bekledikleri satışı yapamayan giyim sektörü, yaklaşan Kurban Bayramı öncesi ise havaların soğuk gitmesi nedeniyle umutlu.

Haberin Devamı

Bayram hazırlıklarını tamamlayan firmalar, “3 al 2 öde”, “şimdi al yeni yılda öde” gibi cazip kampanyalarla bayram hazırlıklarını tamamlarken, tüketici alışkanlıkları nedeniyle iş yoğunluğunun ise son 3-4 günde olacağını düşünüyor.

Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız,  giyim sektöründe fiyatların birkaç yıl öncesinin bile altına düşmesine rağmen yaşanan durgunluğun atlatılamadığını söyledi.

Ayyıldız, çözüm olacağı beklenen Ramazan Bayramı ve ardından okulların açılmasının sadece çocuk reyonlarını hareketlendirdiğini ifade ederek, “Ramazan Bayramı öncesi firmalar yaz sezonunu tamamlamış, yeni koleksiyonlarını satışa sunmuşlardı. Ancak, havaların sıcak gitmesi firmaların yüzünü güldürmedi. Ramazan bayramında sadece çocuklar için alış veriş yapıldı. Bu da sıkıntıları aşmaya yetmedi” dedi.

Haberin Devamı

Bu bayram öncesi havaların soğuduğunu tüketicinin kış ihtiyaçlarını almak zorunda olduklarını anlatan Ayyıldız, bu nedenle firmaların da umutlu olduğunu bildirdi.

Bayram nedeniyle çoğu kişinin “marka” yerine ucuz ürünlere yöneldiğini anımsatan Ayyıldız, giyim markalarının ise rekabet şansını artırabilmek için cazip kampanyalar düzenlediklerini söyledi.

Çoğu firmanın büyük indirimlerle Kurban Bayramını karşıladığını anlatan Ayyıldız, şöyle konuştu:

“Havaların soğumaya başlamasıyla oluşacak talep, satışları mutlaka artıracaktır. Zaten çoğu tekstil firması '3 al 2 öde', 'şimdi al yeni yılda öde', 'bir alana ikincisi yarı fiyata' gibi cazip kampanyalar düzenliyor. Daha sonra da yeni yıl gelecek. Yılbaşı da olumlu etkisini gösterecektir. Sektör zaten çok yüksek kar marjlarını çoktan unuttu. Daha düşük kar marjlarıyla sürümden kazanmaya çalışan firmalar, yaşanan dönemin bir geçiş süreci olduğunun bilinciyle hareket ediyor.”

UMUT SON GÜNLERDE

Ayyıldız, bir kaç hafta öncesinden başlayan indirimlere rağmen satışların henüz istenilen düzeyde olmadığını belirterek, bunun en önemli nedeninin ise tüketici alışkanlıkları olduğunu söyledi.
Türk halkının bayram alış verişlerinde genellikle son günleri beklediğini belirten Ayyıldız, “Bugüne kadar beklenen satışlar gerçekleşmedi. Ancak tecrübelerimiz, iş yoğunluğunun son günlerde artacağı yönünde. Giyim firmalarının umudu son 3-4 günde” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!