Güncelleme Tarihi:
Küresel e-ticaret şirketi eBay, Türkiye’de GittiGidiyor’la sürdürdüğü faaliyetlerine son verdi. Şirketten yapılan yazılı açıklamada Türkiye iştiraki GittiGidiyor’un kapatılacağı duyuruldu ve GittiGidiyor’un kapatılmasının ikinci çeyrek veya mali yıl bilançosuna somut etki yaratmasının beklenmediği belirtildi. GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı kararın çok kısa zamanda alınan, ani bir karar olmadığını belirterek, “GittiGidiyor’un kapanması süreci bir anda var olmadı. Çalışanlarımız, 10 küsur senedir bizim için bir numara oldu. Bu kararın ardından kimseyi yarı yolda bırakmıyoruz; her zaman dediğimiz gibi çalışanlarımıza desteğimizi devam ettireceğiz” dedi.
Şirketin, yaklaşık 350 çalışanın son durumuyla alakalı Hürriyet’e yaptığı kurumsal açıklamada ise “Çalışanlara yerel iş kanunu ve şirket değerlerimizle tutarlı biçimde tazminat sağlanacaktır” denildi. GittiGidiyor’un sosyal medya hesabından paylaştığı açıklamada ise satıcıların bu kararla birlikte GittiGidiyor platformunda yeni ürün listeleyemeyeceği ve 18 Temmuz’dan itibaren alıcıların yeni satın almalar yapamayacağı ifade edildi. Duyuruda, tamamlanmamış işlemler için de site üzerindeki ‘hesabım’ bölümünün 5 Eylül’e kadar açık kalacağı bilgisi verildi. Müşteri hizmetlerinin ise 30 Eylül’e kadar hizmet vereceği belirtildi.
GittiGidiyor’un birinci çeyrek sonu itibarıyla eBay’e yaklaşık 4 milyon aktif alıcı kazandırdığı açıklandı. 190’dan fazla pazarda hizmet veren eBay, dünya genelinde 142 milyon aktif kullanıcıya sahip. Şirket, geçtiğimiz ay açıkladığı ilk çeyreğe ilişkin finansal verilerde, 2.5 milyar dolarlık gelire ulaşıldığını duyurmuştu.
KÜRESEL E-TİCARET 5.5 TRİLYON DOLARA KOŞUYOR
Pandemide tüm dünyada hızlı bir büyüme yakalayan küresel e-ticaret pazarının 2022’de toplam 5.5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Morgan Stanley’nin geçtiğimiz günlerde açıkladığı e-ticaret pazarına ilişkin araştırmaya göre ise perakende satışların içinde küresel e-ticaretin payı 2019’da yüzde 15’ken, 2021 yılında yüzde 21’e yükseldi. Açıklamalarla birlikte mağaza alışverişleri artış gösterirken, 2026 yılına kadar perakende satışlarının yüzde 27’sinin e-ticaretten karşılanması bekleniyor. eMarketer’a göre de çevrimiçi perakende satışlar 2023 yılına kadar 6.17 trilyon dolara ulaşacak. Türkiye de pandemide e-ticaretteki gelişmelerden olumlu etkilendi ve geçtiğimiz yıl e-ticaret hacmi yüzde 69 artarak, 381.5 milyar liraya ulaştı. E-ticaret hacmi en çok artan sektörler ise konaklama, gıda ve süpermarket, seyahat, taşımacılık, depolama ve havayolları sektörü oldu.