Elif ERGU
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2017 00:21
Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu Hepsiburada kadın girişimcilere destek programını tanıttı. Program sayesinde girişimci kadınlar ürünlerini internet üzerinden çok daha kolay satacak. Başta KAGİDER olmak üzere kadın girişimciliğiyle ilgili STK’lar ve vakıfların destek verdiği projede 2017 sonuna kadar 1000 kadın girişimcinin Hepsiburada’dan satış yapması hedefleniyor.
AYDA 67 milyon ziyaret alan, 30 farklı kategoride 10 milyondan fazla ürünün satıldığı Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu Hepsiburada ile kadın girişimcileri destekleyen başta Türkiye Kadın Girişimci Derneği (KAGİDER) olmak üzere çeşitli dernekler ve vakıflar işbirliği yaptı. ‘Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü’ adıyla başlatılan proje kapsamında kadın girişimcilere sağlanan olanaklarla çok daha fazla kadın girişimcinin girişimcilik dünyasına girmesi ve büyümesi hedefleniyor.
Dün düzenlenen toplantıda konuşan Hepsiburada Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, “Kadınların girişimcilik oranları ve işgücüne katılımları maalesef istenilen düzeyde değil. Biz burada üzerimize düşeni yapmak için seferber olduk. Bu yıl sonuna kadar bu programa 1000 kadın girişimcinin katılmasını hedefliyoruz” dedi. Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programıyla Hepsiburada ailesine katılan kadın girişimcilere sıfır maliyetle sanal mağaza açma, ürünlerini kargoyla gönderme, yüzde 75’e varan komisyon indirimleri ve ürünlerini avantajlı biçimde pazarlama olanakları sağlanacak.
Toplantıda konuşan Hanzade Doğan Boyner, “Biz kız çocuklarının eşit eğitim hakkı olmak üzere kadınların toplumun her alanında eşit temsiliyetinin vazgeçilmez olduğunu biliyoruz. Kadının güçlenmesi ve işgücüne katılımını, ülkemizin toplumsal ve ekonomik gelişimi için çok önemli buluyoruz. Biliyoruz ki bugün tüm dünya ülkeleri, ekonomi alanında ve ekonominin etkilediği sosyal alanda pek çok sorunla karşı karşıya. Bu sorunların önemli bir kısmının kadınların sosyal ve ekonomik hayata ne ölçüde katıldığıyla ilgili olduğunu görüyoruz. Ben toplumun yarısının yani erkeklerin ekonomiye katıldığı, diğer yarısının yani kadınların sınırlı kaldığı bir ekonominin sürdürülebilir ve sağlıklı olmasının mümkün olmadığını düşünüyorum” dedi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine atıfta bulunan Hanzade Doğan Boyner, AB ülkelerinde her 100 kadından 60’ı çalışırken, Türkiye’de her 100 kadından 27’sinin istihdam edildiğini hatırlattı. Kadınlar cirolarını hepsiburada ile arttıracakTürkiye genelinde kadın girişimcilerin oranının yüzde 8 olduğunu da aktaran Hanzade Doğan Boyner, Hepsiburada platformundaki kadın-erkek üretici verilerini de paylaşarak, şu bilgileri verdi: “Hepsiburada platformuna baktığımızda pazaryerimizde sanal mağaza açan işletmelerin sadece yüzde 10’unun kadın girişimcilere ait olduğunu görüyoruz. Toplam cironun ise sadece yüzde 1’i kadınların sahip olduğu işletmelerden geliyor. Maalesef böyle. Biz bunu değiştirmek istiyoruz. Türkiye’nin Hepsiburada’sı olarak bu durum bize önemli bir sorumluluk yüklüyor. Kendi faaliyet alanımızda, yani e-ticarette kadınlarımıza yol göstermek, onların işlerini büyütmelerini sağlamak ve onlara gerekli donanımı sunmak artık bizim önceliğimiz. Bunun için de tüm olanaklarımızı seferber ediyoruz.”
HANZADE DOĞAN BOYNERHEDEF 1000 KADIN GİRİŞİMCİHEPSİBURADA Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, girişimci kadınların desteklenmesinin önemine değinerek, şöyle konuştu: “Programımızla girişimci kadınlar, hiçbir maliyet üstlenmeden, teknoloji yatırımı yapmadan, pazarlama yatırımını düşünmeden Hepsiburada pazaryerinde sanal mağazalarını açıyor ve e-ticaret yapmaya başlıyor. Böylece ister bir mağazaları olsun, ister evde el emeği ile üretim yapıyor olsun, ürünlerini Hepsiburada sayesinde tüm Türkiye’deki müşterilere ulaştırabiliyor. Biz bu hedeflerle yola çıkarken KAGİDER ve NEF Vakfı gibi kadın girişimcileri teşvik eden sivil toplum kuruluşları ve vakıflarla işbirliği yaptık. Bu işbirliklerini arttırarak ve doğrudan alacağımız başvurularla, sene sonu itibariyle ulaşmak istediğimiz kadın girişimci sayısı 1000 ! Yani; ekonomik anlamda daha çok kalkınan, belki daha iyi eğitim fırsatı yakalayan ve sosyal - kültürel hayata daha güçlü sarılan 1000 aile. Bu vesile ile diğer büyük kurumlara da kadınlara pozitif ayrımcılık yapmaları konusunda çağrıda bulunmak istiyorum. Gerek tedarikçi, gerek iş ortaklarınızın seçiminde elinizden geldiğince kadınlara öncelik verin. Hem kadınların bu desteklere ihtiyaçları var hem de ülkemizin kadın istihdamını ve kadın girişimciliğini artırmaya.”
İŞİN BOYUTUNA GÖRE DESTEKGİRİŞİMCİ kadınların desteklenme sürecini de Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi anlattı.
Ekmekçi, kadın girişimcilerin yaptıkları işlerin boyutlarına göre destek alacaklarını, hepsiburada’nın sitesinde programın ana sayfadan tanıtımının yapılacağını söyledi.
“Kadın girişimcilerin bir ürünün sergilenmesi o ürünün her gün milyonlarca kişi tarafından görülmesi demek. Girişimci kadınlar Hepsiburada platformunda ürünlerini satmaya başladıklarında tüm Türkiye’den sipariş alabilir duruma gelecekler. Biz bu büyük erişim desteğinin yanı sıra komisyon oranlarında, siparişlerin kargolanmasında ve online pazarlamada oluşan birçok maliyeti bu program kapsamında üstleniyoruz” diyen Ekmekçi, birçok kadının en büyük sorununun ürünlerini satacak platformu kurma ve ödeme sistemleri konusunda yaşadıklarını söyledi.
KADIN İŞLETMELERİ 3 YILDA KAPANIYORÜRKİYE Kadın Girişimci Derneği (KAGİDER) Yönetim Kurulu üyesi Şule Yüksel de programın Türkiye’deki kadın işgücünün potansiyelini ortaya koymada büyük fırsat yarattığını belirterek, kadınların fırsat eşitliği sağlandığı takdirde aşamayacakları engel olmadığını vurguladı.
Türkiye’de sayıları 110 bine ulaşan kadın girişimcilerin yüzde 82’sinin hizmet sektöründe faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Şule Yüksel, kadınların kurduğu işletmelerin yüzde 85’inin 3 yıl içerisinde kapandığını belirterek, “Kadın girişimcilerin önünde en büyük engelleri eğitim, finansa erişim, pazara erişim ve rol model eksikliği oluşturuyor.
Bütün bunlar da kadınlarda özgüven eksikliğine sebep oluyor” dedi.
KAGİDER geçen yıldan bu yana Işık Üniversitesi’yle birlikte hazırladığı KAGİDER Pusula programıyla kadın girişimcilere eğitim veriyor.
RAKAMLARLA HEPSİBURADAHepsiburada, 30 farklı kategoride 4.5 milyon ürün çeşidi ve 10 milyon ürünüyle aylık ortalama 21 milyon ziyaretçiye ulaşıyor. Gebze’de 100 bin metrekare depolama alanıyla e-ticaretin en büyük operasyon merkezlerinden birine sahip. Şimdiye dek 3 kez Türkiye’nin en sevilen e-ticaret markası (Lovemark) seçilen Hepsiburada, sadece Türkiye’nin değil Doğu Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’nun da en büyük e-ticaret platformu.