Güncelleme Tarihi:
1990’lardan beri tartışılan ‘hazırgiyim ve konfeksiyon fabrikalarının’ Anadolu’ya yatırımı konusunda Giresun’da tam bir başarı hikayesi yaşandı. 2005 yılında Giresun’a fabrika kuran ‘Damat, Tween ve D’S Damat markalarının sahibi Orka Group’un açtığı yoldan başka girişimcilerde yürüdü ve Giresun’daki bu sektörden fabrika sayısı 14’e yükseldi.
Giresun’daki ilk fabrikasının başarısından sonra 250 milyon liralık yatırımla ikinci fabrika yatırımını da tamamlayan Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Mart ayında üretime aldığımız yeni fabrikamızla tüm rakamlarımız ikiye katlandı. Giresun’daki istihdamımız 800 kişiye üretimimiz ise günlük 1.100 adet takım elbise, 4 bin adet gömlek, 1.200 adet pantolon ve yelek seviyesine yükseldi. 10 yılda Giresun’da İş-Kur ile de işbirliği yaparak mesleki eğitim sağladığımız 7.500 kişi sayesinde de bölgeye başka yatırımların yolu açıldı. Şimdi Ordu-Giresun Havaalanı da çalışıyor ki bu bizim için de bölge içinde yeni bir ivme getirecek. Anadolu’da yatırım bizce maliyetler açısından çok faydalı. Çünkü örneğin Giresun’da 2.500 TL maaş, İstanbul’da 7.500 TL maaşa bedel. Ayrıca, sosyal, kültürel ve eğitim imkanları açısından Giresun gibi kentlerimizin sayısı da son yıllarda çok artmış durumda” dedi.
CİRO 400 MİLYON LİRA
Orka Group’un 2015 cirosunun 2014’e göre yüzde 30’luk artışla 400 milyon lirayı aştığını söyleyen Süleyman Orakçıoğlu bu dinamizmin 2016’da da devam edeceğini ve 520 milyon liraya ulaşacaklarını vurguladı. Mağazalar ve İstanbul merkez organizasyonu dahil toplam da 3 bin kişilik istihdama ulaştıklarını anlatan Orakçıoğlu, “Orka Group çatısı altında sattığmız ürünlerin yüzde 40’ını Giresun fabrikamızda üretiyoruz. 7 küresel marka için de üretim yapıyoruz ve ayrıca ihraç ediyoruz. Fabrikamız teknolojisi ve bu teknolojiye bağlı üretim organizasyonu bakımından Avrupa’daki en iyi ilk 5 fabrika arasında. Bize göre bir markanın güvenilirliğini ve kalite standartını koruması için ‘üretimde olması’ çok önemli. Böyle düşünmezsek biz de Uzakdoğu’nun mallarını ithal eder, satar, daha da çok kar ederdik” diye konuştu.
38 ÜLKEDE MAĞAZAMIZ VAR
Orka Group Başkan Yardımcısı Osman Arar ise yurt dışında mağazalaşma atağının süreceğini belirterek şu bilgileri aktardı: “Şu anda 38 ülkede 76 mağazamız var. 2016’da bu rakam 100 olacak. İçerde de 20 yeni mağaza açacağız. Önümüzdeki sene için Balkanlar, Güney Afrika Ve bütün Afrika’da, Rusya ve hinterlandında, Ortadoğu’da yine atakta olacağız. İtalya’ya çok yakında 10 noktadan giriş yapacağız. Polonya ve Çek cumhuriyetine de giriyoruz. İran’da ise bölgelerde farklı yatırımcılarla yürüyeceğiz. Tahran, Tebriz, Şiraz, Benderabbas gibi yerlerde hızlı büyüyeceğiz. Çin’de de olacağız. Çin’de ilk mağazamızı Urumçi’de açacağız. Mısır’da Türk malının içeri girmesi 60 günü buluyor ama biz yine de burada da büyüyoruz. Mısır’da şu anda 4 mağazamız var yakında bir tane daha açılacak. Kenya, Tanzanya, Malezya sırada. Tahminimiz 2016’da 45 ülkeye yayılmış oluruz.”
YÜKÜMÜZÜ HAFİFLETİN
ORKA Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hükümetin asgari ücretle ilgili seçim vaadini yerine getirmesi halinde işletmelerde oluşacak ekstra ‘gelir vergisi ve SGK primi’ yükünü telafi edici çalışmalar yapması gerektiğini söyledi. Orakçıoğlu, “Bakın bizler eli taşın altında olan ve Anadolu’da yatırım, istihdam, ihracat için çalışan kişileriz. Bizlerin yükünü artırmamak, hafifletmek memleketin menfaatinedir” dedi.
Bu yılı 400 milyon lira ciro ile kapatacak Orka Group’un ortakları ve Orakçıoğlu Ailesi’nin üyeleri birlikte poz verdi. Soldan sağa oturanlar: Ahu Orakçıoğlu, Süleyman Orakçıoğlu, Halidun Orakçıoğlu, Osman Arar. Ayaktakiler Soldan Sağa: Emir Orakçıoğlu, Orkan Orakçıoğlu, Büşra Orakçıoğlu, Onur Orakçıoğlu, Hayrettin Gümüşkaya.
RUSYA’DA, RUS ŞİRKETİ KURDUK
TÜRKİYE ile Rusya arasındaki gerilim nedeniyle Rusya’da iş yapan Türk işadamlarının karşılaştığı güçlükler ede değinen Süleyman Orakçıoğlu, “Bizim Rusya’da şirketlerimiz var. Bunlar Rusya yasalarına göre kurulmuş Rus şirketleridir ve Rusya’ya vergi verir, istihdam sağlar. Bu yüzden Rusya’da işlerimizin etkilenmesini beklemiyoruz. Etkilenme bizim sektörümüzde daha çok bavul ticaretinde olabilir. Çünkü Rusya’daki ekonimik kriz nedeniyle Türkiye’nin Rusya’ya resmi hazırgiyim ihracatı zaten 200 milyon doların da altına düşmüş durumda” dedi. Orakçıoğlu, iki ülke arasındaki krizin de bir süre sonra normalleşeceğine inandığını kaydetti.
KÜRESEL DEVLER BU DURUMA ŞAŞKIN
ORKA Group Yönetim Kurulu Üyesi Halidun Orakçıoğlu, gruba ait markaların dünya genelinde hızla mağazalaşması nedeniyle ilginç sorularla karşılaştıklarını anlattı. Orakçıoğlu, “Eskiden, randevu alıp konuşamayacağımız büyük markaların patronları, CEO’ları bizi merak ediyor, iletişim kuruyor. ‘Bizler sıfır ya da eksi büyüme rakamlarıyla boğuşurken siz nasıl yapıyorsunuz da böyle büyüyorsunuz’ diyorlar” dedi. Orakçıoğlu, Giresun fabrikasının toplam üretiminin yüzde 40’ının küresel markalar için planlandığını kaydetti.