Gıdada ihracat hedefi 20 milyar dolar

Güncelleme Tarihi:

Gıdada ihracat hedefi 20 milyar dolar
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2009 16:18

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, 2009 yılında Türkiye'nin gıda ihracatını 20 milyar dolara çıkarmayı ve Türk gıda sektörünü dünyada önemli bir oyuncu haline getirmeyi amaçladıklarını bildirdi.

Haberin Devamı

10-14 ekim tarihleri arasında Almanya'nın Köln şehrinde düzenlenecek Anuga 2009 Gıda Fuarı öncesinde düzenlenen basın toplantısında Yalçıntaş, fuarın Türk gıda sanayisinin dünya ile entegre olması açısından çok önemli olduğunu belirtti.

Yalçıntaş, İTO olarak Türkiye'nin seçkin dünyanın seçkin fuarlarında “partner ülke” olarak yer almasına özel bir önem verdiklerini dile getirerek, 2007 yılında da Hannover Sanayi Fuarı'nda Türkiye'nin partner ülke olmasını sağladıklarını hatırlattı.

Çok yakın bir zamana kadar Türkiye'nin tarım alanlarının büyüklüğü ve ürünlerinin çeşitliliği nedeniyle kendi kendine yeten ülkelerden biri olarak gösterildiğini anımsatan Yalçıntaş, şunları kaydetti:

“Son yıllarda tarım ve gıda alanlarında büyük başarı ve ilerlemeler gerçekleştirdik. Geleneksel üretimden teknolojik üretime doğru yol aldık. Organik tarımdan tarım ürünlerinin işlenmiş halde ihraç edilmesine kadar birçok safhada ilerlemeler kaydettik. Türkiye organik tarım sektöründe ciddi ve önemli bir aktör olmuştur. Bunun doğal bir sonucu olarak, yabancı yatırımcılar da ülkemize yönelmektedirler.

Haberin Devamı

Türkiye 200'den fazla çeşit organik ürün ihraç eden bir ülke. Bu da gıda yatırımcıları açısından Türkiye'nin önemini artırıyor. 2009 yılında Türkiye'nin gıda ihracatını 20 milyar dolara çıkarmayı ve Türk gıda sektörünü dünyada önemli bir oyuncu haline getirmeyi amaçlıyoruz. İşte Anuga Fuarı'nın bu noktada büyük önemi vardır. Çünkü bu fuarda gıda teknolojisindeki yeni gelişmeler sergilenmektedir. Yine bu fuarda yatırımcılar ile firmalar buluşmaktadır. Hem yeni pazarlara açılma hem de yeni işbirlikleri ve ortaklıklar geliştirme bakımından, çok önemli görüşme imkanları sağlanmaktadır. Anuga Gıda Fuarı, Türk firmaları açısından yenilikleri takip etme, rekabetçiliklerini artırma, gıda teknolojisinden istifade edebilme ve yeni pazarlama becerileri kazanma noktasında çok önemlidir.”

“FUARA 100 FİRMA VE 2995 METREKARELİK ALANLA KATILIYORUZ”

Murat Yalçıntaş, Türkiye'nin Almanya'ya toplam ihracatının 12,9 milyar dolara ulaştığını ifade ederek, 2009 yılının ilk iki ayında ise Almanya'nın Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı 15 ülke arasında ikinci sırada yer aldığını söyledi.

Haberin Devamı

Türkiye'nin İTO önderliğinde 1983 yılından beri bu fuara katıldığını anlatan Yalçıntaş, “1983 yılındaki ilk katılımımız 26 firma ile 125 metrekarelik bir alanda olmuştu. Bu yıl ise 100 firma ve 2995 metrekarelik alanla iştirak ediyoruz. Ancak, rakamsal olarak baktığımızda en az bin metrekare daha talep ediyorum. Fuarda özel bir stant çalışması ile yer alıyoruz. Tüm firmalarımız estetik ve modern tasarımla öne çıkan bu stantlarda ürünlerini sergileyecekler. Partner ülke olmamızı vurgulamak ve katılımcı firmaların iş hacmini geliştirmek amacıyla Köln Havalimanı'ndan fuar merkezine kadar reklam ve tanıtım kampanyası yapıyoruz” diye konuştu.

Yalçıntaş, son iki yıldan beri bu tür yabancı fuarlara katılan Türk katılımcı firmalara, yabancı firmalarla bire bir görüşme ayarladıklarını dile  getirerek, fuara katılacak Türk firmaların, fuara katılmadan en az 10 yabancı firma ile görüşmesini sağladıklarını sözlerine ekledi.

“KÜRESEL PAZARDA HAZIR OLMAK İÇİN FUARLAR ÖNEMLİ”

Koelnmesse GmbH Gıda Bölüm Başkanı Peter Grothues de, düzenlenecek fuarda yeme içme konularında özel bir uzmanlığa sahip bulunan ve bunun yanı sıra gözde bir turizm ülkesi olan Türkiye'nin ön plana çıkacağını belirtti.

Haberin Devamı

Grothues, Türkiye'nin güçlü bir tarım ülkesi ve modern bir gıda ve içecek sanayisi olduğunu ifade ederek, bir önceki fuarda “Made in Turkey” vurgusu yapıldığını söyledi.

Bu yılki fuarın, küresel ekonomik krizin gölgesinde olacağını belirten Grothues, “Anuga Fuarı, ekonomik krize rağmen, küreselleşmenin yoğunlaştığı bir ortamda gerçekleşiyor. Bütün bunların Anuga'yı etkileyecek hususlar olduğunu düşünüyoruz. Bunu risk olarak değerlendirenler de var. Ancak küresel pazarda hazır olmak için fuarlar önemli. Özellikle yiyecek içecek sanayi, giderek küreselleşen dünyada yer alıyor” diye konuştu.

Peter Grothues, fuar kapsamında Anuga Yaratıcılık Yarışması TASTE_09 düzenlendiğini ve tüm katılımcıların yeni ürünlerini önerme hakkına sahip olacaklarını anlatarak, Anuga Fuarının “çerçeve programı”nın yine kapsamlı olacağını ve bilgilendirici nitelik taşıyacağını söyledi.

HELAL GIDA KONFERANSI

Anuga 2009 Gıda Fuarı kapsamında ilk kez dünyanın çeşitli yerlerinden gelecek uzmanların katılımı ile Helal Gıda Konferansı düzenleneceğini dile getiren Grothues, dünyada yaşayan 1,4 milyar Müslüman nedeniyle “Helal” gıdalar ve içeceklerin, gıda sektörü içinde büyüme potansiyeline sahip bir ürün grubunu oluşturduğunu aktardı.
Peter Grothues, Bu yıl fuarın brüt 300 bin metrekarede gerçekleşeceğini, 100 ülkeden 6 bin katılımcının fuara iştirak edeceğini söyledi. Fuara yabancı katılımcı oranının yüzde 80, yabancı ziyaretçi oranının yüzde 54 olacağını dile getiren Grothues, 150'yi aşkın ülkeden 160 bin ihtisas ziyaretçisi beklediklerini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!