Güncelleme Tarihi:
Hedef kitleye daha iyi hizmet verebilmek için bu yıl bir farklılığa gittiklerini vurgulayan Albert Özmizrahi, “Quick China’nın sushilerini, Elio’nun İtalyan lezzetlerini, Cüneyt Asan’ın desteğiyle Günaydın Et’in etlerini ve Dursun Aydın’ın desteğiyle de İskele Balık’ın meze ve balıklarını bu yaz ilk defa menümüze ekledik” dedi.
Geçtiğimiz yıl 20 bin müşteri ağırlayan, bu yıl hedefi 25 bin olarak belirlediklerini kaydeden Özmizrahi şunları söyledi; “Sezon başında müşteri hedefini geçtiğimiz yıla oranla daha yüksek tutmamıza karşın, 31 Mayıs’ta patlak veren Gezi Parkı olayları pek çok sektörü olduğu gibi yeme-içme sektörünü de olumsuz etkilerdi. İnsanlar dışarı çıkmak, eğlenmek istemiyordu. Ancak Mayıs ayını çok iyi geçirdik. Geçen mayıs ayına çok daha iyi iş yaptık. Eylül sonuna kadar hedefimiz ise 25 bin müşteriyi ağırlamak.”
20 milyar dolarlık sektör
Siyasi ve ekonomik istikrarın devam ettiği son 10 yıllık sürecin yeme-içme sektörüne büyük katkısı olduğundan bahseden Albert Özmizrahi, bugün Türkiye’de fast food zincirleri de dahil yıllık ev dışında yeme-içme cirosunun 20 milyar doları bulduğunu vurguladı.
Türkiye’de yaşanan sosyal dönüşüm ile dışarıda yemek yeme eğiliminin arttığından da bahseden Özmizrahi, “Nüfusun yüzde 50’si 28 yaşın altında. Ayrıca çalışan kadın nüfusunun artmasıyla dışarıda yeme-içme artı. Örneğin İstanbul’da insanlar haftada 3 gün dışarıda yemek yiyor” diyerek, beklendiği gibi Türkiye’nin 2013 sonunda yüzde 3,9-4 büyümesi halinde yeme-içme ve eğlence sektörünün yüzde 20 büyüyeceği kaydetti.